Onekligen skönt med seger och vändningen är ju magnifik. Om det var rättvist eller ej känns totalt oväsentligt då tre pinnar och seger är ett faktum. Bra också att Linkan fick sätta två baljor, det gjorde nog honom riktigt gott. Sen var det kul att Danielsson fick avgöra då han är en målskytt och det tycks som att denna säsong kan bli bra för hans del med lite fler mål än ifjol.
Så härligt och nu är man nästan lite barnsligt nöjd
Jag var tvungen att sticka iväg efter andra perioden. Är lite skitgrinig hela eftermiddagen, sätter mig vid datorn, slår på internet, går in på hockeyligan.se och lördagen är räddad. Jag vart så jävla chockad. Frå att ha varit den sämsta lördagen på länge så blir det en grymt härlig kväll.
Skrek radiokommentatorn "Neeejj" när Djurgårn gjorde 3-4?
Vadå skrek radiokommentatorn "Nej". Det är så jävla typiskt, i matchen mot Frölunda så skrek kommentatorn " ÄHHH, HALLÅ, DET ÄR UTVISNING DOMARN" när en Frölunda-spelare ramlade. Pinsamma sr.
Jockmaniac skrev:Jag var tvungen att sticka iväg efter andra perioden. Är lite skitgrinig hela eftermiddagen, sätter mig vid datorn, slår på internet, går in på hockeyligan.se och lördagen är räddad. Jag vart så jävla chockad. Frå att ha varit den sämsta lördagen på länge så blir det en grymt härlig kväll.
GAMLA FINA DJURGÅRN VANN
Du jag säger det samma. Hadde öppet hus idag på gymnasiet och missade bussen, fick väcka en yrvaken farsa som fick skjutsa mig till skolan där jag tappade bort mitt busskort.
Sedan vände det. Jag hittade busskortet, köpte en egen bärbar dator, och som inte det räckte hände det mest underbara som kan ske - Gamla fina Djurgårn vann, vände och vann. Som sagt - Från att ha varit den sämsta lördagen på länge så blir det en grymt härlig kväll.
Inte för att jag är rasist eller nåt, men lite stolt blir man när man kikar på DIF:s trupp & endast hittar en liten Tjeck & en Finnpajsare på backplats, sedan är resten av "krigarna" från Svedala..
Kul att Danielsson avgjorde. Nämnda spelare har i år tagit steget från lovande till etablerad elitseriespelare. Hoppas att även Carl G och Ante fortsätter att utvecklas positivt. Även om Hörnkvist sticker nästa år ser framtiden ljus ut med Ante, Carl G, Axelsson och Mattias Guter.
Karlstaden skrev:Kan ju även kallas bondröta?
Ser man över hela matchen så kan man inte hävda att 3-4 är rättvist om man inte snortat en line på stureplan iförd cyklop
Ser man över hela matchen så kan man inte hävda att 3-4 är rättvist om man inte snortat en line på stureplan iförd cyklop
Är du från Karlstad? Vad vet du om Stureplan?
och vad vet du om Stureplan highwind....
Var faktiskt vid stureplan å kolla saw4, så en glad nyhet fick mig att må bättre nu när ja kom hem efter en besvikelse med filmen...
Rådgivaren skrev:Nej, jag är bekymrad för vårt kära DIF. Jag tycker det börjar se precis likadant ut som i fjol och nu är lagen där bakom snart i fatt och spelprogrammet framöver ser verkligen tufft ut. Jag vet inte vad det är som saknas i laget men någonting är det - framför allt kanske målskyttar. Vi har ingen riktig måltjuv den här säsongen...
Här får man skämmas antar jag. Oerhört starkt att vända 3-1-underläge på bortais. Men det finns fortfarande saker som bekymrar mig, vi behöver en målspruta. Vad har hänt med Hörnqvist?
Offensiven bärs i dagsläget upp av två spelare - Bremberg och Ottosson. Utan dessa två skulle det kännas oerhört tunt framåt.
*Knirre skrev:Underbart att vi vinner såklart.. men alltså.. vi hade lika gärna kunnat förlora med 8-1. Det här spelet håller inte, helt otroooligt så många chanser vi släpper till. Och Marusak fortsatt värdelös.. men som sagt var.. underbart att vi vann
Jag ska på intet sätt bortförklara Marusaks spel , men till skillnad från förra säsongen gjorde han mål i första matchen, vilket gav honom en extra boost.
Bara han skjuter i PP så kommer målet snart och då släpper pressen.