Säsongen 20/21
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 20/21
Ja, det jinxade vi bra! Tung propp på Alcén.Mattias_87 skrev:Haha vilken jinx. Brynäs gör två snabba.
Haha... tji fick Montén! Eklund stoppad pga Corona. Snart frisk, och kan spela med hjärtat för DIF istället kommande månad.Donkels-2.0 skrev:Va fan ska den hånflinande Montén med 25 spelare till i JVM får ju bara anmäla 20 till match känns helt fel att förbundet ska få ta ut så många spelare - lagen i SHL borde sätta sig till motvärn helt förkastligt om tex Hedström eller Brämmstam bara ska sitta på något jävla hotellrum i Edmonton i en månadkaminor skrev:25.Donkels-2.0 skrev:22 manna truppen
Stolt, men aldrig nöjd
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Synd för honom personligen men har får ju chansen nästa år men desto bättre för ossWishes skrev:Haha... tji fick Montén! Eklund stoppad pga Corona. Snart frisk, och kan spela med hjärtat för DIF istället kommande månad.Donkels-2.0 skrev:Va fan ska den hånflinande Montén med 25 spelare till i JVM får ju bara anmäla 20 till match känns helt fel att förbundet ska få ta ut så många spelare - lagen i SHL borde sätta sig till motvärn helt förkastligt om tex Hedström eller Brämmstam bara ska sitta på något jävla hotellrum i Edmonton i en månadkaminor skrev:25.Donkels-2.0 skrev:22 manna truppen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Hade sett fram emot och se honom på isen i JVM, men man ska väl inte klaga allt för mycket.Wishes skrev:Haha... tji fick Montén! Eklund stoppad pga Corona. Snart frisk, och kan spela med hjärtat för DIF istället kommande månad.Donkels-2.0 skrev:Va fan ska den hånflinande Montén med 25 spelare till i JVM får ju bara anmäla 20 till match känns helt fel att förbundet ska få ta ut så många spelare - lagen i SHL borde sätta sig till motvärn helt förkastligt om tex Hedström eller Brämmstam bara ska sitta på något jävla hotellrum i Edmonton i en månadkaminor skrev:25.Donkels-2.0 skrev:22 manna truppen
Ja, hade unnat honom att få spela JVM så för honom personligen var det synd. Men, han kommer definitivt få sina möjligheter. För mig personligen så bryr jag mig inte särskilt mycket om JVM, så jag välkomnar varmt att han tillbringar december med DIF.Donkels-2.0 skrev:Synd för honom personligen men har får ju chansen nästa år men desto bättre för ossWishes skrev:Haha... tji fick Montén! Eklund stoppad pga Corona. Snart frisk, och kan spela med hjärtat för DIF istället kommande månad.Donkels-2.0 skrev:Va fan ska den hånflinande Montén med 25 spelare till i JVM får ju bara anmäla 20 till match känns helt fel att förbundet ska få ta ut så många spelare - lagen i SHL borde sätta sig till motvärn helt förkastligt om tex Hedström eller Brämmstam bara ska sitta på något jävla hotellrum i Edmonton i en månadkaminor skrev:25.Donkels-2.0 skrev:22 manna truppen
Stolt, men aldrig nöjd
Om SHL hade haft en susning att behålla en sån spelare hade William Eklund varit den perfekta franchise-spelaren. Grabben fullkomligt osar Djurgården både till namn, på isen och i media. Starkt att ta ett så tufft besked, på så tveksam grund, och ändå direkt föra fokus tillbaka till laget. Hatten av.
Synd om William, men direkt nödvändigt för att vi ska ha en chans under JVM. Horribelt(men naturligtvis ärofyllt) att vi ska kunna tappa så extremt stor del av våran trupp under så många matcher. Kommer Josef ser tillbaka plus Lill-Fimp så ser det helt plötsligt inte så illa ut längre.
Armalis (Svedberg)
Pettersson - Högström
Rahkshani - Josefson - Eklund
Nilsson - Nardella
Bergfors - Strandberg - Axelsson
Norell - Ekberg
Bokk - Östman - Ågren
Johansson
Andersson - Wandell - Hank
Extra: Haga/Hedman
Armalis (Svedberg)
Pettersson - Högström
Rahkshani - Josefson - Eklund
Nilsson - Nardella
Bergfors - Strandberg - Axelsson
Norell - Ekberg
Bokk - Östman - Ågren
Johansson
Andersson - Wandell - Hank
Extra: Haga/Hedman
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kan man inte byta ut Bergfors här? Jag ser ingen målskytt i denna kedja. Bergfors känns fel.Manijock skrev:Bergfors - Strandberg - Axelsson
Avskaffa tre mot tre.
Både Bergfors och Dick är ju rätt bra målskyttar men någon riktig sniper som Linus skulle passa bra in där.Mattias_87 skrev:Kan man inte byta ut Bergfors här? Jag ser ingen målskytt i denna kedja. Bergfors känns fel.Manijock skrev:Bergfors - Strandberg - Axelsson
Är ju inte så enkelt. Är övertygad om att Bergfors är OFANTLIGT viktig för den här kedjan. Det jobbet han gör, plus hans förmåga att suga in lösa puckar och vinna tid... Helt säker på att kedjan skulle fallera fullständigt om 10an plockas bort.
Jag tycker också Dick - Basse - Bergfors har gjort sitt.
Lillfimpen - JJ - Bokk
Dick - Basse - Rakhshani
Ågren - Östman - Linus
Hank - Wandell - Bergfors
Haga/Bjerselius kan ersätta Östman. Förhoppningsvis kan Lillfimpen skapa ytor och servera julbokken.
Lillfimpen - JJ - Bokk
Dick - Basse - Rakhshani
Ågren - Östman - Linus
Haga/Bjerselius kan ersätta Östman. Förhoppningsvis kan Lillfimpen skapa ytor och servera julbokken.
Tycker det vore oerhört märkligt att peta i våran utan tvekan mest cementerade etablerade toppkedja. .. Bara för att då eller? Låter lite Manager-spel att tro att kedjan blir bättre bara för att det kommer in en målskytt. För mig är Dick och Strandberg oerhört handledskemi. De behöver någon som skapar tid till dem, och något som skapar yta. Inte en till som vill "vara kock"... Framförallt så har alla tre en samkörd spelsyn, vilket kanske är den viktigaste faktorn. Målskytte delar allihopa på.kaminor skrev:Jag tycker också Dick - Basse - Bergfors har gjort sitt.
Lillfimpen - JJ - Bokk
Dick - Basse - Rakhshani
Ågren - Östman - Linus
Tror alla tre är lika viktiga för att allihopa ska fungera.
Nej, inte "bara för att". Tycker att det borde gå att komponera kedjorna bättre helt enkelt. Kan dock tänka mig att byta plats på Linus och Bergfors, eftersom fjärde funkat helt ok.