Djurgårdens IF - HV 71, 19/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

DIF vinner med 4-1

18:07 Bremberg (väänänen)
21:01 Hrdina
32:04 Marusak (väänänen) 5/4
38:54 Danielsson
54:22 Axelsson (Ottosson)

Publik: 8091
Utvisningar: DIF 5x2 Hv71 8x2 1x10
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Imorgon smäller det!

*TIFO
*Fullsatt
*Över 700man i klacken
*Mer än 5mål blir det
*Larsson håller nollan
*JKsreklamkampanj
*3poäng!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Glöm inte bort att Hv71 har seriens bäst trupp. HV71s fjärdecenter skulle antagligen gå in och dominera hos oss. HV71 har de spelskickliga backar som vi helt saknar. Slutsats; För att vi skall ha minsta chans måste vi åka mer grillor än HV71, få igång vårt PP igen samt kanske viktigast av allt vi får inte dra på oss utvisningar i den utsträckning som vi gjorde mot SAIK. HVs PP är inte direkt dåligt om man säger så. Man kan ju alltid hoppas på en jämn match och ett slutresultat typ 3-3. Tyvärr säger hjärnan något helt annat...
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Men samtidigt får vi inte glömma att vi är en cirka 800 man stor klack som ska bära fram grabbarna på isen. SFGD ska sjungas med stolthet och höras bort till solna. Glöm inte halsduken och sjung av hjärtat sjung.

Stå upp om ni älskar DIF stå upp!
Joron

Inlägg av Joron »

Nu är det inte långt kvar... Hv är som sagt seriens bästa lag, så vi måste göra allt för att få dem att känna sig hatade och få dem ur balans. När Hv gör entré imorgon ska de mötas av ett massivt burop, som sedan övergår till SFGD. De kommer att längta hem som aldrig förr.
Mosa nu för fan!
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Oavsett fall vi ligger under med 0-5 då skall det sjungas ännu mer!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

4-2 Sista i öppet mål! Danielsson gör 2 mål han är het nu.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Dom skall inte tro något

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Jag tror att håve kommer åka på säsongens JÄVLA stjärnsmäll imorn. Skulle inte förvåna mig om det blir en match som liknar den mot Frölunda ganska mycket, den stora skillnaden kommer vara att det formligen dånar från kortsidan.

Jag säger det rätt ut! Vi kommer vinna SM guld den här säsongen helt utan tvekan.
MOT 17:E
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

HV lär ha en del respekt för oss efter 4-4. Vi är väl närmst resultatmässigt att ta 3p mot HV hemma antar jag. Nyckeln är att inte visa någon nåd utan bara köra.

Raffe, med ett hemmaspel som förra säsongen kombinerat med årets bortaspel kan vi gå mycket långt. Bara vi skärper oss på hemmaplan. Som tur är tror jag att om publiksnittet ligger på 7-Bottom line - det är upp till oss.
Säg den glädje som varar
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Förra säsongens hemmastatistik mot HV är ingen kul läsning:

De vann två matcher i Stockholm och en slutade oavgjort.

HV är bättre än oss på alla punkter men med en stor vilja, en perfekt genomförd match och en portion tur kan vi kanske snuva dem på segern imorgon!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Mot ett spelskickligt lag som HV är det extra viktigt med smådetaljer i försvarsarbetet. Kritiska misstag kommer att få konsekvenser. Nycklarna i morgon är att DIF spelar enkelt och att fokus är på topp.

Fördelen i år jämfört med föregående säsong är att DIF:s backbesättning är bättre. Det skulle vara skönt om en matchtränad Ronnie P ersatte Printz i backparet med Frylén. Jiri och Timmy samt Ozzy och Tompa J känns stabila. Tyvärr är Ronnie P fortfarande skadad.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Erik Kloth skrev:Förra säsongens hemmastatistik mot HV är ingen kul läsning:

De vann två matcher i Stockholm och en slutade oavgjort.

HV är bättre än oss på alla punkter men med en stor vilja, en perfekt genomförd match och en portion tur kan vi kanske snuva dem på segern imorgon!
Inte alla punkter. Vi har bättre defensiva backar samt en bättre målvakt.

Sen tror jag inte att någon i HV kan mäta sig med Bremberg i form. Möjligvis Davidsson, men han är väl skadad?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Ikväll, oavsett vinst eller förlust så tar vi det första steget tillbaka mot den absoluta toppen! Endast enad och tillsammans kan Djurgårdsfamiljen lyckas. Vi är tillbaka och vi är tillbaka på riktigt den här gången!
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Daniel Larsson är mycket bättre än Stefan Liv. När pucken läggs in på mål mot Liv tycker jag det ska gå ett sus genom publiken så vi psykar han lite extra =). Han har ju en förmåga att släppa in dagispuckar....
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Freddeman skrev:Daniel Larsson är mycket bättre än Stefan Liv. När pucken läggs in på mål mot Liv tycker jag det ska gå ett sus genom publiken så vi psykar han lite extra =). Han har ju en förmåga att släppa in dagispuckar....
Haha lätt! :D
Skriv svar