SHL 20/21: Hv71 - Djurgårdens IF 3/12 - 2020
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 20/21: Hv71 - Djurgårdens IF 3/12 - 2020
Usch för detta. Ett segerrusigt Djurgården mot ett uträknat och desperat Hv..... i Jönköping.
Inga höga odds på islossning för Hv i kväll.
Och ingen Lillfimp på flera veckor.
Men okey, är vi mot all förmodan med efter första kan allt hända.
Säg 1-1 efter period 1, sedan stänker Rhett in ledningsmålet i andra. Då kan det bli trevligt.....
....men nä. Alla mina hockeymagskänslor skriker förlust.
5-2.
Inga höga odds på islossning för Hv i kväll.
Och ingen Lillfimp på flera veckor.
Men okey, är vi mot all förmodan med efter första kan allt hända.
Säg 1-1 efter period 1, sedan stänker Rhett in ledningsmålet i andra. Då kan det bli trevligt.....
....men nä. Alla mina hockeymagskänslor skriker förlust.
5-2.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Den första av tre raka bortamatcher. Denna är förmodligen den jag vill vinna mest av alla dom.
Kämpa!
Kämpa!
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill vinna allt men visst skulle det vara trevligt med en knäpp på näsan till Rahm som tippade oss sist typMattias_87 skrev:Den första av tre raka bortamatcher. Denna är förmodligen den jag vill vinna mest av alla dom.
Kämpa!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Vi vANn FöRSäsOnGeN!!!Donkels-2.0 skrev:Jag vill vinna allt men visst skulle det vara trevligt med en knäpp på näsan till Rahm som tippade oss sist typMattias_87 skrev:Den första av tre raka bortamatcher. Denna är förmodligen den jag vill vinna mest av alla dom.
Kämpa!
Jaha, som min fru skulle säga: "Får man nån Dick idag då?"
Rhett skulle lira iallafall så det blir ju kul att se men jag saknar lite JJ/Dick/Högga osv! :/
Rhett skulle lira iallafall så det blir ju kul att se men jag saknar lite JJ/Dick/Högga osv! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säg åt frun att ikväll får hon se Dickcaptcash skrev:Jaha, som min fru skulle säga: "Får man nån Dick idag då?"
Härligt att höra för min del! Hon lär dock bli himla besviken sådär 19.00!#10 skrev:Säg åt frun att ikväll får hon se Dickcaptcash skrev:Jaha, som min fru skulle säga: "Får man nån Dick idag då?"
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ingen Högga dock. Blir spännande att se Rhett!
- Lee Harvey Oswald
Som sagt, tre otroligt viktiga bortamatcher i rad nu, mot lag vi helst vill vinka adjö till för gott.
Intressant att se om vi efter vinstsviten blivit ”tjocka, bekväma och bäst i Sverige”, eller om vi ödmjukt förstått vad som krävs varje kväll för att kunna ta poäng.
Är rädd för en liten dikeskörning/reaktion ikväll, HV kommer vara desperata... (re än oss?)
Men jag har haft fel förut, minns speciellt en gång, 2012.
Då trodde jag in i det sista att vi inte skulle åka ur
Intressant att se om vi efter vinstsviten blivit ”tjocka, bekväma och bäst i Sverige”, eller om vi ödmjukt förstått vad som krävs varje kväll för att kunna ta poäng.
Är rädd för en liten dikeskörning/reaktion ikväll, HV kommer vara desperata... (re än oss?)
Men jag har haft fel förut, minns speciellt en gång, 2012.
Då trodde jag in i det sista att vi inte skulle åka ur
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vår backsida är ruskigt skör nu alltså. Björnfot ersätts ju med Högga sen, men oj vad skade/sjuk-känsliga vi är nu. Skulle nog säga att Jocke blott har dagar på sig att plocka in någon.
Hur kan vi inte ha löst Urbom already?
Hur kan vi inte ha löst Urbom already?
Känns pga magkänslan som en förlust.
Har otroligt gärna fel. Vore skönt att lämna ett glapp till lagen under strecken.
Har otroligt gärna fel. Vore skönt att lämna ett glapp till lagen under strecken.
- Harmageddon
Spännande att se om Svedberg är redo ikväll då han inte spelat på ett tag.
Naturligtvis att hela DIF laget är det ikväll. Kämpa
Naturligtvis att hela DIF laget är det ikväll. Kämpa
Är Högström fortfarande sjuk? Han skulle åka ner med laget sas det igår.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har för mig att jag läste "Försiktighetsåtgärd" att få vila ut ordentligt. Men nu hittar jag det inte.mb81 skrev:Är Högström fortfarande sjuk? Han skulle åka ner med laget sas det igår.
Avskaffa tre mot tre.