SHL 20/21: Djurgårdens IF - Frölunda 28/11 - 2020
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Frölunda 28/11 - 2020
Grym insats så här långt. Vi är förtjänta av mer än ett måls ledning.
Imponerande att man spelar såhär bra utan Josefson, Axelsson, Högström, Hedman och Haga.
Frågan är. Vågar man kapa istid från Högström sen för att ge mer åt Ekberg och Nardella? Eller fegar man och ”går tillbaka” till ordinarie?
När Rhett är här samt Axelsson och Haga tillbaka så förväntar jag mig att Hank och Bergfors får begränsat med speltid.
Frågan är. Vågar man kapa istid från Högström sen för att ge mer åt Ekberg och Nardella? Eller fegar man och ”går tillbaka” till ordinarie?
När Rhett är här samt Axelsson och Haga tillbaka så förväntar jag mig att Hank och Bergfors får begränsat med speltid.
- Lee Harvey Oswald
Bästa 2 perioderna denna säsong, men vi borde haft minst 1-4 nu
Vilken vanlig lördag som helst så vänder ju frölunda detta i 3:e
Vilken vanlig lördag som helst så vänder ju frölunda detta i 3:e
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bergfors skulle funka perfekt i en fjärdekedja med Wandell.ciirree skrev:Imponerande att man spelar såhär bra utan Josefson, Axelsson, Högström, Hedman och Haga.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi är tyvärr kända för att göra en riktig pissperiod per match och den har inte varit ännu. Dags för Mantas att spika igen nu.
Avskaffa tre mot tre.
Nä han kollar läget huruvida det finns någon att passa utan att det är oansvarigt. Annars går han gärna i rygg på motståndaren istället för att hålla sig på rätt sida.kaminor skrev:Norell är ofta uppenbart först till puck i egen kortsarg, men tar nån konstig indirekt väg dit och tappar pucken. Verkar typ rädd att bli tacklad.
Jag tycker hellre att han ska in och frysa läget och invänta hjälp i de lägena men det Norell gör funkar rätt bra även om det är snuttefilt-safety.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker inte det funkar rätt bra, för motståndaren har flera gånger vunnit pucken enkelt och kommit ut i princip helt ostörd.Praetori skrev:Nä han kollar läget huruvida det finns någon att passa utan att det är oansvarigt. Annars går han gärna i rygg på motståndaren istället för att hålla sig på rätt sida.kaminor skrev:Norell är ofta uppenbart först till puck i egen kortsarg, men tar nån konstig indirekt väg dit och tappar pucken. Verkar typ rädd att bli tacklad.
Jag tycker hellre att han ska in och frysa läget och invänta hjälp i de lägena men det Norell gör funkar rätt bra även om det är snuttefilt-safety.
Vad exakt är det Hank gjort så dåligt de senaste matcherna? Han är ungefär så nära känslan man kan komma att styra en brunkarspelare med handkontroll i tv-spel (typ NHL21). Typ åk dit, gör det och Hank gör det redan i samband med att man tänker tanken och alltid hela vägen in i sargen.ciirree skrev:Imponerande att man spelar såhär bra utan Josefson, Axelsson, Högström, Hedman och Haga.
Bergfors har också varit bra på senare men visst skulle man vilja att han sätter sina chanser i större utsträckning.
Rhett är ju inhyrd för att täta efter junisarna som är borta hela December så jag räknar iskallt med att han hamnar bredvid Josefson inledningsvis och därefter som radarpartner till Magic Dick.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är väl i regel hela Norell som inte fungerar bra. Se till att ta hem Ollas Mattsson istället. Katastrof att han lirar i Malmö. Nu har han tyvärr förlängt med dom över nästa säsong också.kaminor skrev:Tycker inte det funkar rätt bra, för motståndaren har flera gånger vunnit pucken enkelt och kommit ut i princip helt ostörd.Praetori skrev:Nä han kollar läget huruvida det finns någon att passa utan att det är oansvarigt. Annars går han gärna i rygg på motståndaren istället för att hålla sig på rätt sida.kaminor skrev:Norell är ofta uppenbart först till puck i egen kortsarg, men tar nån konstig indirekt väg dit och tappar pucken. Verkar typ rädd att bli tacklad.
Skiter i vem som spelar med vem eller vem som spelar överhuvudtaget....bara vi spelar bra och vinner....
Är det någon som vet status på Josefsson, Axelsson, Högström och Haga, samt när respektive spelare väntas vara tillbaka i spel?
Stolt, men aldrig nöjd
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Riktigt bra hitintills. Fortsätt på inslagen väg - snusen rätt sida, stötta Mantas och fortsätt ösa. Framåt!
25/4-2025
Ja att AOM spelar för pågarna är katastrof. Jag tror dock att Norell är sparkapital. Han var ju snubblande nära NHL tidigare och gubbarna där skulle inte plockat över honom om kapaciteten inte vore därefter. Däremot kanske han behöver lite annan miljö för att utvecklas.daaviid skrev:Det är väl i regel hela Norell som inte fungerar bra. Se till att ta hem Ollas Mattsson istället. Katastrof att han lirar i Malmö. Nu har han tyvärr förlängt med dom över nästa säsong också.kaminor skrev:Tycker inte det funkar rätt bra, för motståndaren har flera gånger vunnit pucken enkelt och kommit ut i princip helt ostörd.Praetori skrev:Nä han kollar läget huruvida det finns någon att passa utan att det är oansvarigt. Annars går han gärna i rygg på motståndaren istället för att hålla sig på rätt sida.kaminor skrev:Norell är ofta uppenbart först till puck i egen kortsarg, men tar nån konstig indirekt väg dit och tappar pucken. Verkar typ rädd att bli tacklad.
Frågan är hur vi ställer upp på tisdag. ( Om Dick är med)
Eklund Östman Holtz
Dick Sebbe Rakhshani
Grewe Ågren Linus A
Hank Wandell Berget
Extra Bokk/Bjerselius
Eklund Östman Holtz
Dick Sebbe Rakhshani
Grewe Ågren Linus A
Hank Wandell Berget
Extra Bokk/Bjerselius
Tredje...