Laget 2007/08 - om klassen på vårt nuvarande lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:
rikkard skrev:För att det ska bli något slutspel måste vi få igång Bremberg. Det är dags att placera Hörnqvist i en annan kedja och leta upp en spelare som kan göra mål. Bengan har varit dålig under säsongen, igår mot Frölunda var han usel. Han har fått tillräckligt med chanser. Dags att hitta på något nytt!! Sluta därför att leta efter en medelmåttig center á la Almtorp och hitta en målskytt istället.

Sedan hoppas jag innerligt att de skadade backarna snart är tillbaka i spel. Då kan förhoppningsvis Eriksson och Persson förpassas till allsvenskan där de hör hemma. Persson var katastrofalt usel igår.
Precis som Calle Johansson sa om Bengan, så håller jag med honom. Bengan står och väntar på pass från Linkan istället för att gå rätt på mål, vilket är hur härligt som helst att se. För få Linkan 1 sek på sig att kolla upp så sitter den när Bengan går på mål, byt inte kedja det får inte Bengan och komma igång bättre, utan ta en rejäl genomgång och visa att det är så du ska göra. Han fixar det!
Men det handlar ju inte om att få igång Bengan utan att få igång lagets målskytte. Gör det som går snabbast och enklast för att få igång laget. Danielsson kommer att vara kanon bredvid Linkan.
Användarvisningsbild
Karlstaden

Inlägg av Karlstaden »

Highwind skrev:Tänk er FBK-DIF i SM-final. Avgörande match och FBK vinner..

Då gråter denna person av lycka medan hans "vänner" i DIF-fotboll gråter av smärta. Jag får det inte att gå ihop.. Hur kan man kalla sig Djurgårdare då man jublar åt Djurgårdsfamiljens smärta..
Skulle detta ske så torde det vara en av de största sensationerna i svensk elit ishockey på senare år ;)
Men osvuret är bäst kanske?
Tippar däremot DIF som ett slutspelslag tack var det (än så länge) goda bortaspelet.
Har dock oerhört svårt att se hur man skall ta sig från kvarten...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

blocco skrev:
stolpskott skrev:
rikkard skrev:För att det ska bli något slutspel måste vi få igång Bremberg. Det är dags att placera Hörnqvist i en annan kedja och leta upp en spelare som kan göra mål. Bengan har varit dålig under säsongen, igår mot Frölunda var han usel. Han har fått tillräckligt med chanser. Dags att hitta på något nytt!! Sluta därför att leta efter en medelmåttig center á la Almtorp och hitta en målskytt istället.

Sedan hoppas jag innerligt att de skadade backarna snart är tillbaka i spel. Då kan förhoppningsvis Eriksson och Persson förpassas till allsvenskan där de hör hemma. Persson var katastrofalt usel igår.
Precis som Calle Johansson sa om Bengan, så håller jag med honom. Bengan står och väntar på pass från Linkan istället för att gå rätt på mål, vilket är hur härligt som helst att se. För få Linkan 1 sek på sig att kolla upp så sitter den när Bengan går på mål, byt inte kedja det får inte Bengan och komma igång bättre, utan ta en rejäl genomgång och visa att det är så du ska göra. Han fixar det!
Men det handlar ju inte om att få igång Bengan utan att få igång lagets målskytte. Gör det som går snabbast och enklast för att få igång laget. Danielsson kommer att vara kanon bredvid Linkan.
Yes, yes. Men vi alla vet ju vad Bengan går för. ;) (MåltjyyveN)
Användarvisningsbild
August Strindberg

Inlägg av August Strindberg »

Vi vet ju också alla vad Bremberg går för och hoppas att han kommer igång snart och kommer upp i förra säsongens klass.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

August Strindberg skrev:Vi vet ju också alla vad Bremberg går för och hoppas att han kommer igång snart och kommer upp i förra säsongens klass.
Jag tycker Linkan har varit riktigt bra dom senaste matcherna, men det är så att ingen gör mål på hans drömpassningar annars så tunnlar han ju en efter en :D :)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Trots förlusten ikväll så finns DIF inte med som alternativ i en omröstning över vilka lag som får kvala på aftonbladet. :O

När hände det senast?
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Danielsson nätar igen. Så kul att se. Satan vad han ryckt upp sig mot i fjol då jag mest tyckte han åkte och gjorde fula och onödiga efterslängar.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Dags att byta plats på Hörnqvist och Danielsson?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det känns som att årets DIF är väldigt upp och ner. Toppen är hyffsat hög. Dessvärre är botten inte den bästa. Vi kan krossa nästan vilket lag som helst , men också krossas av vilket lag som helst känns det som.

Stabilitet vore bra.
i
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag är mest orolig över Marusak..Vad har hänt med den killen egentligen? Är inte alls samma energi och spelglädje hos han längre..tråkigt att se när han va så pass bra dom matcher han spelade förra året... :roll:
Skriv svar