EHL 2007/2008 - Omröstning

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

EHL 2007/2008 - Omröstning

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Med risk för att få tråden bortplockad & bli bannad pga. destruktivt/icke-DIF stödjande innehåll startar jag denna tråd iaf

Det är väl ingen vild gissning att FBK nu i aik:s frånvaro tagit en klar ledning i tabellen
"Elitseriens-Hat-liga".
Tycker ändå att det skulle vara intressant att se vilka lag som kommer på placeringarna efter FKB & gärna då med en liten kort motivering varför.

Placeringarna 3-7 är det nästan dött lopp mellan, otroligt svårt att gradera sitt hat där:)

Min Tabell:

EHL-2007/2008 (Elitseriens Hat Liga)

1 Färjestads BK
(Behövs ingen närmare förklaring, toppkonkurent med DIF genom hela 80,90 & början av2000-talet Alltid äckligt självgoda uttalanden på sin breda urfåniga värmländska)

2 HV71
(Genuint köplag, Linköpings förebild .Alltid grymt svårspelade & vinner oftast i Stockholm på senare år.
Med spelare som Rikstönten Stefan Pettersson, skämtet Stefan Liv, psykot Per Ledin, fröken Törnberg & svärmorsdrömmen Davidsson i truppen är det svårt att inte tycka extremt illa om detta lag, lägg där till en helt störd hemmapublik där huligan-pensionärer tillåts härja fritt & kasta in saker i motståndarlagens bås)

3 Linköpings HC
(Har satt i system att sno spelare från DIF, genuint köplag utan någon som helst hockeykultur/historia, totalt utvecklingsstörda fans)

4 Frölunda HC
(Föga överraskande hittar vi Sveriges okunnigaste & osportsligaste publik i Gtb där 12.000 buar efter en 5 meters offside & jublar efter Checking from behind/Checking to the head från FV-spelare.
En spelare jag har svårt för är den skicklige men ack så fega Niklas Andersson som indirekt såg till att avsluta Espen Knutsens karriär & comeback i DIF alltför tidigt)

5 Luleå HF
(Kungarna av grishockey, inget annat lag kan så totalt förstöra en match.
DIF:s segrar i Coop-Arena/Delfinen är lätträknade, Per Ledins moderklubb? alltid till slutspel hur usel säsong dom än gjort)

6 Mora IK
(DIF har alltid grymt svårt mot detta ihopskrap till lag, helt utan eget spel. Sveriges i särklass fulaste matchdress & med högst 2-3 svenska spelare i truppen, nää GRÄV BORT Mora & häll ut dom i Siljan)

7 MODO Hockey
(Har delar av släkten i”Foppa-land” så det kan vara nog så jobbigt då DIF i princip aldrig vinner uppe i Ö-vik, Sveriges överlägset mest enögda publik)

8 Timrå IK (Sanny Lindström & Jonte ”hitte-jonet” Hedström är ju alltid tacksamma hatobjekt, annars känns TIK en smula profillöst med alla finnar i truppen)

9 Södertälje SK (Svårt att tycka illa om SSK, jobbar alltid i motvind & gör det bra, ganska snygga tröjor också)

10 Skellefteå AIK (En klassisk hockeyklubb som jag 7 gånger hellre ser i Elitserien istället för lag helt utan hockeykultur som HV71, LHC & MIF, hittar inget hat här nu när ”Pucko-Werner” åkt ner till Ö-vik igen)

11 Brynäs IF (Har efter DIF seriens snyggaste tröjor, även detta en klassisk klubb som funnits med i alla tider.
Brukar spela en fyndig & effektiv hockey (när dom är bra alltså)
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Orkar inte kommentera

1. Färjestad
2. LHC
3. HV71
4. Frölunda
5. Södertälje
6. Mora
7. Modo
8. Timrå
9. Luleå
10. Brynäs
11. SAIK
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

1. Färjestad
2. Frölunda
3. Hv71
4. LHC
5. Mora
6. Timrå
7. Modo
8. Skellefteå
9. Södertälje
10. Luleå
11. Brynäs
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Gordon Freeman

Inlägg av Gordon Freeman »

1. aik
2. aik
3. aik
4. aik
5. aik
6. aik
7. färjestad
8. frölunda
9. aik
10. aik
11. brynäs
vazze

Inlägg av vazze »

Själv så älskar jag bara DIF och hatar alla andra lika mycket.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

1. Färjestad, finns inte ord.
2. Frölunda, Världens enögda/osportsliga publik. Glömmer aldrig Andersson's suveräna jobb mot Espen, samt att Niemi's överfall på linkan var pinsam.
3. LHC, eller ska vi kalla det DHC?
4. Mora, ut med skiten. Tråkigt och se 15 pers stå i klacken, världens tråkigaste spelstil som lag.
5. HV71, köplag usch. Dock bär Jämtin det största hat ansiktet.
6. Timrå, kaxiga fans.
7. Luleå, så jävla sorgligt lag, dryga alltid drygast av dom drygaste men kommer alltid till slutspel och hur kommer aldrig nånstans.
8. Har egentligen inte nåt emot Modo, bara det att vi aldrig vinner där uppe! :(
9. SSK, inget emot SSK heller. Tack och lov att det finns ett lag som ligger nära Stockholm som inte alltid ligger och härjar i allsvenskan.
10. Brynäs, klassiskt lag som alltid är spännande.
11. Skellefteå, intressant lag med med riktigt trogna kära supportrar! Ingen hat stämning nånstans, aldrig.
Halford

Inlägg av Halford »

1. Färjestad
Behöver ingen närmare förklaring

2. Linköping
Ett platslag utan dess like.

3. Frölunda
Goa Göteborg hugger jag alla dagar i veckan, överskattad skitklack har man också.

4. Mora
Nya hatlaget som gärna vill vinna på felaktiga domslut och alltid gnäller så fort någon gör sig lite illa. Ingen känsla och ingen skulle sakna dom om dom åkte ur.

5. HV
För några år sedan fanns det ett hat mot det här laget, men efter att hypen avtog så försvann hatet till stor del också. Patetisk klubb hur som helst.

6. MoDo
"Läggmatcherna" förra året är fortfarande inte glömda. Supportrarna till MoDo verkar tro att man är något man inte är.

7. Luleå
Ryggsäckshockey och många oförglömliga hatmatcher genom åren.

8. Södertälje
Har väl inget direkt emot Södertälje förutom att man är patetiska. Dock måste jag faktiskt berömma deras klack som faktiskt inte har någon trumma. Enda klacken i Elitserien utöver oss månne?

9. Timrå
Jonte är väl ungefär det enda man kan hata i den här klubben.

10. Skellefteå
Ett rätt tråkigt lag, men annars ingenting speciellt.

11. Brynäs
Harmlös publik (som dock är rätt rolig) och ett likvärdigt hockeylag. Inget direkt att hata.

I alla serier:

1. Aik
2. Hammarby
3. Färjestad
4. Linköping
5. Frölunda
6. Leksand
7. Mora
8. HV
9. Malmö
10. MoDo
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

1. Färjestad
2. Linköping
3. Luleå
4. Frölunda
5. Mora
6. Södertälje
7. Skellefteå
8. MoDo
9. Timrå
10. Brynäs
11. Hv71

Bubblare:
malmö, aik, hammarby, leksand
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

1. Färjestad
Som alla tidigare sagt; förklaring ej nödvändig.
2. LHC
Tittar på spelarmarknaden och hugger efter spelare som DIF är ute efter. (Måste ha nån jävla spion i DIF altså), och tar de spelare vi vill förlänga med. Köplag utan dess like, dessutom bor jag 6,5 mil därifrån så alla jävla Norrköpingsbor "håller" på LHC, inklusive min minsta lillebror. Min äldre lillebror har jag dock skickat i DIFs tygga famn för länge sen, kan tilläggas, så ni intre tror att vi är helt lost. Allt LHC har är pengar. Ingen ungdomsverksamhet, inga egna ramsor, ingen riktig anda som DIF-familjen har, och "klacken" är patetisk. Hata!
3. Frölunda
Säger som Betnér: Göteborg är ett grupphem för efterblivna fiskare.
Låter aldrig juniorerna komma upp, utan låter andra uveckla dem till stjärnor. Sen när de är fullfjädrade elitspelare viftar de med sedelbunten.
Dessutom är farsan frölundait. Spy på Gbg.
4. Modo
Tre ord: Harald Lückner. Läggmatcher.
5. Timrå
Finnkoloni. Förstör svensk hockey med en förstafemma med bara finnar.
Vill att Timrå går så dåligt som möjligt så att Challe får sparken, så inser han vilken förening han börarbeta i. Dessutom spelar Jonte Enöga där. Så jävla skönt när vi tog dom i kvarten under lockouten, efter att enöga snackat skit om DIF i periodpausen. Skadeglädje är den största glädjen.
6. Mora
Dryg förening som aldrig kommer vinna något. Förstör bara för andra lag.
Allt Mora är känt för är att Vasa åkt skidor dit. Finspångs historia är fan intressantare!
7. HV71
Hatar Jönköping som stad. Kd har sitt största fäste där dessutom. Akta så inte Satan tar dig Davidsson! Skämt åsido, en duktig hockeyspelare, men har ídioter som Ward Ledin och Jämtin i truppen. Säger allt.
8. SAIK.
Tror att de är AIK. Patetiskt att ens vilja vara det.
9. Luleå.
Går av nån jävla anledning alltid till slutspel och åker alltid ut i kvarten. Tillför inget.
10. SSK
Oj, hade glömt dem. Orkar inte ändra nu. Rivallag som faktiskt är kul att de är tillbaka så vi kan sparka ur dem igen och skratta åt dem. Täljetattare.
11. Brynäs
Skön stad, sköna ramsor. "Han är ung, han är kåt han är våran kung - Bäckström, Bäckström, Bäckström!" Litet irritationsmoment är att de har flest SM-titlar efter oss, men som det ser ut nu lär de knappast knapra in på det avståndet...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

1: Luleå - Ni vet varför jag ogillar dom
2: fbk
3: lhc

Resten kan vi ha kramkalas med
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

1. Färjestad
2. Frölunda
3. Hv71
4. Linköping
5. Södertälje
6. Modo
7. Saik
8. Mora
9. Timrå
10. Luleå
11. Brynäs
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

1. Färjestad
2. Linköping
3. Hv71
4. Frölunda
5. Modo
6. Mora
7. Timrå
8. Luleå
9. Saik
10. Södertälje
11. Brynäs
degen

Inlägg av degen »

DIF_Soldier skrev:1. Färjestad
Som alla tidigare sagt; förklaring ej nödvändig.
2. LHC
Tittar på spelarmarknaden och hugger efter spelare som DIF är ute efter. (Måste ha nån jävla spion i DIF altså), och tar de spelare vi vill förlänga med. Köplag utan dess like, dessutom bor jag 6,5 mil därifrån så alla jävla Norrköpingsbor "håller" på LHC, inklusive min minsta lillebror. Min äldre lillebror har jag dock skickat i DIFs tygga famn för länge sen, kan tilläggas, så ni intre tror att vi är helt lost. Allt LHC har är pengar. Ingen ungdomsverksamhet, inga egna ramsor, ingen riktig anda som DIF-familjen har, och "klacken" är patetisk. Hata!
3. Frölunda
Säger som Betnér: Göteborg är ett grupphem för efterblivna fiskare.
Låter aldrig juniorerna komma upp, utan låter andra uveckla dem till stjärnor. Sen när de är fullfjädrade elitspelare viftar de med sedelbunten.
Dessutom är farsan frölundait. Spy på Gbg.
4. Modo
Tre ord: Harald Lückner. Läggmatcher.
5. Timrå
Finnkoloni. Förstör svensk hockey med en förstafemma med bara finnar.
Vill att Timrå går så dåligt som möjligt så att Challe får sparken, så inser han vilken förening han börarbeta i. Dessutom spelar Jonte Enöga där. Så jävla skönt när vi tog dom i kvarten under lockouten, efter att enöga snackat skit om DIF i periodpausen. Skadeglädje är den största glädjen.
6. Mora
Dryg förening som aldrig kommer vinna något. Förstör bara för andra lag.
Allt Mora är känt för är att Vasa åkt skidor dit. Finspångs historia är fan intressantare!
7. HV71
Hatar Jönköping som stad. Kd har sitt största fäste där dessutom. Akta så inte Satan tar dig Davidsson! Skämt åsido, en duktig hockeyspelare, men har ídioter som Ward Ledin och Jämtin i truppen. Säger allt.
8. SAIK.
Tror att de är AIK. Patetiskt att ens vilja vara det.
9. Luleå.
Går av nån jävla anledning alltid till slutspel och åker alltid ut i kvarten. Tillför inget.
10. SSK
Oj, hade glömt dem. Orkar inte ändra nu. Rivallag som faktiskt är kul att de är tillbaka så vi kan sparka ur dem igen och skratta åt dem. Täljetattare.
11. Brynäs
Skön stad, sköna ramsor. "Han är ung, han är kåt han är våran kung - Bäckström, Bäckström, Bäckström!" Litet irritationsmoment är att de har flest SM-titlar efter oss, men som det ser ut nu lär de knappast knapra in på det avståndet...
Skön lista, och framförallt sköna förklaringar varför lagen har hamnat där de hamnade. Jag håller med i denna ordning!
Djurgården
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

1. Färjestad
2. Linköping
3. HV71
4. Frölunda
5. Södertälje
6. Timrå
7 Modo
8 Luleå
9 Mora
10 Skellefteå
11 Brynäs
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

1. Fbk, -
2. lhc, köpelag, dryga supportrar
3. saik, för dem stjäl allas ramsor, varje match jag ser dem spela får man mordtankar:/

resten e skit - och det vet dem om!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Skriv svar