DRC skrev:Håkan Södergren sa något tänkvärt angående den usla tredje perioden mot SAIK. Han sa ungefär att efter man chippat ut ur egen zon i panik så får det aldrig, oavsett om man försöker checka hårt efter chippen eller om man tar hem/säkrar zonen, vara mer än en zon mellan fw längst fram och back längst bak. Håll ihop laget.
Det är hockeyskolans första klass men i tredje perioden var det övertydligt gång på gång: Back vinner puck i egen zon, hittar inte spelalternativ, vänder hem, checkas fast, kastar ut pucken ur zon i panik. En forward försöker sätta press men blir varje gång överspelad och istället för att lyfta upp pressen blir laget långt och man öppnar upp gata för SAIK att ta zon igen. Sen upprepades samma visa i princip hela perioden.
Att inte i den situationen kunna stänga egen blå är ett underbetyg till alla. Om, av olika anledningar, de snabba spelvändningarna inte sitter så måste man kunna stoppa blödningen och minimera motståndarnas kontrollerade ingångar. Inte fortsätta med disco-hockeyn.
Kanske inte hockeyskola men väl U15. Problemet som jag ser det är att SAIK period3 är ett lågvattenmärke i form av vad laget presterar när de inte har ledningens ord i bakhuvudet.
Man brukar prata om huvudlösa höns (dvs utan ledning) och det är ungefär vad vi fick se mot Skellefteå i tredje perioden.
Tränarna mäktar bara med att kontrollera upp till en viss mängd av kaos. Därefter är det spelare (som lagkaptenen, backgeneralen mfl) som måste kliva in och täta i luckan mellan coacher och spelare på isen. Är Josefson uppgiften mogen eller behöver vi en annan *assC* som kan hjälpa till att styra upp?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kaminor skrev:Nästan 40 min PP utan mål nu. Knappt 14 % över säsongen. Näst sämsta lag har 22 %. Får hoppas att Rhett är en mirakelman.
Spelar ingen roll vad vi värvar allt sabbas av vår inkompetenta tränartrojka
Har vi inte råd/är villiga att ta in något nytt i båset permanent borde vi åtminstone se över en konsultlösning för att få fart på vårat PP. Det borde till exempel finnas en massa skickliga tränare i Nordamerika som väntar på att kunna dra igång - hur dyrt kan det vara att hyra någon i två-tre veckor? Alla andra miljardbranscher satsar på vidareutbildning av ledarskapet, känns som att idrotten ligger långt efter på den punkten.
Inte åka ur! INTE åka ur. Vi kommer aldrig upp igen och blir ett nytt ajk. Liv eller död- det är det det handlar om.
Det kommer finnas spelare att värva till rabatterat pris den här säsongen. Tycker man startar en insamling med eyes on the price. Är det en Philip Holm vi behöver? Där kan jag tänka mig att chippa in för ett kontrakt resten av säsongen.
Följande spelare kan bytas ut/ dumpas när som helst enligt mitt sätt att se:
Bergfors- kroppsspråket den här säsongen? Har du ont nånstans?
Haga- Totalt osynlig. Missnöjd med rollen?
Ågren- Fick svullhuvud efter förra säsongens framgångar. Självisk i spelstilen.
Bokk- Sämsta värvningen någonsin. Har juniorer som gör det bättre.
Norell- Panik i egen zon. Försvarsförmåga som Alexander Falk fast utan kilona.
Ekberg-Förstår mig inte på den här värvningen. Tredjebackpar som högst. Ersätter Hulta?
Holtz är ju ett sjukt sparkapital. Måste få ordning på skottet.
EspenK skrev:Inte åka ur! INTE åka ur. Vi kommer aldrig upp igen och blir ett nytt ajk. Liv eller död- det är det det handlar om.
Det kommer finnas spelare att värva till rabatterat pris den här säsongen. Tycker man startar en insamling med eyes on the price. Är det en Philip Holm vi behöver? Där kan jag tänka mig att chippa in för ett kontrakt resten av säsongen.
Följande spelare kan bytas ut/ dumpas när som helst enligt mitt sätt att se:
Bergfors- kroppsspråket den här säsongen? Har du ont nånstans?
Haga- Totalt osynlig. Missnöjd med rollen?
Ågren- Fick svullhuvud efter förra säsongens framgångar. Självisk i spelstilen.
Bokk- Sämsta värvningen någonsin. Har juniorer som gör det bättre.
Norell- Panik i egen zon. Försvarsförmåga som Alexander Falk fast utan kilona.
Ekberg-Förstår mig inte på den här värvningen. Tredjebackpar som högst. Ersätter Hulta?
Holtz är ju ett sjukt sparkapital. Måste få ordning på skottet.
Alexander Urbom bör fjäskas för. En center ifall Josef saknas resten av säsongen.
Iom beskedet att ligan inte stängs så är jag rätt uppgiven. Jockes highway-beslut kommer kosta oss SHL. När hans insats för DIF summeras så är det det han kommer bli ihågkommen för. Väldigt sorgligt för en i grunden skicklig sportchef.
Manijock skrev:Alexander Urbom bör fjäskas för. En center ifall Josef saknas resten av säsongen.
Iom beskedet att ligan inte stängs så är jag rätt uppgiven. Jockes highway-beslut kommer kosta oss SHL. När hans insats för DIF summeras så är det det han kommer bli ihågkommen för. Väldigt sorgligt för en i grunden skicklig sportchef.
Haha på dig låter det som att vi ligger sist, avhängda i tabellen.
Varenda november är det samma sak här på forumet på samma sätt som det är glögg i December. .
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.