Spelar ju ingen roll när vi envisas med att varje match, oavsett hur många mål vi gör i de två skapliga perioderna, helt enkelt bjuder igen..... Bjuder igen med en ruskigt under isen, kolsvart period där vi säljer kropp och själ för en dosa snus.williams skrev:Vad snackar ni om?? Två bra perioder där vi var klart bättre..Dusinator skrev:Allt annat än en 5-0torsk borta på torsdag är väl en bedrift...
SHL 20/21: Färjestad BK - Djurgårdens IF 14/11 - 2020
Re: SHL 20/21: Färjestad BK - Djurgårdens IF 14/11 - 2020
Det känns också som Coronan i laget kan satt sig ordentligt på orken. Kan inte vara ultimat att inte få träna ordentligt under en längre period mitt i säsongen. De som dessutom varit sjuka måste dessutom vara värre drabbade.Praetori skrev:Nja jag tycker inte tredje är symptomatiskt för hur vi spelar rent generellt. Det har varit ett långt uppehåll och matchen mot Färjestad och tredje idag är snarare en konsekvens av det än lagets nivå.minalman skrev:Finns tyvärr inget lag som ger oss någon luft. Frölunda däremot verkar kunna skänka bort poäng mot till exempel Leksand.Praetori skrev:Förstakedjan, Högga och Nardella har iaf inte klena psyken.
Men jäklar vad det här laget behöver få vinna lite och kontrollera lite matcher för att få upp självförtroendet.
Det är för lätt för våra motståndare att tagga till mot oss. Förr gjorde det ont att möta oss.
Det sista du skriver är dock fingret på pulsen när det kommer till skillnaderna mellan andra och tredje. Den här matchen spelade vi mycket mer fysisk hockey och det bröt Skellefteås flow. Särskilt i andra. I tredje slutar vi typ helt att gå tungt på kropp.
Otroligt skönt med seger iaf!
Oerhört skönt! Men när ska vi lära oss att hockey spelas i tre perioder? Så som det såg ut i tredje kan aldrig vara acceptabelt.
It's the hope that kills you.
- Lee Harvey Oswald
Manijock skrev:Tycker faktiskt den perioden inte är så speciell. Vi har ju haft en sån period i varje match i stort sett. Så dålig är vår lägstanivå.Lee Harvey Oswald skrev:Bra förlängning!!!
Men 3:e perioden kommer svida länge i mina ögon, den var hemskt
Tycker Mb81 fortfarande att det är våra målvakter som är problemet?
Våra målvakter har GARANTERAT seriens svåraste jobb. Gör det med bravur. Sjukt imponerad av Svedberg och även Mantas idag.

Alltså, jag kan inte minnas att jag sett DIF så nedtryckta i egen zon under en hel period....på Hovet.
Det är ju på bortais vi varit usla denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Oskarshamn? Brynäs? Skämtar du? Malmö och Linköping kanske vi får stångas med i slutändan, men de andra lagen i denna serie kommer vara långt bortom horisonten när vi är klara med vår poäng-auktion...mb81 skrev:Mantas gör en jättebra match idag. Det är jag de första att erkänna. Men de måste väl kunna bli kritiserade när de faktiskt inte varit tillräckligt bra tidigare. Nej det är inte det svåraste jobbet att vara målvakt i DIF. Tror det är bra mycket svårare att vara målvakt i Oskarshamn, Brynäs, Malmö. Linköping och säkert flera lag än så.Manijock skrev:Tycker faktiskt den perioden inte är så speciell. Vi har ju haft en sån period i varje match i stort sett. Så dålig är vår lägstanivå.Lee Harvey Oswald skrev:Bra förlängning!!!
Våra målvakter har GARANTERAT seriens svåraste jobb. Gör det med bravur. Sjukt imponerad av Svedberg och även Mantas idag.
Hur orkar du vara så negativ hela tiden? Alltså Brynäs släpper helt sjuka mängder skott mot sig. De har en av de sämsta underliggande siffrorna sen de började mäta och sjunker som en sten just nu. Oskarshamn tror jag klarar sig med starten de fått. Men det var frågan om var det var svårast att ara målvakt och det är det förmodligen i de lagen jag nämnde.Manijock skrev:Oskarshamn? Brynäs? Skämtar du? Malmö och Linköping kanske vi får stångas med i slutändan, men de andra lagen i denna serie kommer vara långt bortom horisonten när vi är klara med vår poäng-auktion...mb81 skrev:Mantas gör en jättebra match idag. Det är jag de första att erkänna. Men de måste väl kunna bli kritiserade när de faktiskt inte varit tillräckligt bra tidigare. Nej det är inte det svåraste jobbet att vara målvakt i DIF. Tror det är bra mycket svårare att vara målvakt i Oskarshamn, Brynäs, Malmö. Linköping och säkert flera lag än så.Manijock skrev:Tycker faktiskt den perioden inte är så speciell. Vi har ju haft en sån period i varje match i stort sett. Så dålig är vår lägstanivå.Lee Harvey Oswald skrev:Bra förlängning!!!
I vår nån gång.sauron skrev:Oerhört skönt! Men när ska vi lära oss att hockey spelas i tre perioder? Så som det såg ut i tredje kan aldrig vara acceptabelt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var väl därför Rhett inte kommer först i slutet av månaden (november)förevigtdjurgården skrev:Innan domedagen är kommen - håll i åtanke att det fortfarande är November.
17-1 i skott mot mål i fejkaiks favör hemma i sista! Hoppas vi klarar oss kvar!
Dra inte slutsats av en period. Det är helt otroligt vad detta forum är negativt.rossi skrev:17-1 i skott mot mål i fejkaiks favör hemma i sista! Hoppas vi klarar oss kvar!
Jag är positiv, men detta, fy fan vad vi vek ner oss...., trots två poäng e jag förbannad på riktigt!mb81 skrev:Dra inte slutsats av en period. Det är helt otroligt vad detta forum är negativt.rossi skrev:17-1 i skott mot mål i fejkaiks favör hemma i sista! Hoppas vi klarar oss kvar!
Negativ är en sak. Jag är försvars-groupie, det vill säga älskar konsten att kontrollera motståndarnas anfall. Kan på rak arm säga att jag aldrig sett en sådan brist på organisation och kyla i ett lag på denna nivå någonsin. Så fort vi är i egen zon, med en tendens till press från våra motståndare så panikar vi. Sprätter, skvätter, TITTAR PUCK på knattenivå. Då går spelet jävligt fort därute, när fem man ser ut som de åskådar en tennismatch. Istället för att börja sortera in och ta några byten med sarg ut till det andra laget mattas av.
Vi gjorde en hel del utchipp igår men struntade helt i sorteringen och fortsatte med rusandet istället, ala ekorrar på ecatasy.
Vad är då positivt? Målvaktsspelet och faktiskt vårat anfallsspel som är grymt varierat och framförallt, jävligt starka att ta kassen. Väldigt oväntat då vi har ett så litet lag. Om vi bara kunnat vara lika starka runt eget mål.
Vi gjorde en hel del utchipp igår men struntade helt i sorteringen och fortsatte med rusandet istället, ala ekorrar på ecatasy.
Vad är då positivt? Målvaktsspelet och faktiskt vårat anfallsspel som är grymt varierat och framförallt, jävligt starka att ta kassen. Väldigt oväntat då vi har ett så litet lag. Om vi bara kunnat vara lika starka runt eget mål.
Du kanske fick klä skott för min irritation på hur negativt det ofta är här. Du brukar ändå kunna ta fram positiva saker om DIF också även om vi sällan(läs aldrig) håller med varandra. Håller med om att vårt anfallsspel ser riktigt bra ut förutom i PP då. Tycker generellt att försvarsspelet också har varit godkänt men att vi går ned oss lite för ofta. Igår i sista perioden slutade vi spela vårt spel och bara slog ifrån oss hela tiden och lät Skellefteå komma i våg efter våg. Viktigt att vi börjar vinna några fler matcher så att spelarna kan vara lite mera avslappnade. Just nu känns varje poäng på liv och död och det sätter sig nog lätt hos spelarna. Därför var segern igår väldigt viktig.Manijock skrev:Negativ är en sak. Jag är försvars-groupie, det vill säga älskar konsten att kontrollera motståndarnas anfall. Kan på rak arm säga att jag aldrig sett en sådan brist på organisation och kyla i ett lag på denna nivå någonsin. Så fort vi är i egen zon, med en tendens till press från våra motståndare så panikar vi. Sprätter, skvätter, TITTAR PUCK på knattenivå. Då går spelet jävligt fort därute, när fem man ser ut som de åskådar en tennismatch. Istället för att börja sortera in och ta några byten med sarg ut till det andra laget mattas av.
Där du är mest negativ är hur DIF är i jämförelse med andra lag. Jag ser väldigt mycket SHL även de andra lagen. Ser nog två-tre matcher/omgång nu under coronan. Man ser samma misstag i de flesta lag. Det är väldigt svårt att spela hockeymatcher utan att göra misstag alls. Brynäs och Malmö är faktiskt oerhört dåliga av det jag sett hittills. Klart sämst i SHL. Linköping lite vassare men ändå väldigt beroende av deras Djurgårdskedja. HV och Färjestad har inte alls sett bra ut i säsongsinledningen. Oskarshamn har haft en otrolig utdelning och kommer sannolikt att dippa.