Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Kall-El skrev:
Diffe89 skrev:Inte föga oväntat att Almtorp stannar i NHL om Edmonton "ger honom signaler" att han kommer att få spela. Dock tror jag inte att han får spela mer än 5 NHL-matcher den här säsongen, om ens det.

Loui Eriksson eller Joel Lundqvist vore betydligt bättre värvningar, men det känns också som att de är närmare NHL-spel än Almtorp.
Joel L skulle gå in som förstacenter i vilket elitlag som helst. Har mycket svårt att se hur vi skulle kunna få honom om han ens övervägar att flytta hem. Den spelaren brde för övrigt vara betydligt närmare spel i NHL än Almtorp då killen är minst en klass bättre. Är personligen lite tveksam till om Loui är en spelare vi skulle få någon större nytta av....
Det verkar mer vara Ros som spekulerar för att få mer läsare och det framgår också att det isåfall skulle röra sig om en utlåning, men som sagt bara spekulationer från denne man.

Ros skriver såhär:
"Johan Garpenlöv är med i Djurgårdens sportråd och är numera scout för Dallas. Kanske Joel Lundqvist eller Loui Eriksson kan lånas ut till Djurgården."

Jag skulle iallafall inte tacka nej till Joel :D
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Undrar varför han inte skriver Mike Modano :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Oscar Eklund kanske kommer fortsätta i Nyköping. Besked skulle lämnas idag ifrån DIF.

http://www.crosschecking.se/articles/show/611
100% DJURGÅRDSJ***L
ara

Inlägg av ara »

Jockmaniac skrev:Oscar Eklund kanske kommer fortsätta i Nyköping. Besked skulle lämnas idag ifrån DIF.

tror jag är helt rätt
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

ara skrev:
Jockmaniac skrev:Oscar Eklund kanske kommer fortsätta i Nyköping. Besked skulle lämnas idag ifrån DIF.

tror jag är helt rätt
Varför tycker du det? Oscar har definitivt kapacitet att ta en ordinarie tröja enligt mig iaf. Han är bättre än Dennis Persson.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Diffe89 skrev:Inte föga oväntat att Almtorp stannar i NHL om Edmonton "ger honom signaler" att han kommer att få spela. Dock tror jag inte att han får spela mer än 5 NHL-matcher den här säsongen, om ens det.
Det där låter mer som ett artigt sätt att tacka nej. Killen är 24 och spelar i ECHL, farmarligans farmarliga. Han producerar betydligt mindre poäng där än vad Patrik Nilson och Morten Ask gjorde, vid yngre ålder. Chansen att han får spela i NHL är minimal och det vet nog Almtorp om. Han föredrar helt enkelt att spela i ECHL över att spela i Djurgården.

De två namnen som Ros drar upp är ju bara för att reta upp frölundaiter och dra dem till hans blogg.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Vad är det som hänt med Jiri Marusak? Han är inte i närheten av samma klass som han höll förra året. Tycker han spelar riktigt nonchalant förtillfället. Hoppas verkligen att det vänder för honom snarast.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Behåll Eklund i laget och skicka oduliga Dennis Persson dit istället. Han dräller jämt med pucken och skapar oro i försvaret. Fattar inte vad de såg i han för 2 år sen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Oscar Eklund petar Persson alla dagar i veckan. Vet inte om jag sett fladder-Dennis göra ett enda klokt beslut hittils, efter 18 matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Brutus skrev:Vad är det som hänt med Jiri Marusak? Han är inte i närheten av samma klass som han höll förra året. Tycker han spelar riktigt nonchalant förtillfället. Hoppas verkligen att det vänder för honom snarast.
Håller med, han blandar och ger. Han har en alldeles för låg lägstanivå just nu och högstanivån har blivit lägre, illa.....

Dessutom borde vi skicka Dennis till första bästa allsvenska klubb för träning i att spela seniorhockey.
Jag som hört att han ska tillhöra toppskiktet i sin årskull bland backarna. Det måste vara gammal fakta eller så ser det mörkt ut för svensk hockey . Han har noll koll på markeringsspel. Jisses vad han gjorde bort sig igår, undra om något allsvenskt lag vill ha honom?

Oskar Eklund är en klart bättre back. Behåll honom och låna ut Dennis "the Menace" Persson.

Nu hoppas jag vi får ordning på skadorna, då ska nog poängen börja trilla in igen. Med Ossi tillbaka kör vi över SAIK på lördag (skoterraggarnas AIK). Jag kommer att vara där och se när vi tar tre sköna poäng.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Fan om Dennis får fortsätta spela i A-laget kanske nån borde lägga honom i bagageluckan tills matchen e över
Vipul

Inlägg av Vipul »

Brutus skrev:Vad är det som hänt med Jiri Marusak? Han är inte i närheten av samma klass som han höll förra året. Tycker han spelar riktigt nonchalant förtillfället. Hoppas verkligen att det vänder för honom snarast.
Stod på aftonbladet att han bytte från nr 13 till ngt annat inför matchen mot frölunda o sa att 13 var''otur'' o sedan gör han 2 poäng mot frölunda;)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ölvestad borta i minst 3 veckor, uttänjt ledband.. :(
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Doyle skrev:Ölvestad borta i minst 3 veckor, uttänjt ledband.. :(
Tungt, tungt, tungt. Som om vi inte hade det svårt redan. Nu gäller det att alla kämpar och driver varandra!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu MÅSTE en ny spelare in annars blir det repris alá förra året!
Skriv svar