Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Första matchen för mig i år. Första perioden får DIF godkänt, där var man heta på pucken i anfallzon och vågade ligga på lite, Ottosson imponerade på mig rejält i denna period.
I andra blir det sämmre men på något sätt klarar vi upp det rätt hyffsat, dock känns det rejält tungt att släppa in 3-4 målet i slutet.

Tredje vill jag bara glömma, vilken pina det var tills det att det ramlade in ytterligare en puck, då fick vi lite bättre fart men dock inte i närheten av det jag såg i början av matchen.

+Printz (spelade lugnt och enkelt)
+Eklund (krigade bra, rejält avslut vid målet)
+Riddarn (Några riktigt svettiga räddningar, dock ett - (minus) för en hel del farliga returer.

- Marusak (kommer han inte igång snart så är han inget att spara på, fruktansvärt trög och spelar mkt med klubban i midjehöjd på motståndarna)
- Bremberg, Hörnqvist, Bäcker (måste komma igång ännu bättre, dock 1 mål idag men förväntar mig mer.

Bjuder på ev. stavfel så här in på småtimmarna. :lol:
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Jag visste att vi skulle förlor denna match, fast jag hade tippat på lika (4-4 och 5 - 4 i SD till vf). Det är kanske 30-35matcher kvar. Nu glömer vi den här tråkiga matchen, vi är bäst i Sverige!
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Killer Kennholt »

janne08 skrev:
Att våra anfallare har så förbenat svårt att gå på mål, om nu passningsspelet inte fungerar kan man ju skjuta på mål och följa upp framför mål och inte fara ut i hörnorna där gör man inga mål.
Men såg du matchen? Vad hände vid 1-0? Jimmie går direkt in på mål! Det var inte vårat anfallsspel som var dåligt den här matchen, utan försvaret var under all kritik. Vi fick ju inte ut puckarna och därför kunde vi inte ha några anfall. Vi gör 4 mål i gbg, starkt gjort när man spelar sin sämsta match för säsongen. Så tagga ner lite.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Läste på matchinfon att vi fått ett matchstraff, när skedde det och vem? Missade tyvärr delar av matchen, därav frågan, hoppas någon är vänlig och kan berätta.
Skriv svar