mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.
Månadslön på 239583 om jag räknat rätt.
200 000 va? 15 % påslag för "återfallsförbrytare".
Är det inte 230 000?
28 750 / 0.125 = 230 000
Har för mig att formeln är så...
mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.
Det stämmer nog då det var en väldigt konstig månadslön annars.
Edit: Nej det stämmer inte utan det är 12,5%. Jag räknade på 15%. Blandade ihop siffrorna. Så det r som crike skriver ovan.
Edit: Nej det stämmer inte utan det är 12,5%. Jag räknade på 15%. Blandade ihop siffrorna. Så det r som crike skriver ovan.
Först ska 15 procent räknas bort som är extraböter pga återfallsförbrytare. Då får vi 25000 kvar som alltså baseras direkt på lönen, 12,5 procent av lönen det vill säga. Då får vi en månadslön på 200000 kr.
Först ska 15 procent räknas bort som är extraböter pga återfallsförbrytare. Då får vi 25000 kvar som alltså baseras direkt på lönen, 12,5 procent av lönen det vill säga. Då får vi en månadslön på 200000 kr.
Haha! Jag är sämst idag!
200x0.125=25000
25000x1,15=28750.
Nu är jag med. 200 k/månad är lönen. Satans vad jag blandade ihop siffror.
Några sek innan får han en box eller cross-checking utan gehör från domarna. Men så onödigt att göra så som han gjorde. Han måste vara smartare där.
En annan sak som jag reagerade på under matchen var slaget som Dick fick på armarna som var typ den klaraste slashingen jag sett i år, men som domarna totalt ignorerar.
williams skrev:Några sek innan får han en box eller cross-checking utan gehör från domarna. Men så onödigt att göra så som han gjorde. Han måste vara smartare där.
En annan sak som jag reagerade på under matchen var slaget som Dick fick på armarna som var typ den klaraste slashingen jag sett i år, men som domarna totalt ignorerar.
När ska denna mobbingen mot Dick sluta?
Antagligen när Dick slutar käfta så mkt som han gör mot domarna/spelare/osv. Dick måste tagga ner innan domarna taggar ner, så enklet är det.
Sen vill man ju inte ha en könlös Dick heller så fine line det där... :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
williams skrev:Några sek innan får han en box eller cross-checking utan gehör från domarna. Men så onödigt att göra så som han gjorde. Han måste vara smartare där.
Antagligen när Dick slutar käfta så mkt som han gör mot domarna/spelare/osv. Dick måste tagga ner innan domarna taggar ner, så enklet är det.
Dick åkte runt och var lite härligt småful och körde med ett par grepp och efterslängar som domarna tillät så de lät nog bara udda vara jämnt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Domare ska vara objektiva - de får aldrig ens tagga upp. Om det så innebär att Dick får en tvåa varannat byte får det så vara, men att låta honom vara fair game för rapp eller att ge honom matchstraff och avstängningar för saker andra knappt får en tvåa för ger sjukt dåliga vibbar. Klart Dick måste skärpa till sig, men en domarkår kan inte gå in i en vendetta och komma ut med förtroendet i behåll. Plocka varenda jävla tvåa på honom om ni vill, men det som pågår nu är inte ok. Just den här matchen missade jag, kan bara lita på att slashen var solklar som det beskrivs - man såg ju sånt redan ifjol när Dick inte fick ens de tydligaste trippingarna med sig.
m0ng00se skrev:såg att frölunda går ut med att alla ska få vara med å tycka till om dears nya logga när dom ska ta bort indianen
vad tror ni om en Sverigekarta lite vriden på sidan och en pil på baksidan: "Frölunda Backside HC"
Roligare med Frölunda Crabs som det var tänkt.
Fattar inte varför de ens har en diskussion egentligen. Antingen går det tillbaka till VF med gamla loggan eller så får de hitta på nåt Boston-aktigt kring bokstaven F.
Bara Frölunda och Växjö som är kvar på 90-talet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dom kanske bara skulle byta stereotyp. Kanske Frölunda mexicans och att man bara byter den barska indianen mot en barsk mexikan med sombrero..... Hade varit riktigt roligt att se media när dom presenterat den!!!!