Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Horribelt beslut av disciplinnämnden!
Praetori

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Horribelt beslut av disciplinnämnden!
Återfall. Annars skulle han fått 1 eller max 2.
Slewfoot är grisigt som fan så att det blev game är inte så konstigt. Men med 2min kvar av matchen blir det ju inget "straff" i sig. DN plussar på och därefter tar de och plussar lite till för att han är återfall.

Men jag måste säga att jag gillar att vi spelar lite fult, käftar med motståndarna och är på och över gränsen. Det är betydligt sexigare hockey än kyrkogosse-stilen vi kört med de senaste säsongerna. Får vi bara tillbaka Hedman och får igång JP (där kan vi snacka psykbryt) när de skall in på våra målvakter tror jag vi kan få se på fan. Kan den hårda stilen smitta av sig på övriga och alla kan spela på gränsen utöver Robbans "framåtlutade" hockey så tror jag vi kan utmana högre än spelarmaterialet antyder.
Senast redigerad av Praetori den 2020-10-18 10:40:00, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kräver att Jocke och Robban samlar gruppen och påtalar det här med matchstraffen som duggar tätt nu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.

Månadslön på 239583 om jag räknat rätt.
1. Marcus Högström är en fantastisk back men uppenbarligen dum i huvudet. Två av tre tilltänkta toppbackar är indisponibla och då drar han på sig tre matcher, dessutom genom medveten handling. Killen är veteran och ska leda laget. Vara förebild. Katastrof.

2. Robert Ohlsson är en fantastisk ass.-tränare men verkar uppenbarligen helt sakna förmågan att få laget att spela disciplinerat. Fyra dåliga matchstraff är ok över en säsong. Inte på sex matcher. Det är ytterst hans eget ansvar att få alla att förstå att den här säsongen om någon finns det absolut inte utrymme till att dra på sig femmor, något han misslyckats helt med. Vad han än gör för att motverka utvisningar i allmänhet och dumma utvisningar i synnerhet så gör han inte det speciellt bra. Jocke har inte lyckats ge Ohlsson det Rönnberg kompletterade Ohlsson med i Frölunda i de övriga ass-tränarna (pondus).
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Kräver att Jocke och Robban samlar gruppen och påtalar det här med matchstraffen som duggar tätt nu
Äh låt dem hållas lite. Spela tufft och lite snåfult men undvik att göra dumma grejer när domarna tittar och gör inte grejer som är så uppenbara att DN granskar det i efterhand (kamerorna följer pucken och spelet så det finns gluggar att hämnas i).

Respektfullt spel är bra men motståndare som tar sig friheter ska få ont. När det verkligen gäller måste man kunna gå över gränsen mot motståndarnas spets (kolla hur Dick behandlas av motståndarna tex).
Senast redigerad av Praetori den 2020-10-18 10:45:46, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Praetori skrev:
Slewfoot är grisigt som fan så att det blev game är inte så konstigt. Men med 2min kvar av matchen blir det ju inget "straff" i sig. DN plussar på och därefter tar de och plussar lite till för att han är återfall.

Men jag måste säga att jag gillar att vi spelar lite fult, käftar med motståndarna och är på och över gränsen. Det är betydligt sexigare hockey än kyrkogosse-stilen vi kört med de senaste säsongerna. Får vi bara tillbaka Hedman och får igång JP (där kan vi snacka psykbryt) när de skall in på våra målvakter tror jag vi kan få se på fan. Kan den hårda stilen smitta av sig på övriga och alla kan spela på gränsen utöver Robbans "framåtlutade" hockey så tror jag vi kan utmana högre än spelarmaterialet antyder.
Gärna för mig. Men slewfoots, abuse och knätacklingar kan vi nog skita i. Slå dem på käften.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:
Praetori skrev:

Gärna för mig. Men slewfoots, abuse och knätacklingar kan vi nog skita i. Slå dem på käften.
Är det en riktig gris som förtjänar det är en slewfoot inte att förakta. Det kan få dem att tappa koncepten. Men då skall det göras med stil och inte uppenbart.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
DRC skrev:
Praetori skrev:

Är det en riktig gris som förtjänar det är en slewfoot inte att förakta. Det kan få dem att tappa koncepten. Men då skall det göras med stil och inte uppenbart.
Är det inte bättre att dela ut en en juste och rejäl tackling om man är förbannad?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Exakt, vill man ge igen är det fan bättre att kasta handskarna än att få samma straff för en sån där liten skit grej, plus att många kommer gilla att han står upp för laget ifall nån dummast sig!
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Måste ju bli någon ändring på det här. Nu sitter vi riktigt i skiten. Hur ska vi kunna stoppa Leksands förstakedja utan Högström, Nilsson och Björnfot i försvaret. Vi hade kunnat varit på den övre halvan om vi spelat disciplinerat och smart. Nu härvar vi i botten enbart på slarv och hjärndöda beslut
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Måste ju bli någon ändring på det här. Nu sitter vi riktigt i skiten. Hur ska vi kunna stoppa Leksands förstakedja utan Högström, Nilsson och Björnfot i försvaret. Vi hade kunnat varit på den övre halvan om vi spelat disciplinerat och smart. Nu härvar vi i botten enbart på slarv och hjärndöda beslut
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.

Månadslön på 239583 om jag räknat rätt.
200 000 va? 15 % påslag för "återfallsförbrytare".
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Slewfoot, huvud- och bentacklingar går inte att försvara. Spela rejält men på rätt sida ffs! Vi ska inte sänka oss till fulspel som andra lag och vi skjuter ju oss själva i benet. Håll er på banan och minska onödiga enkla misstag så kommer vi klättra i tabellen!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Kan man inte överklaga och få avstängningen framskjuten? Fast kanske lite osportsligt...
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev: Är det inte bättre att dela ut en en juste och rejäl tackling om man är förbannad?
Du får inte en gris till motståndare att börja spåra med schyssta tacklingar. Att spela på gränsen eller över den kan ge viktiga fördelar så länge man kan hålla sig från utvisningsbåset. Motståndare som är sviniga och fula själva kommer du inte under skinnet på med regelrätt spel.

Men visst är hårda regelmässiga tacklingar att föredra. Men om det krävs måste man kunna terrorisera även motståndarnas spets. Spelare som Lias Andersson eller Händemark får inte tycka att det är kul att lira match.

Kolla för övrigt Dicks agerande i BP precis innan vårat 4-3 mot HV. Klart över gränsen. Klockrent och dessutom lägger det grunden till det som kommer direkt efter. Eller kolla hur JP står upp framför Svedberg innan Dicks 6-3 i tom kasse. Inte regelmässigt någonstans med effektfullt.

Fairplay och utvisningsminuter skiter jag i så länge vi vinner matcher. Men med det sagt så var Höggas slewfoot idiotisk. 2min kvar av matchen, onödig och dessutom avstängning.
Skriv svar