Över 60min underpresterar vi mot HV ikväll. Mediannivån kanske inte är SM-guldnässig men får vi ut normalt av materialet bör vi hålla till i toppen av mitten. Får vi ut allt av alla så vetefan hur det kan sluta (men det lär inte hända att alla går rent när det verkligen gäller).mb81 skrev:Klarar vi att lira som idag under hela säsongen kommer vi ha flera lag bakom oss. Tror dock vi får det tufft att hålla den nivån hel säsongen.Donkels-2.0 skrev:Vi kommer INTE ha något lag bakom oss som vi lirar nuPraetori skrev:Galet med det materialet och den coachen de har (som annars kramar ur disciplin ur sina gubbar). Något är ruttet i Gävle.mb81 skrev:Brynäs har haft sjuklig tur i början av säsongen. Bör var ett av lagen vi ska kunna ha bakom oss.Praetori skrev:Växjö är.... riktigt otäckt bra. Brynäs
.. not so much.
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
Nä det var inte en tripping utan en klart misstänkt slewfoot.gaspo skrev:Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
Personligen tror jag Högga försökte sparka pucken som gled förbi samtidigt och fick med sig motståndarbenet samtidigt. Problemet var att ingen av spelarna såg ut att nudda pucken och därmed såg det ut som en riktigt ful slewfoot.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jaha då har vi ännu en avstängning att vänta då.Praetori skrev:Nä det var inte en tripping utan en klart misstänkt slewfoot.gaspo skrev:Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
Personligen tror jag Högga försökte sparka pucken som gled förbi samtidigt och fick med sig motståndarbenet samtidigt. Problemet var att ingen av spelarna såg ut att nudda pucken och därmed såg det ut som en riktigt ful slewfoot.
Det beror nog på. Dels kommer de granska situationen och dels kommer Högga få yttra sig. Tror inte det behöver landa i en avstängning och om det gör det skulle jag bli värdigt överraskad om det landade i mer än 1-2 matcher MAX.gaspo skrev:Jaha då har vi ännu en avstängning att vänta då.Praetori skrev:Nä det var inte en tripping utan en klart misstänkt slewfoot.gaspo skrev:Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
Har sett repriser nu,den e ju löjlig att få matchstraff för. Det e ju knappt utvisning.Praetori skrev:Det beror nog på. Dels kommer de granska situationen och dels kommer Högga få yttra sig. Tror inte det behöver landa i en avstängning och om det gör det skulle jag bli värdigt överraskad om det landade i mer än 1-2 matcher MAX.gaspo skrev:Jaha då har vi ännu en avstängning att vänta då.Praetori skrev:Nä det var inte en tripping utan en klart misstänkt slewfoot.gaspo skrev:Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I synnerhet om det korrumperade bajenvraket Elo får råda...gaspo skrev:Jaha då har vi ännu en avstängning att vänta då.Praetori skrev:Nä det var inte en tripping utan en klart misstänkt slewfoot.gaspo skrev:Högström matchstraff för en tripping? Hade inte möjlighet att se matchen.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Jag vet att andra hatar oss för att vi själva tycker det men den här säsongen är vi verkligen ”lite finare, lite bättre”.
Nu när man ser att Brynäs vill sänka lönerna kan man ju inte annat än skratta när dom tagit in ett par profilstarka spelare, visst med lite bidrag men långt ifrån täckning av hela kostnaden.
De ekonomiska problemen kommer hopa sig över hela ligan och vi kommer inte vara förskonade men om allt skiter sig (även sportsligt) kommer jag ändå stå där och tycka att vi gjort rätt från början.
Tack Djurgårdens IF
Nu när man ser att Brynäs vill sänka lönerna kan man ju inte annat än skratta när dom tagit in ett par profilstarka spelare, visst med lite bidrag men långt ifrån täckning av hela kostnaden.
De ekonomiska problemen kommer hopa sig över hela ligan och vi kommer inte vara förskonade men om allt skiter sig (även sportsligt) kommer jag ändå stå där och tycka att vi gjort rätt från början.
Tack Djurgårdens IF
Verkligen!crike skrev:Jag vet att andra hatar oss för att vi själva tycker det men den här säsongen är vi verkligen ”lite finare, lite bättre”.
Tack Djurgårdens IF
Jag har snackat med många supportrar till andra lag som varit så lugna att det kommer publik till säsongsstart och man kan köra på som vanligt. Deas ledningar verkar ha trott det också.
Jocke gjorde det enda rätta och ströp alla värvningar direkt. Så länge som det är osäkert om man har några inkomster kan man inte värva massa spelare. Många lag har värvat för pengar som inte finns och tror att de ska komma in som vanligt.
Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.
Månadslön på 239583 om jag räknat rätt.
Månadslön på 239583 om jag räknat rätt.
Senast redigerad av mb81 den 2020-10-18 10:09:39, redigerad totalt 1 gånger.
Kul med Bokk. 4 skott på endast 5,50 speltid och en corsi på 67%(extremt liten sample size). Det kan bli riktigt bra.
Sätter laget i skiten genom att dra på sig en avstängning. Har tittat på situationen igen och den är tyvärr solklar. Han får 3 matcher som återfall hos DN.mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.
Ren hämndaktion. Högga är lite av en loose cannon när det brinner. Jag gillar känslor och fysiskt spel men då bör man proppa hårt och inte fult om det rinner över. Är det en payback på nån gris som förtjänar det på riktigt så gör man det när domaren tittar åt andra hållet. Annars är det bättre att ta en fight.
Blir jävligt jobbiga matcher mot Lyxfällan och Sixfingers med både Björnfot, Tom och Högga borta.
Jag älskar Dick och Högga och att de verkligen brinner men det får inte brinna till så som det gjort nu flera gånger för de i helt onödiga situationer i kritiska lägen. Det är de alldeles för viktiga för.Praetori skrev:Sätter laget i skiten genom att dra på sig en avstängning. Har tittat på situationen igen och den är tyvärr solklar. Han får 3 matcher som återfall hos DN.mb81 skrev:Högströms extremt onödiga slew foot när matchen nästan var slut gav tre matcher. Högström och Dick som är våra bästa spelare måste verkligen kunna tygla deras humör.
Ren hämndaktion. Högga är lite av en loose cannon när det brinner. Jag gillar känslor och fysiskt spel men då bör man proppa hårt och inte fult om det rinner över. Är det en payback på nån gris som förtjänar det på riktigt så gör man det när domaren tittar åt andra hållet. Annars är det bättre att ta en fight.
Blir jävligt jobbiga matcher mot Lyxfällan och Sixfingers med både Björnfot, Tom och Högga borta.
Visst, det är dumt av Högga att ens sätta sig i den situationen. Men jag tycker det är ett hårt matchstraff och en ännu hårdare avstängning. Han missar matchen mot Brynäs också. Tråkigt, eftersom det är dem man helst vill klå nuförtiden. Leksand kan vi ta ändå med lite tur, och Fuleå har man ju inga förhoppningar emot oavsett.
Slewfoot ger väl i princip alltid avstängning då det är väldigt farligt.kaminor skrev:Visst, det är dumt av Högga att ens sätta sig i den situationen. Men jag tycker det är ett hårt matchstraff och en ännu hårdare avstängning. Han missar matchen mot Brynäs också. Tråkigt, eftersom det är dem man helst vill klå nuförtiden. Leksand kan vi ta ändå med lite tur, och Fuleå har man ju inga förhoppningar emot oavsett.