SHL 20/21: Djurgårdens IF - Djurgårdens IF (HV71)17/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Djurgårdens IF 17/10 2020

Inlägg av Daniel942 »

Manijock skrev:Första matchen jag är riktigt arg den här säsongen. Fullständigt toktrött på vår bristande disciplin. Det är idiotgrejer vi sysslar med. Riktigt puckade situationer! Det måste upphöra. Den här säsongen har vi inga marginaler. Vi kommer inte vinna några poäng på att vi är bättre än motståndarna. Vi måste va ÄCKLIGT disciplinerade. Får inte ge bort ett öre. Att då se våra spelare nonchalant åka runt och gnälla efter solklara lata förseelser, flitigt påhejade av Robban i båset, det gör en bara kräkfärdig.

Sluta försöka ta genvägar och börja gnugga istället. Robban måste sluta se så jävla förvånad ut efter varje utvisning. Bygger upp en jävla gnällstuga, och det är fan inte DIF.
Jag håller inte med faktiskt. Eller jo, i sak så bör vi inte vara en gnällstuga givetvis MEN det är dit SHL som liga har gått. Jag har varit så otroligt trött på alla fördelar typ FBK och andra lag som konstant gnäller har fått. Är spelplanen så att dom som gnäller på domaren får med sig mer saker så ska vi givetvis också börja gnälla. Där har vi inte råd till att inte skaffa oss dom fördelar som det tyvärr i SHL ger.
DIF!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:
Sluta försöka ta genvägar och börja gnugga istället. Robban måste sluta se så jävla förvånad ut efter varje utvisning. Bygger upp en jävla gnällstuga, och det är fan inte DIF.
Jag håller med men det värsta är ju faktiskt att det verkar ha effekt. När Robban ser ut som Fågelholk-Roger i båset verkar domarna lyssna...... lite kräk i munnen är det.

Tycker personligen att vi skall gå tillbaka till den riktigt gamla Djurgårdsandan och skita helt i domarna och skipa vår egen rättvisa, domarna till trots. Men sen är man ju typ en hockeymässig dinosaurie när det kommer till åsikter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi var klart bättre.
Om något var de kanske aningen starkare i andra, med 2 flytmål dock.

Högström, Sebbe, Dick och Josef är klass.

Ser rätt bra ut ändå. Förutom tabellen .....

Kämpa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Härlig vinst!

Angående utvisningar och matchstraff så var det också något som Robban tog upp i intervjun innan match, att det måste få ett slut att dessa idiotutvisningar! Han lät verkligen inte road av det...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Haha om ni har 5 minuter över så tycker jag att ni ska läsa igenom HV71s matchtråd.
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=1196

Många inlägg skulle kunna gå in här (från vårt håll då) utan att man skulle märka nån skillnad. :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev:
Manijock skrev:
Jag håller med men det värsta är ju faktiskt att det verkar ha effekt. När Robban ser ut som Fågelholk-Roger i båset verkar domarna lyssna...... lite kräk i munnen är det.

Tycker personligen att vi skall gå tillbaka till den riktigt gamla Djurgårdsandan och skita helt i domarna och skipa vår egen rättvisa, domarna till trots. Men sen är man ju typ en hockeymässig dinosaurie när det kommer till åsikter.
Nu fick jag tårar i ögonen och minns en svunnen tid då det var på det viset... Vackert och brutalt!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Älskar matchtrådsnamnet också såg jag nu, var ju given vinst från början :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Daniel942 skrev:Älskar matchtrådsnamnet också såg jag nu, var ju given vinst från början :lol:
Haha, jag försökte dra mitt strå till stacken.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:Haha om ni har 5 minuter över så tycker jag att ni ska läsa igenom HV71s matchtråd.

Många inlägg skulle kunna gå in här (från vårt håll då) utan att man skulle märka nån skillnad. :lol:
Haha ja vi hockeyfans är rätt lika oavsett förening. De klagar dock på sina målvakter betydligt mer. Påminner om ett par säsonger tillbaka hos oss.

Nu är det den enda lagdelen man som Djurgårdare inte behöver ha ågren kring.

Sen är de otroligt konspiratoriska kring domarna på ett sätt som går en nivå längre än här på forumet. Statistiken talar inte direkt till vår fördel och ändå lever en "sanning" kvar hos bönderna om att domare och förbundet är PRO Stockholm (Djurgården i detta fall). Man får ta det som klassisk bondepraktika och att de helt enkelt har landsortskomplex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Praetori skrev:
Daniel942 skrev:Haha om ni har 5 minuter över så tycker jag att ni ska läsa igenom HV71s matchtråd.

Haha ja vi hockeyfans är rätt lika oavsett förening. De klagar dock på sina målvakter betydligt mer. Påminner om ett par säsonger tillbaka hos oss.

Nu är det den enda lagdelen man som Djurgårdare inte behöver ha ågren kring.

Sen är de otroligt konspiratoriska kring domarna på ett sätt som går en nivå längre än här på forumet. Statistiken talar inte direkt till vår fördel och ändå lever en "sanning" kvar hos bönderna om att domare och förbundet är PRO Stockholm (Djurgården i detta fall). Man får ta det som klassisk bondepraktika och att de helt enkelt har landsortskomplex.
Men dom höll iaf med om att Högströms matchstraff var i överkant. Knappt en tripping menade dom. Oh well. Hoppas vi har skördat vår del av matchstraff för säsongen. Nu blir det inga fler. :roll:
Delägare
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Haha! Håller med, kunde varit vårat forum :lol:
Praetori

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Djurgårdens IF (HV71)17/10 2

Inlägg av Praetori »

Saxat från HVs forum.

"Sveriges absolut sämsta sportchef sitter i en av Sveriges absolut största och välskötta föreningar och tillåts misshandla den såhär.
Har man ingen skam i kroppen? Hur kan han inte avgå av egen fri vilja? Har han absolut ingen stolthet?"

"Jag är mer övertygad än nånsin om att detta slutar med kval. Och samtidigt som jag kokar inombords av rent och blint raseri över detta, så känner jag mig samtidigt helt likgiltig. För att åka ner i avgrunden verkar vara det enda sättet att bli av med de som leder föreningen."

"Nu kommer lagen ut helt annorlunda medans Hv inte hade mer att ge än det man visade upp i träningsmatcher.
Då blir vi slagpåsarna i SHL!
Vi är sämst i SHL men ingen verkar inse det! Det skrämmer mig enormt mycket och det kommer ta oss till skiten!"

Känns det bekant?
Nästa gång ni möter på en HV supporter. Bjud dem på en bärs för vi är rätt mentalt lika som hockeyälskare.

Mer gemensamt än det som skiljer oss åt. Utöver detta så delar vi på OS och VM-guld (den Svenska självförintelsen till trots så är vi en av planetens topp3 nationer i världens bästa sport).
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Doyle skrev:
Onödigt att ens kommentera. Bättre att avfölja och låta hans ogenomtänkta åsikter yttras in i tomheten.
mb81

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:
Boorken borde radera sin twitter. Gör bort sig i princip varenda tweet.

Att låna en 20 åring i typ 7 månader för ca 20 k/månad. Hela den kostnaden är för typ en halvmånadslön för Bulan.

Nardella lär inte heller vara speciellt dyr.
Skriv svar