SHL 20/21: Djurgårdens IF - Oskarshamn 10/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Oskarshamn 10/10 2020

Inlägg av EspenK »

Otäckt att se nivån på årets lag. Vi är typ längst ner i näringskedjan i SHL. Ser inget lag som är mer uddlöst. Så sömnig tillställning. Ledsnar.
Tom Nilsson borta i 8 veckor och ingen kan tydligen ersätta honom. Mitt hopp står till att man stänger serien Det är nog det enda som kan rädda oss.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Haga gör ju ett ar*el av sig själv och förstör när laget var på gång i början av matchen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Nu när de förhandlat bort den rörliga delen har de väl inget incitament för att spela bra. Basse är nog nöjd med att spela 1-1 med sig själv.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

Vikas skrev:Fy fan vad svagt.

Får hoppas AHL inte blir av så vi kan värva in ett halv lagt som kan rädda oss i år.
För att ens tända ett hopp behövs MINST 2absoluta topp forvards o 2 topp bakar en i hultströms kvalite. Minsta satsning för att ens närma sej Play in med detta lag.

När det här börjar sätta sej i huvuden och ge självförtoenden som skurtrasor då rasar laget som ett korthus
Senast redigerad av Support 81 den 2020-10-10 16:47:36, redigerad totalt 1 gånger.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tom saknades idag. Och saknas alltså typ 20 matcher till.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

kaminor skrev:Tom saknades idag. Och saknas alltså typ 20 matcher till.
I bästa fall oxå tydligen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi började väldigt bra, men efter 5 + game tog det stopp.
Kort livssprattel en sekvens i 3:e, sedan bjud och hej då.

Vilka lag kan vi hypotetiskt ha bakom oss efter 52 omgångar, Oskarshamn....Malmö?
Näh, vi måste bara ta 3p i såna här matcher.
Vi har redan den offensivt minst skillade truppen, ska vi börja bjuda också, då blir det knepigt att ta poäng överhuvudtaget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Tur man bara följde haveriet sporadiskt. Återigen spelar vi BP i en stor del av andra och därefter är set huvudet umder armen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Känns som det enda vi har som är av kvalité är målvaktssidan.

Ser ingen lag som har sämre försvar eller anfall än oss.

AHL-pojken som ska in lär inte hjälpa PP särskilt mycket då det inte är backpositionen som är problemet där utan hela jävla systemet.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Känns som det enda vi har som är av kvalité är målvaktssidan.

Ser ingen lag som har sämre försvar eller anfall än oss.

AHL-pojken som ska in lär inte hjälpa PP särskilt mycket då det inte är backpositionen som är problemet där utan hela jävla systemet.
Funkade ju förra matchen. Vi gör inte det vi ska idag och då rasar systemet. Bra käftsmäll för idag åkte det runt ett par herrar som trodde de var världsmästare efter Luleåsegern.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ett till problem är vår tränare som inte vågar bänka spelare som tror dom är gudar känns som att Robban är för mycket polare med vissa spelare dags att bryta inaveln och ta in en röst utifrån men det funkar väl inte för vår inkompetenta ledning
Ceterum censeo Solna esse delendam
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det känns som att det kan bli en berg-och-dal-bane-säsong 20/21. Jag hoppas vi slutar uppe på krönet och inte nere i dalen..

Mycket hänger på vara spelare som ska ta ett eller flertalet kliv i sina personliga utvcklings-processer. Dessa behöver snabbt bli redo för vuxenhockey.

Mycket hänger på att vi får ha våra ryggradsspelare hela och friska.

Mycket hänger på att vi orkar spela 3x20 i varje match.

Äh, vad vet jag.. Jag gissar ju bara. In Robert Ohlsson I trust.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Kanske det tråkigaste inlägget någonsin, men...

Jag är så fruktansvärt trött på SHL

Alltså, minska rinken. Kan vi få lite högre intensitet? Ställ högre krav på domare, utbilda och var inte så skitnödiga om precis allting.

När det kommer till Cmore...lägg på publikljud när vi inte har någon publik i arenor, kolla på hur NHL sköter det. Kreativitet? SHL highlights är det tröttaste jag sett någonsin. Har de inga krav på hur det ska ut? Så patetiskt tråkiga klipp att titta på.

Och så kommer vi till DIF Hockey. Så tröttsamt att se år ut och in. Hur kan de tro att vi ska vinna med dessa pissbackar? Kanske ställa lite krav och ta in en rookie åt gången? Ta bort samtliga backar och in med några spelskickliga som kan hantera stressiga situationer. Sarg ut, uppspel och underlätta för forwards. Håll det enkelt. Har någon back lyckats slå en passning via blå i PP de senaste tio åren?

Hur är vår statistik i PP? BRA? UT MED HÅKANSSON någon satans gång.

Jag vet inte, jag tappar suget för varje säsong som går. Ingenting händer
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Celes skrev:Kanske det tråkigaste inlägget någonsin, men...

Jag är så fruktansvärt trött på SHL

Alltså, minska rinken. Kan vi få lite högre intensitet? Ställ högre krav på domare, utbilda och var inte så skitnödiga om precis allting.

När det kommer till Cmore...lägg på publikljud när vi inte har någon publik i arenor, kolla på hur NHL sköter det. Kreativitet? SHL highlights är det tröttaste jag sett någonsin. Har de inga krav på hur det ska ut? Så patetiskt tråkiga klipp att titta på.

Och så kommer vi till DIF Hockey. Så tröttsamt att se år ut och in. Hur kan de tro att vi ska vinna med dessa pissbackar? Kanske ställa lite krav och ta in en rookie åt gången? Ta bort samtliga backar och in med några spelskickliga som kan hantera stressiga situationer. Sarg ut, uppspel och underlätta för forwards. Håll det enkelt. Har någon back lyckats slå en passning via blå i PP de senaste tio åren?

Hur är vår statistik i PP? BRA? UT MED HÅKANSSON någon satans gång.

Jag vet inte, jag tappar suget för varje säsong som går. Ingenting händer
Varför ska man lägga på publikljud när vi inte är på plats? Det är ett uttalande från din sida som jag tycker är djupt supporterfientligt. Vi är inte på plats nu och då ska vi inte heller höras.
Vi ska inte vara NHL utan vi ska vara det vi själva är utan att titta på vad andra gör.
Förstå vilken masspsykos det kommer bli när vi kan gå tillbaka till det normala. Jag tror lätt att man skulle kunna få ett fullsatt hovet minst 50-60% av matcherna med tanke på suget som finns nu att gå på liveidrott.
DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med på alla punkter. Gäller bara att vi är kvar i SHL då den dagen kommer. Kämpa DIF
Skriv svar