Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:
Momentumet skrev:Marcus Davidsson? Vad i hela friden ska vi med honom till...absolut ingen spelare man har saknat sedan han försvann.
En duktig egen produkt i ung ålder som redan producerat bra i SHL. Kan användas i alla spelformer och lär vara billig(billigare än när han lämnade). Det är väl exakt sådana spelare vi ska värva?

Jag förstår att man kan ha lite hard feelings efter han lämnade men just sportsligt är det väl svårt att se så många nackdelar? Eller motivera gärna.
Nej nej nej. DIF ska inte vara en madrass. Och klubbkänsla ska premieras. Mer speltid till Bjerselius och ställ siktet på Krüger till framtiden.

MacD stod i sin intervju och sa "och eeeh, man kanske kommer tillbaka i framtiden om tio år..."
Låt honom då göra sina tio år. Lätt att ha vattenskalle när det går bra. Välgörenhetskassan hos den grabben är tömd. Föreningen måste ha lite stake, annars blir man medberoende i ett destruktivt förhållande.

Spelmässigt: det var Fjällby som ledde den kedjan. MacD skulle inte bidra med den respektingivelse och ledarskap som vi behöver. En René Bourque, tack.
Krüger och Davidsson ska såklart inte stå mot varandra. Men jag är inte så långsökt om spelare lämnar att de aldrig mer ska komma tillbaka. Macdavid som kan spela både vinge och center skulle vara perfekt för den föryngring(ja vi borde byta ut många äldre, Hedman, Guter, Wandell, Bergfors, Dick) detta lag behöver efter denna säsong. Jag ser honom som en billig breddvärvning med stor utvecklingspotential. Sen håller jag inte med om att det var Fjällby som drev den kedjan. Egentligen oerhört begränsad spelare med en fantastisk spets i snabbheten. Macdavid såg jag som den spelskickligaste i kedjan fast utan samma spetsegenskaper som Jonte och Fjällby.

Så en billig breddvärvning med potential som gör att vi kan ha råd med dyrare spelare som till exempel Krüger.

Just nu som jag väl varit inne på skulle han nog inte tillföra laget så mycket mer än vi blir mindre skadekänsliga. Men här som jag har sagt tidigare så ha is i magen och vänta för det kommer finnas mycket riktigt bra spelare på marknaden i vinter som behöver spela hockey.
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev:Det var storebror och Fjällby som var drivande i den kedjan som MacDavid lirade i så jag tror tyvärr om han kommer hem att han blir samma flopp som han verkar ha blivit i Växköp
Fast har han gjort det så dåligt i Växjö när han faktiskt spelade? Producerade rätt bra ändå. Ett poängsnitt som motsvarade om han hade spelat alla matcher runt 22 poäng fast han inte fick så stort förtroende. Rätt bra P/60 också.

Sen är det väl inte jättekonstigt om Fjällby och Jonte var mer framstående(om de nu var det?). De är nästan två år äldre och Macdavid var 20 år när han lämnade oss.

Hans marknadsvärde är väldigt lågt just nu och därför kan vi fynda. För potential är det ändå uppenbart att han har.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Hans marknadsvärde är väldigt lågt just nu och därför kan vi fynda. För potential är det ändå uppenbart att han har.
Ja om han är villig och inte har för höga lönekrav så tror jag att han skulle vara klippt och skuren för laget redan denna säsong. Men man måste ju kunna erbjuda en roll och speltid också.

Vårat problem är egentligen inte någon jättebrist på spelare i nuläget med alla juniorer som knackar på dörren. Vi har än så länge inte fått utväxling från varken Basse eller Bergfors så här långt. Wandell har sätt bättre ut än Östman och Ågren och Haga inte riktigt där man vill ha dem.

Till nästa säsong skulle jag dock gärna se att man plockar tillbaka Walli från Timrå innan man eventuellt skulle titta på om Davidsson är intresserad/intressant.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Hans marknadsvärde är väldigt lågt just nu och därför kan vi fynda. För potential är det ändå uppenbart att han har.
Ja om han är villig och inte har för höga lönekrav så tror jag att han skulle vara klippt och skuren för laget redan denna säsong. Men man måste ju kunna erbjuda en roll och speltid också.

Vårat problem är egentligen inte någon jättebrist på spelare i nuläget med alla juniorer som knackar på dörren. Vi har än så länge inte fått utväxling från varken Basse eller Bergfors så här långt. Wandell har sätt bättre ut än Östman och Ågren och Haga inte riktigt där man vill ha dem.

Till nästa säsong skulle jag dock gärna se att man plockar tillbaka Walli från Timrå innan man eventuellt skulle titta på om Davidsson är intresserad/intressant.
Denna säsong som jag varit inne mer på att bredda. Men som både du och jag pratat om tidigare. Sitt lugn i båten då det kommer spelare som inte platsar i NHL men vill uppåt som behöver speltid. Redan nu ser man som Nardella med flera som söker sig till SHL. OM AHL ställs in kommer det finnas hundratals spelare på marknaden. Om vi inte fått loss nån i typ december från AHL skulle man kunna ta in Macdavid(om han vill vill säga).

Walli kan också vara intressant då vi endast har Linus Andersson som högerforward. Bergfors börjar bli gammal och känns som han kan göra sin sista säsong här, Holtz försvinner och Guter lägger av. Walli det ändå förvånansvärt bra ifjol då han spelade och verkar ha gjort det bra i Timrå också. Fortsätter han på den vägen även i år i Timrå borde han vara intressant till nästa säsong. Men Macdavid och Walli utesluter inte varandra. Vi kommer ha många platser att fylla både i topp och bottenkedjorna till nästa säsong.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Denna säsong som jag varit inne mer på att bredda. Men som både du och jag pratat om tidigare. Sitt lugn i båten då det kommer spelare som inte platsar i NHL men vill uppåt som behöver speltid. Redan nu ser man som Nardella med flera som söker sig till SHL. OM AHL ställs in kommer det finnas hundratals spelare på marknaden. Om vi inte fått loss nån i typ december från AHL skulle man kunna ta in Macdavid(om han vill vill säga).

Walli kan också vara intressant då vi endast har Linus Andersson som högerforward. Bergfors börjar bli gammal och känns som han kan göra sin sista säsong här, Holtz försvinner och Guter lägger av. Walli det ändå förvånansvärt bra ifjol då han spelade och verkar ha gjort det bra i Timrå också. Fortsätter han på den vägen även i år i Timrå borde han vara intressant till nästa säsong. Men Macdavid och Walli utesluter inte varandra. Vi kommer ha många platser att fylla både i topp och bottenkedjorna till nästa säsong.
Det är nog bra att ha rätt mycket is i magen ja men man kanske ska ha ännu mer. Spelare som eventuellt kan bli tillgängliga från AHL är ju inte några långkörare och jag ser mer att vi kan jaga specialkompetens eller justera ojämnheter för nuvarande säsong via sådana värvningar snarare än ett långsiktigt tänk.

Skall man fylla på med spelare under pågående säsong så kan det vara bra att tänka en eller två säsonger framåt också. Att få in en spelare som man eventuellt kan förlänga med inför nästa säsong eller två tycker jag kan vara mer värt än att den platsen tas av en säsongsturist från NHL eller AHL.

Att hålla sig flytande i tabellen är ju viktigt men blir det AHL/NHL värvningscirkus till vintern och vi har grepp om ett hyggligt läge i tabellen så borde man nog ändå lämna utrymme för att vid årsskiftet börja bearbeta spelare som Walli och eller Davidsson om möjlighet ges.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Denna säsong som jag varit inne mer på att bredda. Men som både du och jag pratat om tidigare. Sitt lugn i båten då det kommer spelare som inte platsar i NHL men vill uppåt som behöver speltid. Redan nu ser man som Nardella med flera som söker sig till SHL. OM AHL ställs in kommer det finnas hundratals spelare på marknaden. Om vi inte fått loss nån i typ december från AHL skulle man kunna ta in Macdavid(om han vill vill säga).

Det är nog bra att ha rätt mycket is i magen ja men man kanske ska ha ännu mer. Spelare som eventuellt kan bli tillgängliga från AHL är ju inte några långkörare och jag ser mer att vi kan jaga specialkompetens eller justera ojämnheter för nuvarande säsong via sådana värvningar snarare än ett långsiktigt tänk.

Skall man fylla på med spelare under pågående säsong så kan det vara bra att tänka en eller två säsonger framåt också. Att få in en spelare som man eventuellt kan förlänga med inför nästa säsong eller två tycker jag kan vara mer värt än att den platsen tas av en säsongsturist från NHL eller AHL.

Att hålla sig flytande i tabellen är ju viktigt men blir det AHL/NHL värvningscirkus till vintern och vi har grepp om ett hyggligt läge i tabellen så borde man nog ändå lämna utrymme för att vid årsskiftet börja bearbeta spelare som Walli och eller Davidsson om möjlighet ges.
Håller egentligen med dig. Värvnngar under säsongen ska göras i så liten utsträckning som möjligt och helst för att man får in spelare tidigare som man ändå hade tänkt satsa på. Men denna säsong känns rätt speciell där det kan bli massa AHL-spelare tillgängliga till ett väldigt fördelaktigt pris. Hittar vi någon forward som spetsar laget i vinter kan det vara väldigt avgörande. Men ligger vi med marginal ner till botten behöver vi såklart inte kolla på kortsikiga lösnigar och då är det vettigare att ta in spelare som ska vara här under längre tid.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

Jakob Lilja. Free agent. Lika så Englund
mb81

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev:Jakob Lilja. Free agent. Lika så Englund
Jakob Lilja spelar i KHL.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev:
Support 81 skrev:Jakob Lilja. Free agent. Lika så Englund
Jakob Lilja spelar i KHL.
Samt att Englund verkar vara skadad under sitt lån i Västervik
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hans Abrahamsson på Twitter angående Nardella:
”Är strul med arbetstillståndet, som han måste ha innan han kommer till Sverige. Måndag, i bästa fall, var det jag hörde i Hovets katakomber.”

Såklart. Ingen är förvånad att det skulle dröja.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Hans Abrahamsson på Twitter angående Nardella:
”Är strul med arbetstillståndet, som han måste ha innan han kommer till Sverige. Måndag, i bästa fall, var det jag hörde i Hovets katakomber.”

Såklart. Ingen är förvånad att det skulle dröja.
Det tar väl ofta lite tid sådant. Han skulle kunna kommit idag och spelat imorgon jetlaggad. Men så bråttom är det inte. Nästa match på torsdag borde det vara lugnt. Men han får inte träna heller innan? Tänker att få träna med laget från och med helgen vore ändå bra.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Vad är statusen på Nardella? När är han spelklar?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Grabben från Söder skrev:Vad är statusen på Nardella? När är han spelklar?
Arbetstillståndet är klart och han har tränat på Hovet. Om han spelar nästa match beror på vilken form han är i.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Klart Nardella lirar mot Linköping om han är frisk och spelklar annars så har vår tränartrojka tappat det helt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Skickas den höga hästen till limfabriken före eller efter jul?

Eller ska vi sikta in oss på kvalspel tidigt?

...
Låst