Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Att bli avstängd två matcher för att man säger s*g k*k till en motspelare på väg in i omklädningsrummet är ett skämt. Kan förstå om man säger detta till domare. Men det som sägs spelare emellan på väg till omklädningsrum skall stanna där o det ska domarna ge fan i.
Jag förstår inte att domarkåren kan tillåtas ha en pågående vendetta mot en enskild spelare, oavsett hur mycket skit han har snackat genom åren kan man inte ha en särskild regelbok bara för honom. Klart att han får skärpa sig - det hade varit idiotiskt att plocka en tvåa i spelargången. Att han får matchstraff och två matchers avstängning för att slänga käft med Händemark är som att ligan försöker få honom att lägga rören på hyllan eller dra till Schweiz.
#RörinteminDick #StåuppförDick
Kan väl säga att jag inte var helt positiv till att vi värvade tillbaka Axelsson när det var på tapeten men han är en av våra spelare och jag står helt bakom hashtagen:Puckey skrev:Jag förstår inte att domarkåren kan tillåtas ha en pågående vendetta mot en enskild spelare, oavsett hur mycket skit han har snackat genom åren kan man inte ha en särskild regelbok bara för honom. Klart att han får skärpa sig - det hade varit idiotiskt att plocka en tvåa i spelargången. Att han får matchstraff och två matchers avstängning för att slänga käft med Händemark är som att ligan försöker få honom att lägga rören på hyllan eller dra till Schweiz.
#DontTouchOurDick
Det hade ju varit klockrent, men risken är väl att de stänger av oss alla från att få gå på Hovet!Praetori skrev:En variant på en zebrafärgad banderoll i framtiden?!captcash skrev: S*G K*K!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
T.H.E.Y already D.I.D!captcash skrev:Det hade ju varit klockrent, men risken är väl att de stänger av oss alla från att få gå på Hovet!Praetori skrev:En variant på en zebrafärgad banderoll i framtiden?!captcash skrev: S*G K*K!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Den kan jag leva med två matcher för.captcash skrev:Det hade ju varit klockrent, men risken är väl att de stänger av oss alla från att få gå på Hovet!Praetori skrev:En variant på en zebrafärgad banderoll i framtiden?!captcash skrev: S*G K*K!
Senast redigerad av Puckey den 2020-10-03 12:00:29, redigerad totalt 1 gånger.
Domaren blev nog bara sur för att Dick skrek så åt en annan, hen är säkert sugen på Dicks "Dick" själv...
Spelarna avstår de rörliga delarna av lönen i år. Föredömen!
Vad innefattar de rörliga delarna? Det är väl framförallt prestatonsbaserade bonusar som antal poäng, slutspel och liknande, eller är jag helt ute och cyklar?mb81 skrev:Spelarna avstår de rörliga delarna av lönen i år. Föredömen!
Jag tänker mig att de rörliga delarna endast är eventuella pengar man skulle behöva betala ut och på så sätt i dagsläget inte vet hur mycket pengar det egentligen rör sig om?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Givetvis måste man budgetera med "eventuella pengar" att betala ut. Detta hjälper oss enormt.DifLars skrev:Vad innefattar de rörliga delarna? Det är väl framförallt prestatonsbaserade bonusar som antal poäng, slutspel och liknande, eller är jag helt ute och cyklar?mb81 skrev:Spelarna avstår de rörliga delarna av lönen i år. Föredömen!
Jag tänker mig att de rörliga delarna endast är eventuella pengar man skulle behöva betala ut och på så sätt i dagsläget inte vet hur mycket pengar det egentligen rör sig om?
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Som sagt, 2 guld delas ut denna säsong, vi har redan vunnit det ena.
Det här är otroligt fina signaler att skicka, att ta personligt ansvar, i svåra tider.
Jag känner mig extra stolt som Djurgårdare nu
Det här är otroligt fina signaler att skicka, att ta personligt ansvar, i svåra tider.
Jag känner mig extra stolt som Djurgårdare nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Vi visar än en gång vill fin och välskött förening vi har
https://hockeynews.se/articles/16301/
– Jag skulle säga att det hade känts värre om de inte hade varit ansvarsfulla och tagit hand om ekonomin i det läge man är. Att i det läget komma till oss och be oss gå ner i lön hade känts mycket värre kan jag säga. Man sitter i ett tråkigt läge, men jag tycker ändå att vi sitter i ett bättre läge än vad många andra föreningar gör där de har värvat i princip som vanligt egentligen mitt under pandemin. Att sedan komma och be truppen att gå ner i lön är i princip att be om att betala för de spelare man har värvat in, säger Sebastian Strandberg.
Basse är inne på en bra poäng. Frågan är hur spelare i Linköping, Brynäs, Färjestad, Örebro osv kommer reagera om klubben ber dom avstå från delar av lönen.
https://hockeynews.se/articles/16301/
– Jag skulle säga att det hade känts värre om de inte hade varit ansvarsfulla och tagit hand om ekonomin i det läge man är. Att i det läget komma till oss och be oss gå ner i lön hade känts mycket värre kan jag säga. Man sitter i ett tråkigt läge, men jag tycker ändå att vi sitter i ett bättre läge än vad många andra föreningar gör där de har värvat i princip som vanligt egentligen mitt under pandemin. Att sedan komma och be truppen att gå ner i lön är i princip att be om att betala för de spelare man har värvat in, säger Sebastian Strandberg.
Basse är inne på en bra poäng. Frågan är hur spelare i Linköping, Brynäs, Färjestad, Örebro osv kommer reagera om klubben ber dom avstå från delar av lönen.
Hårdsatsande klubbar kan gå miste om ersättningen som betalas ut i November.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ersattning
Hoppas verkligen man följer detta och ser till att de som misskött sig får mindre/inget alls.
Hoppas verkligen man följer detta och ser till att de som misskött sig får mindre/inget alls.
Absolut, men i slutändan om denna säsong skulle gå väldigt dåligt så skulle det väl kunna vara väldigt lite pengar vi i slutändan sparar in? Ser har jag dock ingen aning om hur stora dessa bonusar brukar vara. I fotbollen så sa man förvisso att det kostade ganska mycket pengar att ta guld, vilket lär ha handlat en del om alla bonusar som trädde in.Daniel942 skrev:Givetvis måste man budgetera med "eventuella pengar" att betala ut. Detta hjälper oss enormt.DifLars skrev:Vad innefattar de rörliga delarna? Det är väl framförallt prestatonsbaserade bonusar som antal poäng, slutspel och liknande, eller är jag helt ute och cyklar?mb81 skrev:Spelarna avstår de rörliga delarna av lönen i år. Föredömen!
Vore fantastiskt kul om Linköping, Brynäs och Leksand som både tiggt pengar av fans och spräckt budgetar blir utan.ciirree skrev:Hårdsatsande klubbar kan gå miste om ersättningen som betalas ut i November.
LHC tjatar väldigt mycket om hjälp från kommunen uttalande på hemsidan. Men att de dragit på sig helt sjuka kostnader under pandemin är inget konstigt?
https://www.lhc.eu/artikel/ny9zakfuv-30 ... aget-i-lhc
– Löner och hyra är våra två enskilt största kostnadsposter. I veckan aviserade kommunen ett elitstöd till föreningar, vilket är en jättebra signal. Vi behöver även hjälp med hyreskostnaden på ett eller annat sätt. Förra året i april hade LHC betalat lika mycket i hyra som arenan kostade att bygga. Det kan nog anses vara fair, men arenan har även skapat möjligheter för mängder av andra arrangemang för Linköpingsborna.
– Jag hoppas att vi kan få till en långsiktig överenskommelse med kommunen där vi reder ut den här pandemin tillsammans och kan fortsätta spela elitishockey i arenan i många år framöver.