Benjamin L. Willard skrev:Dicken måste fan lära sig att vara tyst, har varit alldeles för mycket personliga straff nu. Ska bli intressant att se vilken lön han har om han nu får böter, nyfiken på hur mycket han kostar då vi inte kunde uppfylla Berglunds krav.
Förövrigt angående alla dessa utvisningar så påminner det mycket om säsongen då de införde hårdare regler mot hakningar, tog ett tag för lagen att anpassa sig efter det.
Får man veta månadslön eller är det baserat på vad man tjänar på hela året? Dick har bara ett 9 månaderskontrakt. Så jämfört med till exempel Bulan och typ alla andra spelare så är det ändå 25% billigare.
Hoppas inte det blir en debatt igen om vi skulle gått efter Bulan istället för Dick. Tycker ändå vi gjorde rätt om man ser till fjolårets säsong. Dick var dominant och ledde laget medans Bulan blixtrade till och såklart var bra. Hoppas verkligen Dick kan komma upp i den nivån igen. Jag tror och hoppas det.
Sen hur fantastisk spelare Dick än är kan han inte sätta laget i skiten så ofta med personliga straff.
Benjamin L. Willard skrev:Dicken måste fan lära sig att vara tyst, har varit alldeles för mycket personliga straff nu. Ska bli intressant att se vilken lön han har om han nu får böter, nyfiken på hur mycket han kostar då vi inte kunde uppfylla Berglunds krav.
Förövrigt angående alla dessa utvisningar så påminner det mycket om säsongen då de införde hårdare regler mot hakningar, tog ett tag för lagen att anpassa sig efter det.
Får man veta månadslön eller är det baserat på vad man tjänar på hela året? Dick har bara ett 9 månaderskontrakt. Så jämfört med till exempel Bulan och typ alla andra spelare så är det ändå 25% billigare.
Hoppas inte det blir en debatt igen om vi skulle gått efter Bulan istället för Dick. Tycker ändå vi gjorde rätt om man ser till fjolårets säsong. Dick var dominant och ledde laget medans Bulan blixtrade till och såklart var bra. Hoppas verkligen Dick kan komma upp i den nivån igen. Jag tror och hoppas det.
Sen hur fantastisk spelare Dick än är kan han inte sätta laget i skiten så ofta med personliga straff.
Har för mig att böter är baserat på månadslön, dock när det gäller disciplinära åtgärder mot Dickens fall kanske de går efter ett annat system som t ex böter vid filmningar.
Ne om något så tror jag det kommer visa att Dicken är betydligt billigare i drift jämfört med Bulan och förhoppningsvis tysta en del tvivlare.
Ja han en någorlunda sur Dick kan prestera otroligt bra, men han är alldeles för lättpåverkad vilket även motståndare vet om.
Sen angående att han döms hårdare är, som jag förstått, att domare pratat internt redan innan förra säsongen om hur de ska hantera Dick då han snackar extremt mycket under match. De har tröttnat och kör hårt mot hårt nu. Lite som man bäddar får man ligga kan man tycka.
Tycker det är fånigt med matchstraffet!! Känns som en larvig sketch där domarna följer varje steg dick tar. Snart står dom hemma runt husknuten och tjuvlyssnar vad han säger här näst. Wolmer har fått uppdraget.
williams skrev:Tycker det är fånigt med matchstraffet!! Känns som en larvig sketch där domarna följer varje steg dick tar. Snart står dom hemma runt husknuten och tjuvlyssnar vad han säger här näst.
Snart? Jag tror de prenumererar på hans tweets!
För övrigt fick DN in 2 könsord bara i sin motivering. Hur länge skall de stängas av? Dick ropar då "sug kuk" till Fredrik”
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
williams skrev:Tycker det är fånigt med matchstraffet!! Känns som en larvig sketch där domarna följer varje steg dick tar. Snart står dom hemma runt husknuten och tjuvlyssnar vad han säger här näst.
Snart? Jag tror de prenumererar på hans tweets!
För övrigt fick DN in 2 könsord bara i sin motivering. Hur länge skall de stängas av? Dick ropar då "sug kuk" till Fredrik”
Han är unik. Ingen hockeyspelare har någonsin tidigare skrikigt könsord nere i spelargången, och dessutom har ett namn som är ett könsord. Skämt åsido, det är fjanterier.
Väntar med spänning På kommentar från dick. Samt Wikegård.
Ok dåligt ordval men vafaaan, man kan ju inte stänga av en spelare 2 matcher för han skriker "sug kuk"? Det måste vara hur mycket skit som helst som rullar under en match?
Antagligen blev domaren kränkt för hans känsliga öron råkade höra en konversation han inte ens var inblandad i.. det är inte lätt att vara domare idag, arbetsmiljön är hård och tuff där bara de starkaste överlever!
S*G K*K!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Dicken for tona ner sig men herregud om det gäller skitsnack så borde tex. en som fegisen och glappkäften Ledin blivit avstängd i var och varannan match