Men det här måste väl ändå få vara en helt annan sak? De vill tillåta avancemang från Division 1 till Hockeyallsvenskan, men skjuter upp degradering till nästa säsong och skickar då ut två lag för att jämna ut det hela (alltså en tillfällig utökning av ligan med ett lag under en tidsbestämd period). Allt för att undvika att klubbar ska bete sig som Brynäs, Örebro och gänget och börja värva för pengar som inte finns. Jag tycker att SHL borde ha tagit ett likadant beslut, men det borde ha gjorts redan mot slutet av maj/början av juni när det borde ha stått klart för alla att det här inte skulle gå över inom en överskådlig framtid.mb81 skrev:Givetvis kan man inte stänga åt bara ett håll. Patetiskt av de allsvenska klubbarna. De brukar grina rätt mycket(dock med rätta) när stängning av SHL kommer på tal.Mattias_87 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Hälften av lagen i HA vill nu stänga för nedflyttning denna säsong, däremot vill dom inte att SHL ska stänga. Enligt mig så ska man inte stänga någonstans då säsongen redan har börjat, hoppas inte hockeyförbundet går med på det.
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Men det är väl ändå för sent. I princip alla allsvenska lag har tokvärvat. Vissa klubbar har så mycket spelare med NHL-lån att de måste skeppa iväg spelare. Säsongen börjar väl den 2 oktober och svårt att se de hinna få ett besked innan dess. Och när väl tävlingen har börjat vore det konstigt att ändra förutsättningarna.Puckey skrev:Men det här måste väl ändå få vara en helt annan sak? De vill tillåta avancemang från Division 1 till Hockeyallsvenskan, men skjuter upp degradering till nästa säsong och skickar då ut två lag för att jämna ut det hela (alltså en tillfällig utökning av ligan med ett lag under en tidsbestämd period). Allt för att undvika att klubbar ska bete sig som Brynäs, Örebro och gänget och börja värva för pengar som inte finns. Jag tycker att SHL borde ha tagit ett likadant beslut, men det borde ha gjorts redan mot slutet av maj/början av juni när det borde ha stått klart för alla att det här inte skulle gå över inom en överskådlig framtid.mb81 skrev:Givetvis kan man inte stänga åt bara ett håll. Patetiskt av de allsvenska klubbarna. De brukar grina rätt mycket(dock med rätta) när stängning av SHL kommer på tal.Mattias_87 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Hälften av lagen i HA vill nu stänga för nedflyttning denna säsong, däremot vill dom inte att SHL ska stänga. Enligt mig så ska man inte stänga någonstans då säsongen redan har börjat, hoppas inte hockeyförbundet går med på det.
Ja, det är verkligen på tok för sent påtänkt - men jag tror fortfarande att det är bättre än att lag 10-14 i tabellerna börjar ösa pengar i januari/februari för att säkra kontrakten. Hade beslutet tagits redan i maj hade jag lyft på hatten, nu nöjer jag mig med att konstatera: bättre sent än aldrig, men fy fan vad långsamma ni varit.mb81 skrev:Men det är väl ändå för sent. I princip alla allsvenska lag har tokvärvat. Vissa klubbar har så mycket spelare med NHL-lån att de måste skeppa iväg spelare. Säsongen börjar väl den 2 oktober och svårt att se de hinna få ett besked innan dess. Och när väl tävlingen har börjat vore det konstigt att ändra förutsättningarna.Puckey skrev:Men det här måste väl ändå få vara en helt annan sak? De vill tillåta avancemang från Division 1 till Hockeyallsvenskan, men skjuter upp degradering till nästa säsong och skickar då ut två lag för att jämna ut det hela (alltså en tillfällig utökning av ligan med ett lag under en tidsbestämd period). Allt för att undvika att klubbar ska bete sig som Brynäs, Örebro och gänget och börja värva för pengar som inte finns. Jag tycker att SHL borde ha tagit ett likadant beslut, men det borde ha gjorts redan mot slutet av maj/början av juni när det borde ha stått klart för alla att det här inte skulle gå över inom en överskådlig framtid.mb81 skrev:Givetvis kan man inte stänga åt bara ett håll. Patetiskt av de allsvenska klubbarna. De brukar grina rätt mycket(dock med rätta) när stängning av SHL kommer på tal.Mattias_87 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Det är en problematisk säsong med situationer som är extraordinära och lagen klarar uppenbarligen inte av eget ansvar när det gäller ekonomin. Jag är ändå inte för att man tar bort tävlingsmomentet det är att åka ur.Puckey skrev:Ja, det är verkligen på tok för sent påtänkt - men jag tror fortfarande att det är bättre än att lag 10-14 i tabellerna börjar ösa pengar i januari/februari för att säkra kontrakten. Hade beslutet tagits redan i maj hade jag lyft på hatten, nu nöjer jag mig med att konstatera: bättre sent än aldrig, men fy fan vad långsamma ni varit.mb81 skrev:Men det är väl ändå för sent. I princip alla allsvenska lag har tokvärvat. Vissa klubbar har så mycket spelare med NHL-lån att de måste skeppa iväg spelare. Säsongen börjar väl den 2 oktober och svårt att se de hinna få ett besked innan dess. Och när väl tävlingen har börjat vore det konstigt att ändra förutsättningarna.Puckey skrev:Men det här måste väl ändå få vara en helt annan sak? De vill tillåta avancemang från Division 1 till Hockeyallsvenskan, men skjuter upp degradering till nästa säsong och skickar då ut två lag för att jämna ut det hela (alltså en tillfällig utökning av ligan med ett lag under en tidsbestämd period). Allt för att undvika att klubbar ska bete sig som Brynäs, Örebro och gänget och börja värva för pengar som inte finns. Jag tycker att SHL borde ha tagit ett likadant beslut, men det borde ha gjorts redan mot slutet av maj/början av juni när det borde ha stått klart för alla att det här inte skulle gå över inom en överskådlig framtid.mb81 skrev:Givetvis kan man inte stänga åt bara ett håll. Patetiskt av de allsvenska klubbarna. De brukar grina rätt mycket(dock med rätta) när stängning av SHL kommer på tal.Mattias_87 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Men om man stängde serierna skulle jag gärna se at man utökar till 16 lag till nästa säsong och sen fortsätter så i framtiden. Två upp och två ner varje säsong sen.
Det finns många lag som Björklöven, Modo, Timrå och SSK som skulle kunna spela i SHL. Då skulle det dessutom inte bli så stort steg mellan SHL och allsvenskan om två lag byter plats varje säsong.
Det är en speciell situation indeed. Tycker absolut att man ska stänga både HA och SHL under tiden som vi inte får ha någon publik. Den här säsongen till att börja med, men även då nästa om det krävs. Ska inte vara så att de ansvarsfulla ska riskeras att straffas på det här sättet. Den här huvudlösa kapprustningen måste upphöra. Detta beslut skulle naturligtvis ha fattats mycket tidigare dock, när hetsen började.
Borde ha lärt oss något efter säsongen 04-05. Inte bara fyra klubbar eller vad det är som inte ökat spelarbudgeten under rådande pandemi.
Borde ha lärt oss något efter säsongen 04-05. Inte bara fyra klubbar eller vad det är som inte ökat spelarbudgeten under rådande pandemi.
- Czerkawski
Nu har regeringen öppnat för 500 sittande på sportevenemang, slutgiltigt besked tas 15 oktober. I november kanske några lyckligt lottade säsongare får gå på hockey.
Hoppas att man fokuserar på sångmässigt aktiva supportrar och inte familjer etc, det är viktigt för att stötta laget.
Bortaläktarna måste hållas stängda, särskilt vid möten mot Leksand så att inga bajjare tar upp viktiga platser.
Hoppas att man fokuserar på sångmässigt aktiva supportrar och inte familjer etc, det är viktigt för att stötta laget.
Bortaläktarna måste hållas stängda, särskilt vid möten mot Leksand så att inga bajjare tar upp viktiga platser.
- Lee Harvey Oswald
Remissen inskickad, ja.
Skulle bli dock bli förvånad om den går igenom, 450 nya fall i Stockholm idag
Skulle bli dock bli förvånad om den går igenom, 450 nya fall i Stockholm idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag utgår ifrån om remissen går igenom(vilket jag fortfarande är tveksam till) så är det bara hemmasupportrar och eventuella sponsorer som släpps in - bajarna får hålla till i Tegera arena...Czerkawski skrev:Nu har regeringen öppnat för 500 sittande på sportevenemang, slutgiltigt besked tas 15 oktober. I november kanske några lyckligt lottade säsongare får gå på hockey.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Givetvis endast säsongare/sponsorer.Donkels-2.0 skrev:Jag utgår ifrån om remissen går igenom(vilket jag fortfarande är tveksam till) så är det bara hemmasupportrar och eventuella sponsorer som släpps in - bajarna får hålla till i Tegera arena...Czerkawski skrev:Nu har regeringen öppnat för 500 sittande på sportevenemang, slutgiltigt besked tas 15 oktober. I november kanske några lyckligt lottade säsongare får gå på hockey.
Nu måste väl Lill-Tjomme få mer speltid. Snittar under 10 minuter/match. Borde ligga på åtminstone runt 15 min. Konstig matchning. Skulle gärna byta ut Ekberg i PP mot honom också. Han är ett större hot i PP tycker jag.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Min ranking på backsidan ser nog ut ungefär såhär:mb81 skrev:Nu måste väl Lill-Tjomme få mer speltid. Snittar under 10 minuter/match. Borde ligga på åtminstone runt 15 min. Konstig matchning. Skulle gärna byta ut Ekberg i PP mot honom också. Han är ett större hot i PP tycker jag.
Högström
Tom
Ekberg
Simon J
Björnfot
Jeppe/Norell beroende på om en höger eller vänsterback saknas.
När skulle Nardella ansluta? Tråkigt om Ekberg gjorde illa sig och saknas framöver, stabil 2-vägsback.
Edit: Simon J är given i PP..
Spela fult
Nardella ska ansluta så fort alla papper från migrationsverket är klara. Antagligen om ca 1 vecka gissar jag på. Då borde han ta Ekbergs plats i PP. Jag gillar ändå Ekberg men just i PP borde han inte spela tycker jag.diftobbe89 skrev:Min ranking på backsidan ser nog ut ungefär såhär:mb81 skrev:Nu måste väl Lill-Tjomme få mer speltid. Snittar under 10 minuter/match. Borde ligga på åtminstone runt 15 min. Konstig matchning. Skulle gärna byta ut Ekberg i PP mot honom också. Han är ett större hot i PP tycker jag.
Högström
Tom
Ekberg
Simon J
Björnfot
Jeppe/Norell beroende på om en höger eller vänsterback saknas.
När skulle Nardella ansluta? Tråkigt om Ekberg gjorde illa sig och saknas framöver, stabil 2-vägsback.
Edit: Simon J är given i PP..
Dick Axelsson, Djurgården
I periodpausen mellan första och andra perioden börjar Dick Axelsson i DIF och Fredrik Händemark i MIF att tjafsa verbalt med varandra när de lämnat isen.
Innan Fredrik Händemark ska vika av mot sitt omklädningsrum stannar båda spelarna och pratar/tjafsar med varandra. Efter en kort stund går Dick Axelsson därifrån i riktning mot sitt omklädningsrum.
Dick ropar då "sug kuk" till Fredrik.
Dick Axelsson bestraffades med MP för unsportsmanlike conduct och Fredrik Händemark mindre straffet för unsportsmanlike conduct.
https://www.shl.se/artikel/v4eyakfrs-40 ... k-axelsson
Det är ändå hårt att ge Dick matchstraff och avstängning för lite självironi.
I periodpausen mellan första och andra perioden börjar Dick Axelsson i DIF och Fredrik Händemark i MIF att tjafsa verbalt med varandra när de lämnat isen.
Innan Fredrik Händemark ska vika av mot sitt omklädningsrum stannar båda spelarna och pratar/tjafsar med varandra. Efter en kort stund går Dick Axelsson därifrån i riktning mot sitt omklädningsrum.
Dick ropar då "sug kuk" till Fredrik.
Dick Axelsson bestraffades med MP för unsportsmanlike conduct och Fredrik Händemark mindre straffet för unsportsmanlike conduct.
https://www.shl.se/artikel/v4eyakfrs-40 ... k-axelsson
Det är ändå hårt att ge Dick matchstraff och avstängning för lite självironi.
Så att säga "sug kuk" utanför isen är på samma nivå som huvudtacklingar.
Hävdelsebehov och SHL-domare. Nämn en mer ikonisk duo.
Hävdelsebehov och SHL-domare. Nämn en mer ikonisk duo.
-
Dicken måste fan lära sig att vara tyst, har varit alldeles för mycket personliga straff nu. Ska bli intressant att se vilken lön han har om han nu får böter, nyfiken på hur mycket han kostar då vi inte kunde uppfylla Berglunds krav.
Förövrigt angående alla dessa utvisningar så påminner det mycket om säsongen då de införde hårdare regler mot hakningar, tog ett tag för lagen att anpassa sig efter det.
Förövrigt angående alla dessa utvisningar så påminner det mycket om säsongen då de införde hårdare regler mot hakningar, tog ett tag för lagen att anpassa sig efter det.