SHL 20/21: Djurgårdens IF - Malmö 1/10 2020
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Malmö 1/10 2020
Säsongens första 3a, bra! Kul för våra junisar att de får göra poäng.
It's the hope that kills you.
Jösses. Såg precis reprisen på Björfots friläge. Alsenfelt räddar alltså med knoppen, stolpe ut. 

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Väldigt bra från backarna måste jag säga. Malmö är ett bottenlag förvisso men inte en enda back som krånglar till det. Högström och Norell får extra guldstjärnor. Ekberg och Björnfot där bakom. Men egentligen allihopa. Framåt är det bara Strandberg och Bergfors som måste höja sig ordentligt. Väldigt kladdiga och hängiga. Josef en gigant!
-
Haha men ge dig, Dick slår bara klubban i isen för att han själv tycker han blir felbehandlad. Han är urtypen av en person som inte klarar av kritik. Som sagt, haft en grym karriär om han bara mognat lite och kunna lyssna på andra. Tycker det är mer absurt Dicken ska få frihet att kalla folk va de vill i en spelargång, är det proffsigt? Sen undrar jag va fan det här har med PK att göra?Manijock skrev:Lite för mycket vinnarskalle skulle jag säga. Till dumhet! Behövs på isen. Men med Sveriges kanske bästa spelare så är lite utvisningar ett billigt pris att betala. Han är en av få i det här laget som ensam säljer biljetter. En riktig profil! Sådana görs tyvärr inte längre så passa på att njuta. Kommer det mot förmodan en så ser den här pissiga PK-svenssonligan till att han plockas bort. Precis det som man försöker med Dick. Könsord i en spelargång.... Så jävla töntigt att peta i en sån offerlös dispyt. Händemark blir kallad för en f*tta, fyy så hemskt. Han kan säkert inte sova inatt.Benjamin L. Willard skrev:Nja Dick hatar allt som går emot honom och bara honom, även när det är obefogat. Han har svårt med motgångar och är extremt grinig. Som sagt, fantastiskt talang med både puck och spelsinne. Hade förmodligen haft en långvarig karriär i NHL om det inte var för hans attityd. Brister rejält i vinnarskalle.Manijock skrev:Det tycker jag absolut att han gör. Han tar ingen skit, och han vill vinna till varje pris. Hatar alla andra sådär lagom på isen! Betydligt mer Järnkamin än många andra i det här laget.Benjamin L. Willard skrev:det är ju inte så att Dick utstrålar Järnkaminmentalitet om man säger så..
Yes, sjuk situation. Men nu fick Lill-Fimpen göra sitt första i SHL istället!Praetori skrev:Jösses. Såg precis reprisen på Björfots friläge. Alsenfelt räddar alltså med knoppen, stolpe ut.
Håller helt med Manijock, passa på och njut av en äkta lirare som denna liga och Djurgården verkligen behöver. Tyvärr har domarma gett sig f-n på att sätta dit honom för minsta lilla skit.Benjamin L. Willard skrev:Haha men ge dig, Dick slår bara klubban i isen för att han själv tycker han blir felbehandlad. Han är urtypen av en person som inte klarar av kritik. Som sagt, haft en grym karriär om han bara mognat lite och kunna lyssna på andra. Tycker det är mer absurt Dicken ska få frihet att kalla folk va de vill i en spelargång, är det proffsigt? Sen undrar jag va fan det här har med PK att göra?Manijock skrev:Lite för mycket vinnarskalle skulle jag säga. Till dumhet! Behövs på isen. Men med Sveriges kanske bästa spelare så är lite utvisningar ett billigt pris att betala. Han är en av få i det här laget som ensam säljer biljetter. En riktig profil! Sådana görs tyvärr inte längre så passa på att njuta. Kommer det mot förmodan en så ser den här pissiga PK-svenssonligan till att han plockas bort. Precis det som man försöker med Dick. Könsord i en spelargång.... Så jävla töntigt att peta i en sån offerlös dispyt. Händemark blir kallad för en f*tta, fyy så hemskt. Han kan säkert inte sova inatt.Benjamin L. Willard skrev:Nja Dick hatar allt som går emot honom och bara honom, även när det är obefogat. Han har svårt med motgångar och är extremt grinig. Som sagt, fantastiskt talang med både puck och spelsinne. Hade förmodligen haft en långvarig karriär i NHL om det inte var för hans attityd. Brister rejält i vinnarskalle.Manijock skrev:Det tycker jag absolut att han gör. Han tar ingen skit, och han vill vinna till varje pris. Hatar alla andra sådär lagom på isen! Betydligt mer Järnkamin än många andra i det här laget.Benjamin L. Willard skrev:det är ju inte så att Dick utstrålar Järnkaminmentalitet om man säger så..
Som någon skrev så, innan man fått veta vad som hände så står jag på Dicks sida. Många gånger har det varit ren mobbing mot han från domarhåll, så att han bränner av förstår jag då dom oftast har en annan bedömningsnivå mot just han. Att han skriker könsord försvarar jag inte, men kan ju lika gärna Händemark också gjort, men fick 2 min? aja, undra hur lång avstängning det blir..Benjamin L. Willard skrev:Haha men ge dig, Dick slår bara klubban i isen för att han själv tycker han blir felbehandlad. Han är urtypen av en person som inte klarar av kritik. Som sagt, haft en grym karriär om han bara mognat lite och kunna lyssna på andra. Tycker det är mer absurt Dicken ska få frihet att kalla folk va de vill i en spelargång, är det proffsigt? Sen undrar jag va fan det här har med PK att göra?Manijock skrev:Lite för mycket vinnarskalle skulle jag säga. Till dumhet! Behövs på isen. Men med Sveriges kanske bästa spelare så är lite utvisningar ett billigt pris att betala. Han är en av få i det här laget som ensam säljer biljetter. En riktig profil! Sådana görs tyvärr inte längre så passa på att njuta. Kommer det mot förmodan en så ser den här pissiga PK-svenssonligan till att han plockas bort. Precis det som man försöker med Dick. Könsord i en spelargång.... Så jävla töntigt att peta i en sån offerlös dispyt. Händemark blir kallad för en f*tta, fyy så hemskt. Han kan säkert inte sova inatt.Benjamin L. Willard skrev:Nja Dick hatar allt som går emot honom och bara honom, även när det är obefogat. Han har svårt med motgångar och är extremt grinig. Som sagt, fantastiskt talang med både puck och spelsinne. Hade förmodligen haft en långvarig karriär i NHL om det inte var för hans attityd. Brister rejält i vinnarskalle.Manijock skrev:Det tycker jag absolut att han gör. Han tar ingen skit, och han vill vinna till varje pris. Hatar alla andra sådär lagom på isen! Betydligt mer Järnkamin än många andra i det här laget.Benjamin L. Willard skrev:det är ju inte så att Dick utstrålar Järnkaminmentalitet om man säger så..
Återigen om man kollar corsisiffrorna så är Basses kedja sämst. De måste verkligen steppa upp. Fjärdekedjan med många defensiva zonstarter ligger runt 75-81%. Mycket imponerande!
Eller växlat några ord?mb81 skrev:Dick ska ha skrikit könsord till Händemark.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... riodpausen
– Vi växlade några ord och plötsligt får jag en tvåminutare. Jag fick ingen förklaring av domarna och lär inte få det heller, säger Fredrik Händemark.
- Lee Harvey Oswald
BigJ skrev: Håller helt med Manijock, passa på och njut av en äkta lirare som denna liga och Djurgården verkligen behöver. Tyvärr har domarma gett sig f-n på att sätta dit honom för minsta lilla skit.
Ser absolut inget samband mellan att vara en artist och att "behöva ha" huvudet under armen, det sista krävs inte för att upprätthålla det första.
Idag är det domarna, en annan gång är det motståndarna som hittar ett psyk-bryt.
Hyfsat lätt ändå att ”få igång” Dick, och det faktumet är inte en fördel för laget DIF.
Han måste bli bättre på att hitta sin nivå, en ”Svenskt lagom arg” Dick är grym
(Semin mot FBK 2019)
Att bara skylla på sin omgivning, det är torftig personlig utveckling.
Kämpa Dick!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vafan håller domarna för nivå? Det är inte mening att hockey ska vara samma sak som kuddkrig. En lätt slashing på klubban är inte farligt. Okej om de slashar hårt över armen men vafan är det som händer? Blir ju utvisningar hela tiden. Känns som domarna måste lägga till en ny fjolregel varje år för att få uppmärksamhet.
Och Dick får matchstraff för att han snackar skit… PK-Sverige kan dra åt helvete. Att snacka skit och psyka motståndaren är en del av hockeyn. Domarna ska fan inte lägga sig i även det för att få mer uppmärksamhet.
Domarna måste förstå att en bra domare inte märks. När det är riktiga utvisningar är det klart att de ska ta dem men då har även supportrarna som tittar förståelse för att de tar utvisningen.
Dick fortsätt vara dig själv, det är dagens Sverige och PK-domarna det är fel på.
När spelare psykar varandra och det blir grinigt blir det bra hockey. Så har det alltid varit, förstör inte det.
Och Dick får matchstraff för att han snackar skit… PK-Sverige kan dra åt helvete. Att snacka skit och psyka motståndaren är en del av hockeyn. Domarna ska fan inte lägga sig i även det för att få mer uppmärksamhet.
Domarna måste förstå att en bra domare inte märks. När det är riktiga utvisningar är det klart att de ska ta dem men då har även supportrarna som tittar förståelse för att de tar utvisningen.
Dick fortsätt vara dig själv, det är dagens Sverige och PK-domarna det är fel på.
När spelare psykar varandra och det blir grinigt blir det bra hockey. Så har det alltid varit, förstör inte det.
- Johanneshov
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Minns ni Per Ledins tjockis-skrik mot Tommy Salo? Hade något sådant hänt nu och fastnat i TV-kamerorna så hade det nog gett en avstängning resten av säsongen. Det är så här det blir när den minister som är ansvarig för idrotten är en södertomte med dreads. SHL har tungan så långt upp i vänsterpkvärlden så att nästan jag kan känna bajssmaken i käften själv.
Det är nästan så att man vill backa några år och plussa på att varje domare och ansvarig för SHL är en inkovterad Wolmer. Det vore fan bättre.
Det är nästan så att man vill backa några år och plussa på att varje domare och ansvarig för SHL är en inkovterad Wolmer. Det vore fan bättre.
Spännande att det är Amanda Linds fel att Dick inte kan hålla sig från att skrika könsord.