Bautabröl skrev:Dessvärre tror jag att en stor rink inbjuder till snurr i hörnen och ett mer omständligt spel och vad är det publiken vill se, en teknisk delikatess per period, eller målchanser?
Som jag ser det så har en liten rink fler fördelar än en stor.
Det är just det, alla tycker olika. Jag vill gärna se en riktigt hård schysst tackling som skickar motståndaren till sjukhus, medans vissa inte vill se några tacklingar alls. Jag vill se både tekniska nummer och målchanser, fast inte målchanser hela tiden, det blir för nervöst och det klarar inte mitt hjärta av om det blir målchans varje gång motståndaren anfaller
Jag skulle inte klaga om vi har kvar dom måtten vi har, och jag skulle heller inte klaga om måtten byts till ett mindre. Så jag har nog inget bra svar på vad jag vill ha för rink, haha.
Hockey ska spelas som det var tänkt från början, på små rinkar. NHL-rinkarna har originalmåtten, jag vet inte varför Europa envisades med att ändra förutsättningarna för sporten. Inte bara genom att ändra rinkmåtten utan även en del regler, det gör ju att det i praktiken blir en annan sport. Och originalet är helt klart roligare att se på.
MrMoDo skrev:Hockey ska spelas som det var tänkt från början, på små rinkar. NHL-rinkarna har originalmåtten, jag vet inte varför Europa envisades med att ändra förutsättningarna för sporten. Inte bara genom att ändra rinkmåtten utan även en del regler, det gör ju att det i praktiken blir en annan sport. Och originalet är helt klart roligare att se på.
Kan inte mer än att instämma till 100%
Bra att man tänkt om till kommande VM som kommer att liras på en liten rink. De hängivna jublar!
NHL - Rink och Touch-icing, det hade varit ypperligt läckert i Elitserien.
Men dock så har vi lite för "random" domare som inte håller en enhetlig nivå från match till match.
"Jämför du en elitseriematch med en NHL-match, så är skillnaden i intensiteten stor bara för att det är en mindre isyta i Nordamerika. Det blir bättre fart, fler misstag och mer målchanser"
- Mats Sundin.
Frågan om stor eller liten rink i Elitserien/Europa aktualiserades nu under JVM i Kanada. Jag anser att ishockey generellt sett är intensivare och roligare att se på på liten rink. Det blir för mycket bandy på stor rink. Nu när till och med Färjestad övergett bandyhockeyn borde det finnas en förutsättning att få till en ändring i Svensk ishockey.
Frågan är hur man gör med Hovet? Det kommer bli en ocean fram till långsidan. Vem bilar upp golvet och sänker ner rinken 10 meter så att nya stolsrader kan installeras fram till sargen?
Helt seriöst men kanske också helt befängt men jag skulle vilja se en mittemellan rink mellan dagens elitserien och NHL. Kanske lite för drastiskt att dra ner på NHL nivå men det känns inte hett att ha kvar nuvarande.
Senast redigerad av Jepe den 2009-01-14 20:50:42, redigerad totalt 1 gånger.