Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Jag skrev fel förut så att det vart en ny tråd, men jag läste att rykten in från Wennerholm i Aftonbladet var Olle Alsing till Almtuna men fått nej. Vad betyder det? Varför skulle han gå till Almtuna?
4-3-3
För att han kommer därifrån och att Allsvenskan till skillnad från SHL kan skriva korttidskontrakt?4-3-3 skrev:Jag skrev fel förut så att det vart en ny tråd, men jag läste att rykten in från Wennerholm i Aftonbladet var Olle Alsing till Almtuna men fått nej. Vad betyder det? Varför skulle han gå till Almtuna?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Verkar även kört en del sommarträning där.Praetori skrev:För att han kommer därifrån och att Allsvenskan till skillnad från SHL kan skriva korttidskontrakt?4-3-3 skrev:Jag skrev fel förut så att det vart en ny tråd, men jag läste att rykten in från Wennerholm i Aftonbladet var Olle Alsing till Almtuna men fått nej. Vad betyder det? Varför skulle han gå till Almtuna?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Detta att SHL inte tillåter korttidskontrakt överhuvudtaget är ju helt sjukt tycker jag. Jag förstår varför man gjort det men man borde ju kunna tillåta 1-2 korttidskontrakt per klubb.
Avskaffa tre mot tre.
Håller med. 1-2 gör kanske inte så stor skada sen heller när spelarna försvinner.Mattias_87 skrev:Detta att SHL inte tillåter korttidskontrakt överhuvudtaget är ju helt sjukt tycker jag. Jag förstår varför man gjort det men man borde ju kunna tillåta 1-2 korttidskontrakt per klubb.
Men man måste vara smart.
Tänk Modo om man får in V Olofsson, Ullmark och A Kempe, som det snackas om.
Det är -sjuka- värvningar. Vad händer när de försvinner i November? Över halva serien kvar.
Med tanke på att galna saker kan hända som att vi tex kan får möta Vejdemo i SSK under Skoda trophy så ja...Mattias_87 skrev:Detta att SHL inte tillåter korttidskontrakt överhuvudtaget är ju helt sjukt tycker jag. Jag förstår varför man gjort det men man borde ju kunna tillåta 1-2 korttidskontrakt per klubb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag hade hoppats på att Vejdemo kunde vända hemåt till oss denna säsong. Han har inget NHL-kontrakt just nu. Men han verkar hoppas på att förlänga i NHL fortfarande och det är då han är aktuell för SSK.Praetori skrev:Med tanke på att galna saker kan hända som att vi tex kan får möta Vejdemo i SSK under Skoda trophy så ja...Mattias_87 skrev:Detta att SHL inte tillåter korttidskontrakt överhuvudtaget är ju helt sjukt tycker jag. Jag förstår varför man gjort det men man borde ju kunna tillåta 1-2 korttidskontrakt per klubb.
En jävla tur att det inte tillåts korttidskontrakt för NHL spelare i SHL. Löjligt att dom ska spela någon månad eller två i allsvenskan. Tabellen kommer ju ritas om sedan när dom sticker tillbaka till NHL/AHL. Löjlig hockeysäsong överhuvudtaget denna säsong. Tror inte en sekund på att SHL kommer spelas klart.
- SirDIFalot
Re: Silly
Och Marcus Sörensen på väg till Vita Hästen. Lukas Vejdemo till SSK. Allsvenska lag får ta in dessa men inte vi.4-3-3 skrev:Vad är det jag läser i Aftonbladet?
Olle Alsing till Almtuna (Fått nej)
Är han tillgänglig?
Expert.
Vejdemo har förlängt med Montréal.
Ettårigt tvåvägs
Ettårigt tvåvägs
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Mattemadskill
Vågar man hoppas på nyförvärv eller är det typ lansering av hemmastället?
Borde vara nyförvärv, lägger man ut klockslag för annat leder det bara till besvikelse. Dymo, Holm eller Rasmussen vore trevligtMattemadskill skrev:Vågar man hoppas på nyförvärv eller är det typ lansering av hemmastället?

Edit: nvm, CCM-logga på bilden. Är nog tröjorna

Det såg väl exakt likadant ut när försäsongsstället skulle presenteras.Mattemadskill skrev:Vågar man hoppas på nyförvärv eller är det typ lansering av hemmastället?