Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Vi är betydligt sämre än Oskarshamn samt Malmö. Sen är det förmodligen smartare att spara pengarna och hoppas på tur men det finns inget lag som lär sluta bakom oss.
Andas optimism det ser man ju... Vad baserar du faktumet att vi skulle vara betydligt sämre än Oskarshamn på? Har de vunnit matcher på försäsongen? Värvat fler spelare? Blir lite nyfiken då jag inte direkt har koll på deras styrkor.Steelmountain skrev:Vi är betydligt sämre än Oskarshamn samt Malmö. Sen är det förmodligen smartare att spara pengarna och hoppas på tur men det finns inget lag som lär sluta bakom oss.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ska det börjas med sånt här nu? Loggar nog ut från forumet på ett tag då...gaspo skrev:Dags för Jocke att inse att det kostar mer att åka ur än att värva några nya spelare.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag orkar inte heller med dessa pessimister som inför varje säsong skriver "Vi åker ur". Ta det lugnt snälla. Jag hade inte orkat leva med en sådan pessimism.
Avskaffa tre mot tre.
-
Vi har alldeles för bra lag för att åka ur, men det kan hända. Vi hade ett bra lag förra gången vi åkte ur också. Men tror snarare det blir ett mellanår där vi placerar oss någonstans 7-12
- Lee Harvey Oswald
Bra idé att logg ut....om oliktänkande inkräktar så mycket på humöret och skapar "nedåt-puffar".
Annars är det väl lite av Forumets charm, att vissa ser mest svårigheter medans andra känner att det nog lutar åt SM-Guld.
Känns oerhört svårtippat denna gång, vi kan komma 6:a eller 12:a, tror inte att vi åker ur.
Många har tokvärvat, DIF har "tagit ansvar" i dessa speciella tider, vilket jag gillar.
Risken finns ju att vi DIF laget som kommer förlora mest på spel utan publik/med väldigt lite publik
Annars är det väl lite av Forumets charm, att vissa ser mest svårigheter medans andra känner att det nog lutar åt SM-Guld.
Känns oerhört svårtippat denna gång, vi kan komma 6:a eller 12:a, tror inte att vi åker ur.
Många har tokvärvat, DIF har "tagit ansvar" i dessa speciella tider, vilket jag gillar.
Risken finns ju att vi DIF laget som kommer förlora mest på spel utan publik/med väldigt lite publik
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja men så är det ju, detta forum har bara två lägen: Burn in hell, die die die! eller Pixiehorses farting chocolate rainbows. Dock är detta lite charmen med forumet, är man lite känslig av sig eller inte helt bipolär som oss andra så är det nog bättre att hänga på TikTok.
Grejjen är att många skriver nog av sig här istället för att kasta fjärrisen i väggen, skrika åt barnen eller ha puls på 200. Tror även de flesta är ganska sansade i vardagen men likadant som man ibland skriker ut sin ilska på Hovet, så skriver folk ut sin ilska här.
Med det sagt, det blir som vanligt, vi är sisådär hela säsongen, slutar väl typ 6-7:a och åker i kvarten mot Frölunda.
Grejjen är att många skriver nog av sig här istället för att kasta fjärrisen i väggen, skrika åt barnen eller ha puls på 200. Tror även de flesta är ganska sansade i vardagen men likadant som man ibland skriker ut sin ilska på Hovet, så skriver folk ut sin ilska här.
Med det sagt, det blir som vanligt, vi är sisådär hela säsongen, slutar väl typ 6-7:a och åker i kvarten mot Frölunda.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
inget lag vinner SM-guld på försäsongen.
klart prestationen och spelet hittills varit rätt kass men vi kommer vända på den här trenden. Förmodligen blir i inget topp 4 lag men komma i negativt kval med chans att åka ut? Nee den utvecklingen tror ja inte på.
klart prestationen och spelet hittills varit rätt kass men vi kommer vända på den här trenden. Förmodligen blir i inget topp 4 lag men komma i negativt kval med chans att åka ut? Nee den utvecklingen tror ja inte på.
Vad händer med Philip Holm? I princip alla lag i SHL har sin backbesättning klar. Växjö tog in en ny back för att täcka upp för skador nu. KHL börjar i veckan så där borde det blivit klart om det ska vara prio 1. Jag får en känsla av att han kan bli klar för oss om det bara blir positiva besked om publik hyfsat snart.
Jocke har ju flaggat för att det inte kommer besked innan September om ytterligare värvningar.mb81 skrev:Vad händer med Philip Holm? I princip alla lag i SHL har sin backbesättning klar. Växjö tog in en ny back för att täcka upp för skador nu. KHL börjar i veckan så där borde det blivit klart om det ska vara prio 1. Jag får en känsla av att han kan bli klar för oss om det bara blir positiva besked om publik hyfsat snart.
Dessutom har ju Polisen sagt tack-nejtack till utökade antal på evenemang eftersom det är otydligt och svårbegripligt att skilja olika typer av evenemang åt.
Polisen och FHM har dessutom olika utgångspunkter.
Polisen har bara lagstiftningen att luta sig mot och därmed är det själva platsen och omständigheterna för publiksamlingen som är viktig (det enda de kan göra något åt). FHM tittar även på övriga konsekvenser såsom resande till och från (därvid spelar det ingen roll om man har match på Tele2 med öppet tak eller inte då "trängseln" istället blir på tvärbana och tricken) och det var därför procentsatsen på publikkapacitet inte föll i god jord (vilket dock Polisen verkade tycka var mer vettigt).
Räkna inte med några klara besked eller underverk innan Oktober skulle jag säga och därmed kan det säkert dröja med värvningsbesked också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tänker ungefär likadant. Men beror lite på vad det första steget blir nu och vad de andra stegen kan bli sen. Snart kan vi nog ändå ha mera info och agera utefter det. Sen ska man ändå inte ta massa risker för vad en andravåg kan ställa till med osv.Praetori skrev:Jocke har ju flaggat för att det inte kommer besked innan September om ytterligare värvningar.mb81 skrev:Vad händer med Philip Holm? I princip alla lag i SHL har sin backbesättning klar. Växjö tog in en ny back för att täcka upp för skador nu. KHL börjar i veckan så där borde det blivit klart om det ska vara prio 1. Jag får en känsla av att han kan bli klar för oss om det bara blir positiva besked om publik hyfsat snart.
Dessutom har ju Polisen sagt tack-nejtack till utökade antal på evenemang eftersom det är otydligt och svårbegripligt att skilja olika typer av evenemang åt.
Polisen och FHM har dessutom olika utgångspunkter.
Polisen har bara lagstiftningen att luta sig mot och därmed är det själva platsen och omständigheterna för publiksamlingen som är viktig (det enda de kan göra något åt). FHM tittar även på övriga konsekvenser såsom resande till och från (därvid spelar det ingen roll om man har match på Tele2 med öppet tak eller inte då "trängseln" istället blir på tvärbana och tricken) och det var därför procentsatsen på publikkapacitet inte föll i god jord (vilket dock Polisen verkade tycka var mer vettigt).
Räkna inte med några klara besked eller underverk innan Oktober skulle jag säga och därmed kan det säkert dröja med värvningsbesked också.
Men det är spännande när en så bra spelare med connection till oss fortfarande inte kritat på något kontrakt och det är i princip säsongsstart.
Japp och det finns ju ett par till rätt heta namn på markanden som ännu är osignade.mb81 skrev: Men det är spännande när en så bra spelare med connection till oss fortfarande inte kritat på något kontrakt och det är i princip säsongsstart.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis. Ovanligt många. Sen såg jag att det ryktades om att NHL skulle spela i bubblor nästa säsong vilket kan innebära att AHL skulle kunna bli inställt. För där finns inte samma ekonomi att genomföra det. Då skulle spelarmarknaden bli enorm. Jag tror inte det händer men då skulle man kunna få in bra spelare billigt(ännu billigare med artistskatt).Praetori skrev:Japp och det finns ju ett par till rätt heta namn på markanden som ännu är osignade.mb81 skrev: Men det är spännande när en så bra spelare med connection till oss fortfarande inte kritat på något kontrakt och det är i princip säsongsstart.
Btw ansluter Dick idag. Det är då det brukar vända.

Yes, skönt med Dick!
Kollade intervjun och det var fan askul i början när reportern fråga "Hur många träningspass har du gjort i sommar..." < Dick's ögon blixtrar till, redo att gå in för att döda > men reportern hinner lägga till "... på is!"!
Trodde nästan de skulle fråga om han ens tränat i sommar! 
Kollade intervjun och det var fan askul i början när reportern fråga "Hur många träningspass har du gjort i sommar..." < Dick's ögon blixtrar till, redo att gå in för att döda > men reportern hinner lägga till "... på is!"!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Som flickan sa!captcash skrev:Yes, skönt med Dick!