Träningsmatch 20/21: Linköping HC - Djurgårdens IF 27/8-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Träningsmatch 20/21: Linköping HC - Djurgårdens IF 27/8-

Inlägg av EspenK »

Ekberg är hittills en besvikelse. Står för en hel del missar defensivt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Svider ju att se Ljungh i så plastigt ställ.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

EspenK skrev:
Daniel942 skrev:Parodi att se vårt anfallsspel.
Vi har ju tappat de fartspelare som gjorde hela vår säsong när vi gick till final. Redan förra året var det rejäl temposänkning. Trist.
Japp. Minns med fröjd då Davidsson/Fjällby kedjan slog igenom. Vad underbart det var att skåda
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Ser blekt ut generellt. Hittar ingenting som sticker ut. Visst junisupplaga men vi är ändå DIF och det känns skakigt hela lagkonceptet. Vi saknar på pappret 11 spelare men vete sjutton om vi skulle gjort det bättre. Bara hoppas vi maskat formen och likt fågel fenix höjer oss x antal nivåer för annars blir årets säsong en nagelbitare delux :(
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Plågsamt att se, men eftersom vi I princip saknar både första och andralinan är det förståeligt.
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:Plågsamt att se, men eftersom vi I princip saknar både första och andralinan är det förståeligt.
Plågsamt vet jag inte. Kul med hockey. Uselt framträdande men många lovande namn underifrån som inte direkt gjorde bort sig trots att de är underåriga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rossi
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av rossi »

Nåå, hur illa blev det, resultatet alltså?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

EspenK skrev:Svider ju att se Ljungh i så plastigt ställ.
Just för kvällen så var vårat ställ plastigare, en smaklös blandning av MFF och en jävla pyjamas, usch
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Plastcluben ställer upp med i princip ordinarie lag och vi har så gott som de två första kedjorna borta plus lite mer än så. Juniorer som inte ens är stjärnor på juniornivå får hoppa in. Cluben tycker jag borde vara mer dominanta än vad de faktiskt var. Jag tycker att både mot Brynäs och nu idag så är spelet i 5vs5 godkänt. Special teams har en del att förbättra helt klart. Men dagens match kan man inte dra några större växlar av. Förhoppningsvis är Basse, Haga, Högström och Josefson tillbaka nästa vecka. Sen ska Dick göra comeback. och juniorlandslagskillarna återvända. Så ljuset finns där i slutet på tunneln om ni öppnar ögonen och kollar noga.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Praetori skrev:
sauron skrev:Plågsamt att se, men eftersom vi I princip saknar både första och andralinan är det förståeligt.
Plågsamt vet jag inte. Kul med hockey. Uselt framträdande men många lovande namn underifrån som inte direkt gjorde bort sig trots att de är underåriga.
Håller med dig i sak, men tre raka torsk är alltid plågsamt. Speciellt med 14-2 i målskillnad...

Tycker däremot att är bra att så pass många junisar får möjlighet att testa på spel på den här nivån. Om man ska plocka fram något positivt ur situationen.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

sauron skrev:
Praetori skrev:
Håller med dig i sak, men tre raka torsk är alltid plågsamt. Speciellt med 14-2 i målskillnad...

Tycker däremot att är bra att så pass många junisar får möjlighet att testa på spel på den här nivån. Om man ska plocka fram något positivt ur situationen.
2-17, om vi ska vara petiga....och det är alltid skönt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Kan man se plågan ikväll på nån kanal? Jag ser inget reggat på min CMORE iaf?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

captcash skrev:Kan man se plågan ikväll på nån kanal? Jag ser inget reggat på min CMORE iaf?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-live-har
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev:
captcash skrev:Kan man se plågan ikväll på nån kanal? Jag ser inget reggat på min CMORE iaf?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-live-har
Danke, dock får inte Aftonblaskan en krona av mig så får blir 377 helt enkelt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar