Ossis avstängning är PINSAM

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kneten_m

Ossis avstängning är PINSAM

Inlägg av Kneten_m »

Nån mer än jag som blir förbannad när man ser att Ossi blir avstängd för en tackling som mora spelarn ser till att Ossi får matchstraff för genom att visa pinsamma Lahti att han blöder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diciplin nämnden är PINSAM
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Fyfan jag kokar tamefan! Jag blir så jävla förbannad, de är så jävla fega, hockeyn håller ju på att bli en jävla messport. DET ÄR HOCKEY FÖR FAN!! Lahti kan ta sin jävla finne eller vad han har i ansiktet och fara åt helvete :twisted: :twisted:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Hahahaha!! Ja vad ska man säga pinsamt är bara förnamnet på den här avstängningen. Den pinsamma och otroligt mesiga diciplinnämden slår till igen. Men det är klart dem vill väl också synas och vara med!

SUCK!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Men allvarligt talat. Om Harant inte hade varit en sån mes och visat Vill-bli-omtyckt-av-spelarna-och-hemmapubliken-Lahti att han blöder så hade det inte blivit matchstraff, vilket det heller inte skulle vara. Och nu avstängning!? Vart är svensk hockey påväg!?
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Är han avstängd en eller två matcher? En liten fråga bara.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

carl-bysen skrev:Är han avstängd en eller två matcher? En liten fråga bara.
En match.
Ossi Väänänen har blivit avstängd en match för tacklingen mot Tomas Harant i matchen mot Mora innan landslagsuppehållet.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Helt otroligt!!!!

Diciplinnämden håller på att ta dö på den sport som en gång i tiden skulle vara fysisk men bra tacklingar m.m
Ok va kanske inte helt regelrätt tackling, då han hoppade in i honom.

Hade räckt med det han fick.. att han inte fick spela vidare mer mot Mora.

Men ytterligare en... patetiskt av diciplinnämden
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Nu blir jag förbannad!

Ossi åkte på 2 min roughing plus 5 min armbågstackling som dessutom medförde 20 min Game Misconduct.

Saxar från regelboken:
500 – STRAFF - DEFINTIONER OCH TILLVÄGAGÅNGSSÄTT –
Penalties - definition and procedures
Straffen är indelade i följande kategorier och tid som skall avtjänas:
- MINDRE STRAFF (2 min)
- LAGSTRAFF (2 min)
- STÖRRE STRAFF (5 min)
- MISCONDUCT PENALTY (10 min)
- GAME MISCONDUCT PENALTY (GM)
- MATCH PENALTY (MP)
- STRAFFSLAG (PS)
Alla straff skall utmätas i effektiv speltid.
1. Straff utdömda efter matchens slut skall av domaren rapporteras i matchprotokollet.
2. Vissa regler säger att lagledaren eller tränaren skall uppge en spelare som skall avtjäna ett straff. Om de vägrar att göra det har domaren rätt att utse vilken spelare som helst i det felande laget till att avtjäna straffet.
3. När Mindre eller Större straff för två spelare i samma lag tar slut samtidigt, skall lagkaptenen i laget meddela domaren vilken spelare som skall återvända till isen först. Domaren skall sedan instruera protokollföraren enligt detta.
4. - För Game Misconduct penalty skall 20 minuter protokollföras på den straffade spelaren.
- För Match penalty skall 25 minuter protokollföras på den straffade spelaren.
5. Vid alla Match penalties (Ej Game Misconduct!):
- har domaren skyldighet att omedelbart rapportera händelsen till administrerande förbund.
- är den straffade automatiskt avstängd i nästkommande match i samma serie (gäller även omspels- och kvalmatch).

503 – STÖRRE STRAFF – Major penalty
Vid utdömandet av STÖRRE straffet skall spelare, inklusive målvakter, automatiskt utvisas för resten av matchen (Game Misconduct penalty). En ersättare får återinträda i spelet efter fem minuter.
504 – MISCONDUCT PENALTY – Misconduct penalty
För sitt första MISCONDUCT penalty skall spelare, förutom målvakten, utvisas i tio minuter. En annan spelare får omedelbart ersätta den utvisade spelaren på isen.
Den spelare vars Misconduct penalty utgått skall stanna kvar på utvisningsbänken till nästa stopp i spelet.
För sitt andra MISCONDUCT penalty skall spelare, inklusive målvakten, automatiskt utvisas för resten av matchen (Game Misconduct penalty). En ersättare får omedelbart insättas för spelaren.

Game Misconduct penalty innebär inte automatiskt avstängning, förutom i den aktuella matchen, men administrerande förbund kan avstänga spelaren från deltagande i kommande matcher.

Detta innebär att Lathi (med sitt numer totala DIF-hat) har anmält Ossi till Disciplinnämnden som gått på "gurkans" linje!

Pinsamt är ordet - Speciellt då tacklingen var helt regelrätt från första början!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nämnden är kanske sur för att ingen verkar kunna stava rätt till dess namn; Disciplinnämnden. Skämt åsido har jag också svårt för att se hur en hård tackling skall kunna ge extra avstängning. Här kan jag vara helt fel ute, men har det varit många avstängningar så här långt i elitserien? Kanske ville nämnden gå ut och markera hårt vid första bästa tillfälle. Oavsett vilket är det dock ett skämt att en hård tackling skall ge avstängning.

En helt annan fråga; Har någon sett den nya vita mössan som lanserades nyligen? Är bara lite nyfiken på om den är "verkligen" vit eller om den går i någon "smutsvit" variant? Gillar diskreta souvernirer, men brukar hålla mig borta från kritvitt då det blir smutsigt väldigt fort...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Haha, rätt sjuk avstängning. En solklar 2-minutersutvisning, eventuellt en 5a. Men avstängning en match är faktiskt inte annat än skumt. Är Lärking med i diciplinnämden månne?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Först och främst, jag håller med om att det är jävligt pinsamt. Hela jävla matchstraffet var pinsamt.

Under matchen sades det "game misconduct" och det helt riktigt. Jag frågar mig dock, vem gjorde anmälan till disciplinnämnden?

Lahti har visserligen rätt att ändra sitt domslut efter matchen, och har han ändrat det till Match Penalty så MÅSTE han skriva rapport.

Det hindrar dock ingen annan att skicka rapport till disciplinnämnden om de så önskar. Så jag vill bara veta, vem är anmälaren?

Trevlig kväll.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Micke Nylander skrev:Det hindrar dock ingen annan att skicka rapport till disciplinnämnden om de så önskar. Så jag vill bara veta, vem är anmälaren?
Lipsillen Harant kanske... Men Lahti kan inte ha ändrat utan att vi vet om det?
djurgårdarn3

håller med delvis!

Inlägg av djurgårdarn3 »

jag tycker att Ishockeyn i Sverige blir mer och mer förstörd med massa onödiga struntutvisningar och avstängningar för minsta lilla.

MEN ett stort men av alla er som sitter här framför datorn och gnälle rpå Elitdomare har ni någon gång försökt att döma en Elitmatch?

ne precis jag säger bara lycka till att hänga med på skridskorna och lyckas se allt som händer på isen och kunna ta ett domslut utan att påverkas av publiken.

så sluta gnäll och skit i att lägga in massa klagoinlägg hela tiden.
prova att spela utan domare får vi se hur det går.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Är det någon som är förvånad? Det är ju en Djurgårdsspelare som de har att göra med = Alltid så högt straff som är möjligt för incidenten.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Svenska domare vill ha bort tuffa tacklingar
Så är det bara..Snart blir det damhockey regler
Skriv svar