Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Praetori skrev:
mb81 skrev: För det första är jag inte så säker på at vi kommer hålla till på den nedre halvan. Vi har ändå klasspelare som Svedberg, Mantas, Högström, Tom, Josefson, Dick, Haga, Basse, Holtz med flera. Första träningsmatchen ska vi inte dra för stora växlar av även om den var pinsam. Men visst är risken större än tidigare år.

Men vad har man egentligen för vinning(ekonomiskt) att värva dyrt just nu. I vanliga fall kan man göra en satsning och värva och därför gå långt i ett slutspel och/eller få högre publik på matcherna och på det viset finansiera värvningarna. Så länge vi värvar spelare just nu försvinner alla stålar utan att man får tillbaka ett öre. Jag tycker iaf inte det är värt det.
Problemet är ju inte högstanivån hos våra klasspelare utan medelnivån på laget jämfört med hur de andra klubbarna ser ut. Luleå har inte blivit svagare direkt. Färjestad ser bättre ut än förra säsongen med en rejäl förstärkning på backsidan. Brynäs aspirerar på topp 6. HV och Linköping har starkare trupper än förra säsongen. Rögle ångar på. Växjö kan bli livsfarliga. Örebro, jisses vad de byggt vidare.
Det är i princip IKO och Malmö som på pappret känns tunna. Leksand har egentligen ett material som är betydligt bättre än deras placering.

Känns sjukt svårtippat men det känns inte som vårat år i år. Blir dock gärna positivt överraskad.
Exakt så. Tror att det här kommer att bli en tuff säsong, men är nästan mer orolig att vi kommer att känna av detta "värvningsstopp" även kommande säsonger. Nu har många klubbar fixat spets inför kommande 3-4 år medans vi kommer behöva både det och bredd kommande säsonger, och budgeten kommer inte räcka till allt på en gång. Sen kanske vi klarar oss bättre ekonomiskt, men sportsligt tror jag att vi kommer ha det tuffare än tidigare 3 säsonger. Och då har dom 3 inte alla varit solklara...
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: För det första är jag inte så säker på at vi kommer hålla till på den nedre halvan. Vi har ändå klasspelare som Svedberg, Mantas, Högström, Tom, Josefson, Dick, Haga, Basse, Holtz med flera. Första träningsmatchen ska vi inte dra för stora växlar av även om den var pinsam. Men visst är risken större än tidigare år.

Men vad har man egentligen för vinning(ekonomiskt) att värva dyrt just nu. I vanliga fall kan man göra en satsning och värva och därför gå långt i ett slutspel och/eller få högre publik på matcherna och på det viset finansiera värvningarna. Så länge vi värvar spelare just nu försvinner alla stålar utan att man får tillbaka ett öre. Jag tycker iaf inte det är värt det.
Problemet är ju inte högstanivån hos våra klasspelare utan medelnivån på laget jämfört med hur de andra klubbarna ser ut. Luleå har inte blivit svagare direkt. Färjestad ser bättre ut än förra säsongen med en rejäl förstärkning på backsidan. Brynäs aspirerar på topp 6. HV och Linköping har starkare trupper än förra säsongen. Rögle ångar på. Växjö kan bli livsfarliga. Örebro, jisses vad de byggt vidare.
Det är i princip IKO och Malmö som på pappret känns tunna. Leksand har egentligen ett material som är betydligt bättre än deras placering.

Känns sjukt svårtippat men det känns inte som vårat år i år. Blir dock gärna positivt överraskad.
På forwardsidan rätt lugnt. Första, adra och fjärde vet vi ju vad vi har. Tredjekedjan med Lill-Fimpen-Haga-Andersson är väl mer oskert men två talanger och ändå Haga som är en förstakedjespelare sett till produktion.

Men som vi har varit inne på tidigare så ser jag det viktigaste att backarna klarar av att göra så vi får ett spelförande spel. Där blir nig förlusterna av Hultström och Alsing väldigt kännbara.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fick höra ett rykte idag om att Dmytro Timashov är på väg till oss:
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... o-timashov
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Czerkawski skrev:Krüger på väg hem enligt Svenskafans.
Till 21/22 alltså. Madhawk som breakade den nyheten.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Fick höra ett rykte idag om att Dmytro Timashov är på väg till oss:
Skulle vara fantastiskt!

Trovärdig källa?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:Fick höra ett rykte idag om att Dmytro Timashov är på väg till oss:
Skulle vara fantastiskt!

Trovärdig källa?
Sådär. Men han som sa det är deltidsjournalist och ingen mytoman.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:
Praetori skrev:

Exakt så. Tror att det här kommer att bli en tuff säsong, men är nästan mer orolig att vi kommer att känna av detta "värvningsstopp" även kommande säsonger. Nu har många klubbar fixat spets inför kommande 3-4 år medans vi kommer behöva både det och bredd kommande säsonger, och budgeten kommer inte räcka till allt på en gång. Sen kanske vi klarar oss bättre ekonomiskt, men sportsligt tror jag att vi kommer ha det tuffare än tidigare 3 säsonger. Och då har dom 3 inte alla varit solklara...
Budgeten kommer väl absolut räcka om det bara går tillbaka till hyfsat normalt till säsongen 21/22. Vi kommer ha råd med både spets och bredd då vi tappar flera relativt dyra kontrakt i Hedman, Bergfors, Wandell och Dick. Det känns som det kommer komma ett ordentligt ombygge av laget efter kommande säsong. Vi kommer fylla på med både billigare och dyrare spelare. Klarar vi av denna tuffa säsong helskinnade borde vi dessutom ha bättre förutsättningar än de flesta andra lag som kommer göra större förluster än vad vi gör.
Sen ska spelarna finnas också. Men på samma vis som lag redan fyllt på med spetsspelare så har de lagen inte samma utrymme att agera till kommande säsong då de redan fyllt på med spelare där.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är jag den enda som är smått ointresserad inför den här säsongen? Just nu känns det jävligt oinspirerande att se hockey när vi rör oss med det här läget att vi inte kan ha publik, situationen blir inte bättre när flertal klubbar värvar som det inte fanns någon morgondag och presenterar nyförvärv efter nyförvärv. Trissvinsterna verkar hagla över vissa klubbar. :roll:

Djurgården gör naturligtvis 100% rätt; ligger lågt och försöker klara sig med det man har och sänker spelarbudgeten med 3 MSEK iställer för den planerade ökningen med 4 MSEK. Är glad och stolt att vi har en ansvarstagande organisation och ledning. Hatten av.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Är jag den enda som är smått ointresserad inför den här säsongen? Just nu känns det jävligt oinspirerande att se hockey när vi rör oss med det här läget att vi inte kan ha publik, situationen blir inte bättre när flertal klubbar värvar som det inte fanns någon morgondag och presenterar nyförvärv efter nyförvärv. Trissvinsterna verkar hagla över vissa klubbar. :roll:

Djurgården gör naturligtvis 100% rätt; ligger lågt och försöker klara sig med det man har och sänker spelarbudgeten med 3 MSEK iställer för den planerade ökningen med 4 MSEK. Är glad och stolt att vi har en ansvarstagande organisation och ledning. Hatten av.
Jag tycker det ska bli skitkul med hockey iaf. Jag gillar att slå ur underläge och ska bli kul att se de yngre killarna slå igenom.

Sen håller jag helt med om att vi agerar helt rätt. Jag hoppas verkligen att klubbar som Örebro, Leksand, Brynäs och Linköping som förköpt sig under sillyn får sota för det.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:
Skulle vara fantastiskt!

Trovärdig källa?
Hoppas det stämmer då. Skulle passa perfekt hos oss tror jag!
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:
Skulle vara fantastiskt!

Trovärdig källa?
Får vi in Dimo ser topp 6 rätt bra ut - även om det förstås fortfarande finns ett gigantiskt hål efter Hultström och Alsing på backsidan.

Dimo - JJ - Ågren
Dick - Basse - Bergfors
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:
Skulle vara fantastiskt!

Trovärdig källa?
Får vi in Dimo ser topp 6 rätt bra ut - även om det förstås fortfarande finns ett gigantiskt hål efter Hultström och Alsing på backsidan.

Dimo - JJ - Ågren
Dick - Basse - Bergfors
Svårt att se Holtz utanför de två första kedjorna dock.
Puckey

Inlägg av Puckey »

@MB81, jag håller med - men vi verkar ha lovat Ågren JJ som center för att få honom att förlänga. Trion Dick - Basse - Bergfors har klickat två säsonger i rad och borde lämnas orörd. Då återstår förmodligen Hedman & Haga som kedjekamrater åt Holtz, med en massa speltid i PP som kompensation.

Detta alltså förutsatt att vi verkligen går för Dimo, vilket jag inte vågar hoppas allt för mycket på i nuläget.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:@MB81, jag håller med - men vi verkar ha lovat Ågren JJ som center för att få honom att förlänga. Trion Dick - Basse - Bergfors har klickat två säsonger i rad och borde lämnas orörd. Då återstår förmodligen Hedman & Haga som kedjekamrater åt Holtz, med en massa speltid i PP som kompensation.
Alternativt att spela den nya spelaren i tredjekedjan. Det blir också en bättre fördelning på högerskyttar och vänsterskyttar om det är Dimo som ska in. Givetvis ska vi inte röra Dick-Basse-Bergfors. Men nåt i stil med detta?
Ågren-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Bergfors
Dimo-Haga-Linus
Hank-Wandell-Hedman
Östam/Lill-Fimpen/Bjerselius.

Sen tror jag inte att Dimo kommer. Men blir gärna glatt överraskad. Just denna säsong som jag varit inne på tidigare kan det vara lättare att värva unga kontraktslösa spelare på gränsentill NHL-spel då de nog inte vill gå utan matcher för länge.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Känns ju inte som att Dimo har någon given plats i det här laget, borde väl ändå kunna kräva ganska mycket i lön och ska vi då spela honom i 3:e kedjan? Känns mer rimligt att vi tar in en stabil back om vi nu ska värva.
Låst