Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/11 2007
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/11 2007
Första matchen efter uppehållet blir en riktigt intressant fight.
Kan vårat normalt sett starka bortaspel bära frukt mot Frölunda som spelar med kniven på strupen efter fyra raka torskar. Dem lär försöka gå på knock direkt så det gäller att vi är på tårna direkt från start och håller fokus på de viktiga delarna så kan det säkert smyga in sig lite osäkerhet hos sillstryparna i takt med att 0-0 står sig. Sedan gäller det att vi sticker på kontringar i rätt lägen samt sätter nåt pp. Då blir det poäng.
Vet någon vilken typ av matchstraff Ossi fick, är han med direkt eller är han automatiskt avstängd i denna match?
Kan vårat normalt sett starka bortaspel bära frukt mot Frölunda som spelar med kniven på strupen efter fyra raka torskar. Dem lär försöka gå på knock direkt så det gäller att vi är på tårna direkt från start och håller fokus på de viktiga delarna så kan det säkert smyga in sig lite osäkerhet hos sillstryparna i takt med att 0-0 står sig. Sedan gäller det att vi sticker på kontringar i rätt lägen samt sätter nåt pp. Då blir det poäng.
Vet någon vilken typ av matchstraff Ossi fick, är han med direkt eller är han automatiskt avstängd i denna match?
Blue Brigade Sthlm
- carl-bysen
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/11 2007
Vi måste göra första målet det räcker inte att gå på 0-0.spiik skrev:Första matchen efter uppehållet blir en riktigt intressant fight.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Självklart inte. Jag menade heller inte att vi ska gå för 0-0. Men våra chanser till att göra 0-1 och ta poäng ökar ju längre vi klarar att hålla 0-0. För då måste Frölunda gå fram med mer folk och när de trycker på framåt öppnar sig ytor för oss.carl-bysen skrev:Vi måste göra första målet det räcker inte att gå på 0-0.spiik skrev:Första matchen efter uppehållet blir en riktigt intressant fight.
Får dem mål tidigt blir dem svårstoppade. Frölunda är riktigt bra i medvind men ganska svajiga om det går emot lite. Så tiden talar för oss.
Blue Brigade Sthlm
-
- carl-bysen
Jaha så du menadespiik skrev:Självklart inte. Jag menade heller inte att vi ska gå för 0-0. Men våra chanser till att göra 0-1 och ta poäng ökar ju längre vi klarar att hålla 0-0. För då måste Frölunda gå fram med mer folk och när de trycker på framåt öppnar sig ytor för oss.carl-bysen skrev:Vi måste göra första målet det räcker inte att gå på 0-0.spiik skrev:Första matchen efter uppehållet blir en riktigt intressant fight.
Får dem mål tidigt blir dem svårstoppade. Frölunda är riktigt bra i medvind men ganska svajiga om det går emot lite. Så tiden talar för oss.

Frölunda har haft en tung period precis som Djurgården. Det är verkligen hög tid att ta tre poäng i den här matchen. Frölunda är starka, men Djurgården är starkare på bortplan än dem på hemma.
Patric Hörnqvist ska lira Karjala, och jag hoppas att han efter turneringen kommer upp i sitt gamla härliga matchtempo. Matchen mot Frölunda är perfekt för Patric att visa att så är fallet.
Bli bara inte skadad i cupen Patric!
Patric Hörnqvist ska lira Karjala, och jag hoppas att han efter turneringen kommer upp i sitt gamla härliga matchtempo. Matchen mot Frölunda är perfekt för Patric att visa att så är fallet.
Bli bara inte skadad i cupen Patric!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
- carl-bysen
HAHA, fyf'n va LOL du e Carl... Jag kollade forumet för typ 5min sen och läste alla trådar som var skrivna i, så att alla rubriker blir gråa, och nu 5 min senare när man loggar in ser man nya inlägg under varje rubrik, och det första man tänker är: jahap har Carl-bysen vart å spammat nu igen:Pcarl-bysen skrev:Bengan spelade BRA igår mot Ryssland hoppas han kommer upp i samma tempo mot Tjeckien och Finlad också.
Skratta elr gråta?;)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Samma sak här faktiskt.. jag väljer att skratta, tycker det är kul att jag inte är den enda som har tröttnat. Moderatorer var är ni?dif rules skrev:HAHA, fyf'n va LOL du e Carl... Jag kollade forumet för typ 5min sen och läste alla trådar som var skrivna i, så att alla rubriker blir gråa, och nu 5 min senare när man loggar in ser man nya inlägg under varje rubrik, och det första man tänker är: jahap har Carl-bysen vart å spammat nu igen:Pcarl-bysen skrev:Bengan spelade BRA igår mot Ryssland hoppas han kommer upp i samma tempo mot Tjeckien och Finlad också.
Skratta elr gråta?;)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- carl-bysen