Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Hoppas du inte går på klickbait.EspenK skrev:Biter ner naglarna till nagelbanden snart. Nu kommer rykten att Josef kan vara på gång utomlands. Vilket trauma om det skulle ske.
Att Josefson fått anbud från utländska ligor är ju gammalt (och hade buden varit intressanta hade de knappast shoppat efter hus i Stockholm ).
Nu finns ju alltid risken att nån oligark öppnar plånboken innan den 15e men det är ju inget NYTT som hänt utan tidningarna som försöker tjäna pengar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
En anledning kan väl vara att vår trupp är så gott som färdig. Konkurrenterna som värvar som mest har flera platser att fylla. Men både klubbar som Luleå och Brynäs har sagt att det knappt finns några pengar att värva för.Doyle skrev:Håller med..Tittar man runt så verkar de flesta konkurrenter ha en obegränsad kappsäck med guld o handlar spelare. Ser det som otroligt att DIF skulle ha sämre förutsättningar trots det snöpliga slutet på säsongen o sämre ekonomi. Tror det är viktigt dels för det sportsliga o säsongskortsförsäljningen att locka marginalåskådare med att behålla Bulan o Dick. Nuvarande trupp i all ära men vi saknar en del för att blanda oss i topp 6. Förlust av Hulta o Alsing kan visa sig dyrbart.
Jobba Jocke!!!
Sen tycker jag nog vi om vi räknar in Dick mycket väl kan ha ett lag för topp-6.
Tar man position för position:
Målvakter:
Mantas istället för Jensen/Rämö som var dåliga ifjol borde vara ett uppköp. Dock var inte Mantas heller speciellt bra men han har mer att ge. Svedberg kanske får svårt att hålla samma höga nivå som denna säsong men bör väl vara i närheten iaf. Om Mantas kommer upp i nivå ska de kunna dela mer på förstaspaden dessutom. Målvaktssidan borde vara ett uppköp jämfört med ifjol.
Backar:
Jag tänker att Lill-Tjomme ersätter Alsing. Ett nedköp just nu men Lill-Tjomme gjorde det ändå riktigt bra ifjol och i en ålder där han borde ta en del steg. Ekberg är ett klart uppköp mot Garrison. Sen i normala fall borde det komma en spetsback istället för Hultström. Men den kan tyvärr kanske ersättas internt av juniorer eller bli en billigare ersättare utifrån om inte ekonomin tillåter mer. Ser man på resterande backar i truppen så spelade Högström upp sig under säsongen och gjorde faktiskt en bra säsong om man ser till helheten. Norell och Pettersson är dugliga backar för ett tredje backpar. Slipar de bara bort de värsta individuella misstagen så klarar de det bra. Här finns det dessutom förbättringspotential om man jämför med denna säsong. Tom fortsätter väl i vanlig ordning. Hoppas han slipper vara skadad bara.
Backsidan med tanke på förlusten av Hultström och Alsing är såklart ett stort nedköp men ändå med utvecklingspotential. Men hoppas vi kan få in en riktig bra PP-back. Jag är inte helt vertygad om att någon av Högström. Lill-Tjomme eller Ekberg ska kunna ersätta Hultström på ett tillräckligt bra sätt.
Centrar:
Vi har fortfarande kvar samma centrar som ifjol i Josefson, Basse, Haga och Wandell. Kanske SHLs bästa centersida. Basse utvecklas hela tiden, Haga har nog ännu mera att ge och kan nog bli jämnare. Wandell är en av seriens bästa defensiva centrar men svårt att förvänta sig någon produktion. Josefson om han får vara skadefri är ett stort uppköp med tanke på hur mycket han missade.
Så centersidan även om den är densamma som ifjol så skadefri kommer den vara bättre än den var föregående säsong. Både Josefson och Basse kommer nog spela en del i landslaget under säsongen.
Forwards:
En hel del forwards som har utvecklingspotential och bör ta några steg. Holtz klarar av att spela i en toppkedja, Ågren bör nog kunna ligga på 0,5 ppg kommande säsong, Linus A kan nog överraska, sen bör Östman, Lill-Fimpen, Bjerselius och Grewe kunna utvecklas en hel del. Dock ska man inte räkna med att alla utvecklas t rätt håll. Bergfors blir knappast yngre men lär fortsätta i vanlig ordning. Där vet man vad man får. Hedman är en bra forward för tredje/fjärdekedja. Guter är jag tyvärr orolig att karriären kan vara i fara. Dick skulle vara fantastiskt om han är med från start och det låter som han kommer vara det på honom. Ett uppköp jämfört med att han missar nästan halva säsongen. Bulan är ett jättetapp men jag tror faktiskt vi klarar det då vi har många spelare som kan utvecklas åt rätt håll.
Men forwardssidan ett nedköp än så länge men inte så stort som man ändå kan tro.
Vårt lag som ändå kom topp-6 föregående säsong är lite försämrat men om man kollar jämfört med många andra lag så har vi inte tappat så farligt mycket heller.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klok analys... 

Blev mest massa osammanhängande svammel. Sen är det ju många "om" som ska besannas. Men vi gjorde en bra säsong som var trots mycket skador och motgångar. Får vi bara vara hyfsat skadefria är bara det en bra början.Doyle skrev:Klok analys...
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Josefson har köpt hus i Stockholm nu med, räknar med honom.Praetori skrev:Hoppas du inte går på klickbait.EspenK skrev:Biter ner naglarna till nagelbanden snart. Nu kommer rykten att Josef kan vara på gång utomlands. Vilket trauma om det skulle ske.
Att Josefson fått anbud från utländska ligor är ju gammalt (och hade buden varit intressanta hade de knappast shoppat efter hus i Stockholm ).
Nu finns ju alltid risken att nån oligark öppnar plånboken innan den 15e men det är ju inget NYTT som hänt utan tidningarna som försöker tjäna pengar.
DIF!
Känns nog som vi kommer hoppa Bulan. Blir för dyrt. Dick låter det som på alla att han dyker upp till säsosngsstart. Perfekt lösning då han inte kostar några pengar under denna speciella sommar och får sin vanliga vila. Han verkar ändå vilja vara med från start i år.
Josefson verkar bli kvar. Endast några timmar kvar på hans klausul och tyst om rykten iaf.
Tråkigt om vi släpper Bulan .
Vi har en miljardär som ofta sitter på celebritet hyllan tillsammans med Dif s prominenser ,
Carl-Henrik Svanberg ; Nu ordförande i Volvo tidigare vd i BP.
Han borde kunde hjälpa DIF att säkra Bulan med felräknings pengar i sin ekonomi, detta sagt utan att jag vet vad han bidrar med något sen tidigare .
Måste man välja så säger hjärnan Berglund och hjärtat Dick. Och jag brukar gå på känsla 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vejdemo och Lilja borde vara på vår radar. Bra ålder, spelskickliga och snabba. Vi måste hitta tillbaka till ett snabbare spel igen. Tycker fortfarande att Hedman eller Wandell borde dumpas. Gubbkvoten är redan fylld.
Vejdemo och Lilja borde vara på vår radar. Bra ålder, spelskickliga och snabba. Vi måste hitta tillbaka till ett snabbare spel igen. Tycker fortfarande att Hedman eller Wandell borde dumpas. Gubbkvoten är redan fylld.
Hedman och Wandell har ett år kvar men lär nog inte få förlängt. Lär behöva göra en generationsväxling till säsongen 21/22. Sen tycker jag Wandell visade denna säsong att han är en av seriens bästa defensiva centrar. Hedman var bra fram till skadan men kom inte upp i nivå sen. Båda har sina styrkor även fast Hedman inte är någon favorit.rikkard skrev:Vejdemo och Lilja borde vara på vår radar. Bra ålder, spelskickliga och snabba. Vi måste hitta tillbaka till ett snabbare spel igen. Tycker fortfarande att Hedman eller Wandell borde dumpas. Gubbkvoten är redan fylld.
Lilja eller framförallt Vejdemo ser jag som väldigt bra och sannolika värvningar till säsongen 21/22. Kommande säsong känns truppen redan fylld. Det är väl om både Bulan och Holtz skulle försvinna. Men just spelarna som Vejdemo och Lilja är sådana spelare man vill ha tillbaka. Bra ålder so du säger och även fast deras pris gått upp lär de inte vara superdyra. Vejdemo är en spelare jag gärna skulle se som stomme under många år. För jag tror inte han är tillräckligt bra för att ta en ordinarie plats i NHL.
-
Tror inte han är miljardär. Han har varit anställd av storbolagen - inte storägare. Tror Bulan själv är rikare än Svanberg.bolja skrev:Tråkigt om vi släpper Bulan .
Vi har en miljardär som ofta sitter på celebritet hyllan tillsammans med Dif s prominenser ,
Han borde kunde hjälpa DIF att säkra Bulan med felräknings pengar i sin ekonomi, detta sagt utan att jag vet vad han bidrar med något sen tidigare .
När han skilde sig fick fd frun en halv miljard vilket ska vara halva summan. Sen säger rubriken "miljardären" här. Lär väl vara god för 1-2 miljarder just nu skulle jag gissa på.Erik af Sibirien skrev:Tror inte han är miljardär. Han har varit anställd av storbolagen - inte storägare. Tror Bulan själv är rikare än Svanberg.bolja skrev:Tråkigt om vi släpper Bulan .
Sen lär han väl redan kasta in en del stålar. Lär väl vara orsaken till att han hänger på vip-hyllan.
https://www.expressen.se/dinapengar/mil ... ttat-hem-/
Senast redigerad av mb81 den 2020-05-19 12:35:27, redigerad totalt 1 gånger.