Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Priolista:

1. Dick Axelsson
2. Dick Axelsson
3. Dick Axelsson
4. Patrik Berglund
5. Manuel Ågren

Garrison hamnar någonstans på plats 12. Inget ont om de övriga, vill ha kvar allesammans. Men Dick har två år i rad varit våran bästa spelare när allting summeras. Topp 3 i SHL! Vill spela i DIF. Dessutom för typ halva sitt självklara värde som jag ser det.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Highwind skrev:Hoppa Garisson. Signa Bulan och Ågren. Sedan Dick längre fram om ekonomin tillåter. Han verkar som sagt ha tålamod att vänta.
Det är jättekonstigt att(om?) vi ens diskuterar förlängning med Garrison. Han gick ner sig rätt mycket jämfört med förra säsongen och blir ju inte direkt yngre.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Absolut viktigast att få till ett kontrakt med är Dick. Han är den som verkligen gör skillnad på isen. Alla vet ju hur det såg ut på isen innan hans comeback.
Även om Bulan har pondus och är farlig framför mål så var åtminstone jag stundtals lite besviken på hans säsong.
Jag vet att han kom in i laget med usla förutsättningar och inte spelat hockey på ett år, men jag hade ändå hoppats på mer.
Ågren hoppas jag också att vi får behålla. En av få spelare i laget med lite fart.Vi skulle egentligen behöva 5 Ågrens till för att spela det spel vi försöker.

Med det sagt så känns det ju så där om det bästa vi kan hoppas på är att behålla samma lag och ledare. Vi var nog många som slet vårat hår i bedrövelse över hur det såg ut på isen stora delar av säsongen.
Så i sådana fall vet vi ju vad vi har att vänta oss.....

Garrison är jag också tveksam till. Då hade jag hellre sett att vi kollar läget med Daniel Rahimi som är klubblös.
Visserligen ingen jätte säsong i ryggen, men vem hade det i Växjö?
Han blir 33 snart och borde ha ett par säsonger kvar.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fattar inte hur alla kan dissa Garrison? Ovärderlig rutin och speciellt nu när vi signat ett gäng junisbackar så har dom nån med mångårig erfarenhet från NHL att se upp till och ta efter. En som inte kladdar med puck i onödan utan gör ett gediget defensivt jobb match efter match. Försvarsspelet blev ju 10ggr bättre när han kom in den här säsongen. Visst vill man ha en flashig back som drar en spelare på blålinjen och en målgörare/PP-back så är inte han den backen men det finns det ju andra som ska ta den rollen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fattar inte hur alla kan dissa Garrison? Ovärderlig rutin och speciellt nu när vi signat ett gäng junisbackar så har dom nån med mångårig erfarenhet från NHL att se upp till och ta efter. En som inte kladdar med puck i onödan utan gör ett gediget defensivt jobb match efter match. Försvarsspelet blev ju 10ggr bättre när han kom in den här säsongen. Visst vill man ha en flashig back som drar en spelare på blålinjen och en målgörare/PP-back så är inte han den backen men det finns det ju andra som ska ta den rollen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Momentumet skrev:Absolut viktigast att få till ett kontrakt med är Dick. Han är den som verkligen gör skillnad på isen. Alla vet ju hur det såg ut på isen innan hans comeback.
Även om Bulan har pondus och är farlig framför mål så var åtminstone jag stundtals lite besviken på hans säsong.
Jag vet att han kom in i laget med usla förutsättningar och inte spelat hockey på ett år, men jag hade ändå hoppats på mer.
Ågren hoppas jag också att vi får behålla. En av få spelare i laget med lite fart.Vi skulle egentligen behöva 5 Ågrens till för att spela det spel vi försöker.

Med det sagt så känns det ju så där om det bästa vi kan hoppas på är att behålla samma lag och ledare. Vi var nog många som slet vårat hår i bedrövelse över hur det såg ut på isen stora delar av säsongen.
Så i sådana fall vet vi ju vad vi har att vänta oss.....

Garrison är jag också tveksam till. Då hade jag hellre sett att vi kollar läget med Daniel Rahimi som är klubblös.
Visserligen ingen jätte säsong i ryggen, men vem hade det i Växjö?
Han blir 33 snart och borde ha ett par säsonger kvar.
Faktiskt också tänkt på Rahimi. I mitt tycke en av få riktigt bra i matcherna man såg med Växjö. En bättre version av Garrison. En långsam urstark back med fokus på defensiv och spelförståelse.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Norman stannar i Jokerit. Bra! Hade inte velat se honom i en konkurrent.
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev:fattar inte hur alla kan dissa Garrison? Ovärderlig rutin och speciellt nu när vi signat ett gäng junisbackar så har dom nån med mångårig erfarenhet från NHL att se upp till och ta efter. En som inte kladdar med puck i onödan utan gör ett gediget defensivt jobb match efter match. Försvarsspelet blev ju 10ggr bättre när han kom in den här säsongen. Visst vill man ha en flashig back som drar en spelare på blålinjen och en målgörare/PP-back så är inte han den backen men det finns det ju andra som ska ta den rollen.
Jag tror folk tror att vi ger Jason en NHL-lön...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
m0ng00se skrev:fattar inte hur alla kan dissa Garrison? Ovärderlig rutin och speciellt nu när vi signat ett gäng junisbackar så har dom nån med mångårig erfarenhet från NHL att se upp till och ta efter. En som inte kladdar med puck i onödan utan gör ett gediget defensivt jobb match efter match. Försvarsspelet blev ju 10ggr bättre när han kom in den här säsongen. Visst vill man ha en flashig back som drar en spelare på blålinjen och en målgörare/PP-back så är inte han den backen men det finns det ju andra som ska ta den rollen.
Alternativt att vi inte borde fylla utfyllnadsplatserna med importer som är 35+.
Expert.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
Alternativt att vi inte borde fylla utfyllnadsplatserna med importer som är 35+.
Istället fyller vi ut med backar med minimal potential - upp till bevis nu Norell och Pettersson
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev:
SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
Istället fyller vi ut med backar med minimal potential - upp till bevis nu Norell och Pettersson
Skulle nog säga att Jeppe P och Norell har en relativt hög potential och klart håller för ett tredje backpar i SHL. Dock måste de verkligen slipa bort alla individuella misstag. Båda är också i en ålder där de fortfarande bör utvecklas. Men någon av de två borde bli sjundeback om vi har råd med en ersättare till Hultström.

Garrison kändes oerhört seg den här säsongen och vi fastnade ofta i egen zon när han var inne. Han spelade väl enkelt och med stor marginal så inte så många synliga misstag som till exempel Jeppe en att tillbringa så mycket tid i defensiv zon som han gjorde är inte bra. Då vore det konstigt att förlänga med en ändå rätt dyr(inte NHL-lön såklart) även fast han blir lite billigare på artistkontrakt. Men då missar han också en hel del matcher. Sen att han snart är 36 år talar knappast till att han ska vända tillbaka till någon 18/19-form.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:
SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
Skulle nog säga att Jeppe P och Norell har en relativt hög potential och klart håller för ett tredje backpar i SHL. Dock måste de verkligen slipa bort alla individuella misstag. Båda är också i en ålder där de fortfarande bör utvecklas. Men någon av de två borde bli sjundeback om vi har råd med en ersättare till Hultström.

Garrison kändes oerhört seg den här säsongen och vi fastnade ofta i egen zon när han var inne. Han spelade väl enkelt och med stor marginal så inte så många synliga misstag som till exempel Jeppe en att tillbringa så mycket tid i defensiv zon som han gjorde är inte bra. Då vore det konstigt att förlänga med en ändå rätt dyr(inte NHL-lön såklart) även fast han blir lite billigare på artistkontrakt. Men då missar han också en hel del matcher. Sen att han snart är 36 år talar knappast till att han ska vända tillbaka till någon 18/19-form.
Tålamodet kring deras eventuella potential börjar ebba ut och blir det en pajazzosäsong likt den förra så utgår jag från att det är färdiglirat
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Garrison? En av de stabilaste pjäserna i det här lagbygget, förstår inte kritiken. Fullständigt oflashig men gör väldigt sällan misstag och vet hur man står upp när det blåser. Fullkomligt given förlängning i min bok.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tycker man bör förlänga med Garisson men en ny toppback, Manne, Dick och bulan går helt klart före om vi har en ansträngd spelarbudget pga corona.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Lit gammal silly kanske men men. Tydligen var vi intresserade av Spencer Abbot efter hans tid i Frölunda men att han var inte så sugen iom att Robban var här och då visste han att det skulle bli långa dagar:D...haha

lite med tanke på Melins totalsågning av mr Abbots fysik här för några dagar sen

kring 54 minuter in
Låst