Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
När/om är det läge att gå all in på en sån som John Norman? Är faktiskt ledig och kan gå som vinge. Gör poängen men framförallt jobbet. Inför nästa säsong är måste han ju ersätta Dick isåfall, men. Fan, en sån järnkamin ska inte driva löst ute i landet.
Säg den glädje som varar
-
Vet att Norman vill vara kvar i utlandet och framförallt KHL så länge som möjligt. Sen har jag fått intrycket att han inte har samma mentalitet som andra spelare som tidigare spelat i Djurgården, det vill säga att de någon gång vill komma tillbaka och spela i Djurgården igen. De trivdes till exempel väldigt bra i Skellefteå. Det som skulle kunna få honom tillbaka är väl om hans fru vill bo i Stockholm igen, de har redan boende här. Vem vet, den här coronakrisen kanske kan få dom att tänka om då de bor i Stockholm just nu.DIF_Soldier skrev:När/om är det läge att gå all in på en sån som John Norman? Är faktiskt ledig och kan gå som vinge. Gör poängen men framförallt jobbet. Inför nästa säsong är måste han ju ersätta Dick isåfall, men. Fan, en sån järnkamin ska inte driva löst ute i landet.
Norman och andra troliga värvningar som Åberg, Kruger, Vejdemo med flera får gärna stanna utomlands en säsong till då vår trupp lär vara full om vi bara förlänger med Bulan och Dick. Däremot till nästa säsong känns det som.en generationsväxling kommer ske. Hedman, Bergfors, Wandell, Bulan, Guter och Dick kan nog försvinna.
Är Norman bajare?Benjamin L. Willard skrev:Vet att Norman vill vara kvar i utlandet och framförallt KHL så länge som möjligt. Sen har jag fått intrycket att han inte har samma mentalitet som andra spelare som tidigare spelat i Djurgården, det vill säga att de någon gång vill komma tillbaka och spela i Djurgården igen. De trivdes till exempel väldigt bra i Skellefteå. Det som skulle kunna få honom tillbaka är väl om hans fru vill bo i Stockholm igen, de har redan boende här. Vem vet, den här coronakrisen kanske kan få dom att tänka om då de bor i Stockholm just nu.DIF_Soldier skrev:När/om är det läge att gå all in på en sån som John Norman? Är faktiskt ledig och kan gå som vinge. Gör poängen men framförallt jobbet. Inför nästa säsong är måste han ju ersätta Dick isåfall, men. Fan, en sån järnkamin ska inte driva löst ute i landet.
Nästa säsong hoppas jag att ledningen redan har planerat in Krüger.
- DIF_Soldier
Det vi saknar mest är ledaren med stort L. En Ragnarsson, Jönsson, Lundqvist, Davidsson.
Det är därför som förlusten av Enqvist var så monumental. Han var den där ledaren.
Varför.
Det är därför som förlusten av Enqvist var så monumental. Han var den där ledaren.
Varför.
Säg den glädje som varar
podavsnitt med "djurgårdaren" Mathias Bromé
intressant spelare/människa. Har bla jobbat lite vid sida av hockeyn både i Mora och Örebro och verkar vara lite småsugen på Djurgården nån gång i framtiden
intressant spelare/människa. Har bla jobbat lite vid sida av hockeyn både i Mora och Örebro och verkar vara lite småsugen på Djurgården nån gång i framtiden

https://hockeynews.se/articles/14068/
Kan bli så att vi behöver släppa någon av Ågren, Dick och Bulan. Ågren borde väl inte ligga i närheten av de andras löneläge så han tycker jag vi borde ha råd med.
Sen är det helt obegripligt att vi skulle vilja förlänga med Garrison. Det kan inte stämma.
Edit: Vi borde verkligen vänta ut situationen. Det borde finnas toppspelare i augusti som är desperata och inte fått den lönen de räknat med och finnas chans att fynda.
Kan bli så att vi behöver släppa någon av Ågren, Dick och Bulan. Ågren borde väl inte ligga i närheten av de andras löneläge så han tycker jag vi borde ha råd med.
Sen är det helt obegripligt att vi skulle vilja förlänga med Garrison. Det kan inte stämma.
Edit: Vi borde verkligen vänta ut situationen. Det borde finnas toppspelare i augusti som är desperata och inte fått den lönen de räknat med och finnas chans att fynda.
- DIF_Soldier
En sån där clickbait icke-artikel. Allt som har ”kan” i rubriken bör man avfärda.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/14068/
Ek får ju intäkter om folk klickar och han är desperat som alla andra.
Klart som fan att vi kan behöva avstå från spelare. Säsongen kan ställas in, Hovet kan rasa samman. Solen kan slockna. Duh.
Med det sagt - Bulan bör vara prio ett.
Säg den glädje som varar
Givetvis är det svårt att veta exakt hur det ser ut men nu är det väl iofs mycket troligare att säsongen ställs in eller att flera klubbar konkar eller inte har råd att betala ut dyra spelarlöner osv.DIF_Soldier skrev:En sån där clickbait icke-artikel. Allt som har ”kan” i rubriken bör man avfärda.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/14068/
Klart som fan att vi kan behöva avstå från spelare. Säsongen kan ställas in, Hovet kan rasa samman. Solen kan slockna. Duh.
Jag är nog inne på att Dick borde vara prio 1. Bulan känns som han inte vill gå ned för mycket i lön. Dicken känns som han kan spela lite billigare och var dessutom bättre denna säsong. Sen hoppas jag att båda spelar hos oss kommande säsong men vi ska inte riskera någon ekonomi. Där är Jocke mycket klok.
- DIF_Soldier
Håller med, känns tryggt med Jocke vid rodret. Bulan är etta för mig för att jag tror att han har flera växlar till att ge, och fler år än Dick att ge också. Han har fysiken och målskyttet som vi behöver. Och sedan är han ett internationellt dragplåster. Han är känd på andra sidan pölen och hans ord kan väga tungt om vi söker förstärkningar från NHL.mb81 skrev:Givetvis är det svårt att veta exakt hur det ser ut men nu är det väl iofs mycket troligare att säsongen ställs in eller att flera klubbar konkar eller inte har råd att betala ut dyra spelarlöner osv.DIF_Soldier skrev:En sån där clickbait icke-artikel. Allt som har ”kan” i rubriken bör man avfärda.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/14068/
Jag är nog inne på att Dick borde vara prio 1. Bulan känns som han inte vill gå ned för mycket i lön. Dicken känns som han kan spela lite billigare och var dessutom bättre denna säsong. Sen hoppas jag att båda spelar hos oss kommande säsong men vi ska inte riskera någon ekonomi. Där är Jocke mycket klok.
Sen är det ingen hemlighet att Dicks spelförståelse och vinnarskalle vinner matcher, så jag förstår hur du tänker.
Säg den glädje som varar
Jag tror också att Bulan har mer att ge. Men jag misstänker att han blir ganska mycket dyrare än Dick också.DIF_Soldier skrev:Håller med, känns tryggt med Jocke vid rodret. Bulan är etta för mig för att jag tror att han har flera växlar till att ge, och fler år än Dick att ge också. Han har fysiken och målskyttet som vi behöver. Och sedan är han ett internationellt dragplåster. Han är känd på andra sidan pölen och hans ord kan väga tungt om vi söker förstärkningar från NHL.mb81 skrev:Givetvis är det svårt att veta exakt hur det ser ut men nu är det väl iofs mycket troligare att säsongen ställs in eller att flera klubbar konkar eller inte har råd att betala ut dyra spelarlöner osv.DIF_Soldier skrev:En sån där clickbait icke-artikel. Allt som har ”kan” i rubriken bör man avfärda.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/14068/
Sen är det ingen hemlighet att Dicks spelförståelse och vinnarskalle vinner matcher, så jag förstår hur du tänker.
Svårt att spekulera något i dessa tider.
Fördelen med Dicken är ju att han brukar vilja vänta till hösten innan han kritar på något så de faller ju bra i med att vänta och se hur ekonomiska situationen är.
Hoppa Garisson. Signa Bulan och Ågren. Sedan Dick längre fram om ekonomin tillåter. Han verkar som sagt ha tålamod att vänta.