www.djurgårdshjältar.se
Och om jag får citera från nyss nämnda länk...
"– Förhoppningen är att så många Djurgårdare som möjligt kommer att bära den och med det visa att de är Djurgårdshjältar. Vi vill att symbolen ska binda samman Djurgårdsfamiljen kring ishockeyn, oavsett ålder, kön och läktarplacering, fortsätter Mikael."
Symbolen ska binda samman Djurgårdsfamiljen, du får symbolen när du går på matchen mot HV. Det är ett (av många) bevis på att vi står enade i Djurgårdsfamiljen.
Därför handlar det inte om en pin, det handlar om DIF-familjen och att folk ska gå på matcherna - För att de är Djurgårdare och därmed Djurgårdshjältar och en i familjen!
"– Förhoppningen är att så många Djurgårdare som möjligt kommer att bära den och med det visa att de är Djurgårdshjältar. Vi vill att symbolen ska binda samman Djurgårdsfamiljen kring ishockeyn, oavsett ålder, kön och läktarplacering, fortsätter Mikael."
Symbolen ska binda samman Djurgårdsfamiljen, du får symbolen när du går på matchen mot HV. Det är ett (av många) bevis på att vi står enade i Djurgårdsfamiljen.
Därför handlar det inte om en pin, det handlar om DIF-familjen och att folk ska gå på matcherna - För att de är Djurgårdare och därmed Djurgårdshjältar och en i familjen!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Kall-El hade något negativt att säga om saken var ju väntat. Men varför klaga?
Visst, Hovet är den viktigaste kuggen men inte fan kan man förvänta sig att JK ska köpa Hovet med hjälp av posters? De gör ju vad de kan - just nu ser de till att fler går på hockey. Själva grejen ligger ju i DIFs händer, de vet om situationen och skulle självklart köpa Hovet om tillfälle ges.
Kampanjen riktas istället mot de Djurgårdare som faktist inte förstår allvaret i situationen. Det kommer att få fler att tänka om. Helt rätt.
Även om det går sakta med Hovet-affären så är vi på rätt väg. Alla hemmamatcher 2008-09, 2009-10 ska ju spelas där. Ett steg framåt.
Även om DIF kanske inte har råd så kanske man bör tänka på att det stora felet ligger i att man inte vill sälja Hovet.
Visst, Hovet är den viktigaste kuggen men inte fan kan man förvänta sig att JK ska köpa Hovet med hjälp av posters? De gör ju vad de kan - just nu ser de till att fler går på hockey. Själva grejen ligger ju i DIFs händer, de vet om situationen och skulle självklart köpa Hovet om tillfälle ges.
Kampanjen riktas istället mot de Djurgårdare som faktist inte förstår allvaret i situationen. Det kommer att få fler att tänka om. Helt rätt.
Även om det går sakta med Hovet-affären så är vi på rätt väg. Alla hemmamatcher 2008-09, 2009-10 ska ju spelas där. Ett steg framåt.
Även om DIF kanske inte har råd så kanske man bör tänka på att det stora felet ligger i att man inte vill sälja Hovet.
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
Alltså Il Barone, vad är du för nytt jävla stjärnskott? Sluta gnäll eller dra igen din förbannade käft!
Järnkaminerna Stockholm, med flera som arbetat med denna ''satsning'' har lagt ned otroligt med tid och pengar på detta för att DIF skall må bra, de älskar Djurgården, liksom de flesta andra här inne gör, beredda att göra det mesta som står i vår makt för att DIF skall upp i toppen igen.
Varför vi är där vi är idag beror enligt min mening till stor del på sådana som du och Kall-El, ni kallar er själva realister, men i själva verket är ni avundsjuka pessimister som ältar sådant som varit och inte ser ljust på framtiden. Ni (i alla fall Kall-El), hittar hela tiden fel på allting, t.ex. stannar hemma från matcher för att den är vid fel tidpunkt, för att det Manchester United spelar fotboll på tv'n också vidare.
Sluta med det där och börja komma med något positivt nån gång i stället, ni förlöjligar bara er själva när ni sitter och gnäller på precis allting på forumet.
Stå upp för DIF!
Järnkaminerna Stockholm, med flera som arbetat med denna ''satsning'' har lagt ned otroligt med tid och pengar på detta för att DIF skall må bra, de älskar Djurgården, liksom de flesta andra här inne gör, beredda att göra det mesta som står i vår makt för att DIF skall upp i toppen igen.
Varför vi är där vi är idag beror enligt min mening till stor del på sådana som du och Kall-El, ni kallar er själva realister, men i själva verket är ni avundsjuka pessimister som ältar sådant som varit och inte ser ljust på framtiden. Ni (i alla fall Kall-El), hittar hela tiden fel på allting, t.ex. stannar hemma från matcher för att den är vid fel tidpunkt, för att det Manchester United spelar fotboll på tv'n också vidare.
Sluta med det där och börja komma med något positivt nån gång i stället, ni förlöjligar bara er själva när ni sitter och gnäller på precis allting på forumet.
Stå upp för DIF!
Man kan vara Djurgårdare även om man inte kan gå på matcherna. Men för att folk ska vilja gå på matcherna och hjälpa föreningen, istället för att sitta hemma vi tv:n, så delar man ut sånna här för att folk vill kunna visa att de är med och hjälper DIF.Il Barone skrev:Don_T skrev:Kampanjen är ju inte en pin!
Det är en kampanj för att få de som inte gått på DIF Hockey under X antal år att komma tillbaka.
Bra jobbat JK! - Stort
Jasså? Framgår inte tycker jag. I mina ögon ser det ut som att man vill hylla de som går och visa att man är bättre. Genom att kalla sig själv hjältar och utmärka sig med en pin.
Tror inte det lockar någon större mängd människor.
Men vi får väl se.
Tycker att det är ganska uppenbart att det så JK menar, menmen...
- carl-bysen
Är lite nyfiken på hur du har fått tag på en pin...Il Barone skrev:Ser att du håller med mig... Det hade varit ett överlägset alternativ. Tyvärr så missade man måltavlan (höhö) med denna kampanj.Kall-El skrev:Kampanjen är bra på de allra flesta sätt för övrigt även om den kanske helt missat den viktigaste frågan nämligen den som handlar om möjligheterna för hockeyn att få ett eget hem. Detta är en helt avgörande fråga för föreningens överlevnad och därför borde alla former av kampanajer alltid ha någon koppling även till denna fråga.
Att man sedan har valt en bågskyttetavla som symbol kommer undertecknad antagligen alltid att ha vissa problem med...
Sen håller jag med om att det är lite "pinsamt" att sno RAF´s logga och byta färg på ett fält.
Jag har slängt min pin...
-
Emil svelander skrev:Alltså Il Barone, vad är du för nytt jävla stjärnskott? Sluta gnäll eller dra igen din förbannade käft!
Stå upp för DIF!
Vad är det för fel att ge synpunkter på saker och ting? Alla får tycka vad de vill. Jag bryr mig inte så mycket om den där symbolen. Syftet är att få mer folk till Djurgårdens hemmamatcher. Får vi fler folk på matcherna visar det att fler Stockholmare bryr sig om hockeyn, och då kan politikerna lyssna mer på vad Djurgården vill. Eftersom det är en större del som visar sitt stöd. Ett publikuppsving kan även leda till att fler blir intresserade av att sponsra Djurgården.
De som inte köpt biljett till hv bör göra det snarast.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Micke_1891,
Självklart ska man få komma med konstruktiv kritik. Men på vissa forumskribenter är det så genomskinnligt att de bara är ute för att förstöra. Jag väljer här att inte nämna namn så kan folk själva få lista ut vilka jag syftar till.
Men sen är ju vissa som utger sig för att vara Djurgårdare egentligen Luleåsupporter. Har de något liv annat än att förstöra på diverse forum? Nej!
Självklart ska man få komma med konstruktiv kritik. Men på vissa forumskribenter är det så genomskinnligt att de bara är ute för att förstöra. Jag väljer här att inte nämna namn så kan folk själva få lista ut vilka jag syftar till.
Men sen är ju vissa som utger sig för att vara Djurgårdare egentligen Luleåsupporter. Har de något liv annat än att förstöra på diverse forum? Nej!
Nu försvann ju tydligen omröstningen om hur forumet uppfattas, så jag fortsätter här istället.
Forumet är genomgående bra, men tyvärr är det lite för mycket "stiff upper lip"-mentalitet och för lite glimten i ögat.
ES och några till verkar inte ha mycket av det sistnämnda
Sen är det bedrövligt hur vissa väljer att formulera sina inlägg! Är det barn som går i lågstadiet eller personer med dyslexi är det en sak, men alla som genomgått grundskolan bör veta att man börjar en mening med stor bokstav, använder mellanslag efter ett kommatecken eller en punkt samt använder sig av de stavningsregler som finns, se denna länk
Forumet är genomgående bra, men tyvärr är det lite för mycket "stiff upper lip"-mentalitet och för lite glimten i ögat.
ES och några till verkar inte ha mycket av det sistnämnda

Sen är det bedrövligt hur vissa väljer att formulera sina inlägg! Är det barn som går i lågstadiet eller personer med dyslexi är det en sak, men alla som genomgått grundskolan bör veta att man börjar en mening med stor bokstav, använder mellanslag efter ett kommatecken eller en punkt samt använder sig av de stavningsregler som finns, se denna länk

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Il Barone är en "man" som ger jantelagen ett ansikte. Jag har skrattat åt dina kommentarer hela onsdagen vars hela poäng är att manifestera en självgod överlägsenhet istället för att berömma att några människor försöker göra något positivt.Il Barone skrev:Jasså? Framgår inte tycker jag. I mina ögon ser det ut som att man vill hylla de som går och visa att man är bättre. Genom att kalla sig själv hjältar och utmärka sig med en pin.
Tror inte det lockar någon större mängd människor.
Men vi får väl se.
Kampanjen är som fenomen beundransvärd och alla som arbetat med den har min respekt!
Linkan är bäst
Linkan är utan tvekan bäst. Kan förstå om han surnar till ibland, med tanke på att aldrig (ALDRIG) får tillbaka en puck och dessutom missar hans medspelare STÄNDIGT hans briljanta lägen han ger dem. Vem skulle inte lessna ur once in a while då?. Dessutom är DIFs marknadsförare ena riktiga clowner, dem ska köra en marknadsföring, men väljer att skylta med Bäcker istället för Linkan!!?? men är det inte skandal?! Jag har länge undrat varför dem inte marknadsfört elitseriens största och glammigaste stjärna me plakat över hela jävla stan, det gör man ju på alla andra ställen. Inget ont om Bäcker, men herregud jag fattar ingenting. Inte undra på om han nu ville bort från klubben.
Hej svej
Hej svej