Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Förhoppningsvis bryter vi kontraktet med Jesper P. Precis lika farlig i egen zon som Hultström. Skillnaden mot Hultström är att JP inte bidrar med ett skvatt.
Okej, ibland kan även en blind höna hitta rätt och vissa byten fick han inte blodtrycket att skjuta i höjden...
Sen lär vi väl tyvärr få fortsätta att dras med RO. Jag orkar inte med en hel säsong till med ett icke fungerande spelsystem och total handlingsförlamning i båset!
Jesper Olofsson blir ej kvar i färjestad. Det hade varit ett fint tillskott för oss...
Okej, ibland kan även en blind höna hitta rätt och vissa byten fick han inte blodtrycket att skjuta i höjden...
Sen lär vi väl tyvärr få fortsätta att dras med RO. Jag orkar inte med en hel säsong till med ett icke fungerande spelsystem och total handlingsförlamning i båset!
Jesper Olofsson blir ej kvar i färjestad. Det hade varit ett fint tillskott för oss...
Svenskafans-skribenten skrev på Twitter igår: "Patrik Berglund, Dick Axelsson och Manuel Ågren ser ut att stanna". Vet inte vad han grundar det på, men låter ju bra. Kanske skriver härinne också så kan ju i sånt fall svara på det själv.
Är rätt säker på att han åtminstone läser här inne. Han gör ett grymt jobb och uppdaterar sjukt bra. Dock tror jag inte han har några egna källor direkt gällande soelarövegångar och andra rykten. Tro han baserade detta med Bulan, Dick och Manne på detta från hockeynews:Manijock skrev:Svenskafans-skribenten skrev på Twitter igår: "Patrik Berglund, Dick Axelsson och Manuel Ågren ser ut att stanna". Vet inte vad han grundar det på, men låter ju bra. Kanske skriver härinne också så kan ju i sånt fall svara på det själv.
Från denna artikel: https://hockeynews.se/articles/13739/Även Dick Axelsson och Patrik Berglund har uttryckt ett stort intresse för att vara kvar i Djurgården vilket innebär att DIF skulle kunna ha sina två toppkedjor intakta.
Men mycket har förändrats bara senaste dagarna. Just nu vet vi inte hur verkligheten ser ut i framtiden ekonomiskt. Vi sitter med en så gott som färdig trupp förutom 3-4 spelare om man räknar in Ekberg och Linus Andersson. De enda ställen vi just nu kan spara in bra med pengar på truppen är Hultström,Bulan och Dicks platser. Tyvärr kan det bli så att vi inte har råd med dem. Jag är inte så rädd för att vi förlorade lite stålar i slutspelet. Det kan hända alla säsonger och vi hade inte budgeterat för slutspel. Men vad händer med alla sponsorer. Hur många har råd att gå in med samma summa under en förmodligen extrem lågkonjuktur. Det gäller såklart alla klubbar så kan vara tufft för kontraktslösa toppspelare att få bra betalt var de än spelar.
-
- Säsongskort: Ja
Vi borde spara in pengar genom att dumpa våra budgetspelare och ni vet vilka jag tänker på i första hand
Ceterum censeo Solna esse delendam
Stolt, men aldrig nöjd
-
Välkommen tillbaks mantas!!
Hoppas han kan studsa tillbaka! Potentialen finns helt klart.Wishes skrev:
-
Mantas/Svedberg känns ju onekligen bra. Fin nyhet mitt i all misär som 2020 hitintills har bjudit på.
25/4-2025
Även Tobias Ekberg och Linus Andersson är nu presenterade!
-
Trevliga värvningar hela bunten, en som känns stabil med utvecklingspotential (Ekberg), en i början av karriären som ser otroligt lovande ut (Andersson), och en gammal bekant som många velat haft sen han drog! Är riktigt bra för en inofficiell andraspade (mantas). Lite förlängningar på detta och möjligen en skilsmässa så ser det bra ut!!
-
Positiv till samtliga 3 värvningar, Mantas i grund och botten en bra målvakt, Ekberg en bra alround back, Andersson en lovande ytter så borde lyfta med bättre omgivning
Ceterum censeo Solna esse delendam
Känns faktiskt riktigt bra!
Mantas som backup behöver väl inga kommentarer. Svag säsong senast, men med en förstörd försäsong samt par till seriens genombrott gör ju att han hamnade rejält i skuggan.
Ekberg, ersättare till Olle? Ingen direkt koll, men gillar åldern samt att han kommer från malmö, van vid hårt jobb och inget kladd. Borde kunna vara riktigt bra. Bredvid Tom seriens stabilaste backpar?
Linus känns spännande! Tredjelina med Wandell och Haga? Chansen att utvecklas med lite rutin på de herrarna, får chansen att blomma i anfallszon med en av seriens bättre defensiva centrar som säkrar?
Haha känns som att jag hypade upp mig till ett SM-guld för en målvakt som kommer från en svag säsong, en ung forward från ett bottenlag i allsvenskan samt en i mina ögon ganska osynlig back från en mittenlag. Fan vad jag saknar hockey...
Mantas som backup behöver väl inga kommentarer. Svag säsong senast, men med en förstörd försäsong samt par till seriens genombrott gör ju att han hamnade rejält i skuggan.
Ekberg, ersättare till Olle? Ingen direkt koll, men gillar åldern samt att han kommer från malmö, van vid hårt jobb och inget kladd. Borde kunna vara riktigt bra. Bredvid Tom seriens stabilaste backpar?
Linus känns spännande! Tredjelina med Wandell och Haga? Chansen att utvecklas med lite rutin på de herrarna, får chansen att blomma i anfallszon med en av seriens bättre defensiva centrar som säkrar?
Haha känns som att jag hypade upp mig till ett SM-guld för en målvakt som kommer från en svag säsong, en ung forward från ett bottenlag i allsvenskan samt en i mina ögon ganska osynlig back från en mittenlag. Fan vad jag saknar hockey...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Linus har en gjort massor med mål i år och är född 1999, en ny Bemström? Ni som vet, skjuter han lika bra?
Ersättare. Ja så kan man ju se det, en back mot en back men tror nog vi får skapligt skilda spelartyper. Utan att veta jättemycket och mest baserat på eliteprospects så känns det som en stabil back men inte direkt jätteoffensiv.DIFLuWi skrev: Ekberg, ersättare till Olle? Ingen direkt koll, men gillar åldern samt att han kommer från malmö, van vid hårt jobb och inget kladd. Borde kunna vara riktigt bra. Bredvid Tom seriens stabilaste backpar?
Frågan är vem som ska vara ett hot från backsidan kommande säsong. Förlitar vi oss på att Högga ska hålla en högre jämnare nivå och att Simon ska kliva fram och upp ett par nivåer?
Jag har inte sett honom så mycket men hört att han ska ha ett bra skott. Tror jag man tänker sig honom i Bemströmpositionen i ett av PP-uppställningarna.Sainte skrev:Linus har en gjort massor med mål i år och är född 1999, en ny Bemström? Ni som vet, skjuter han lika bra?
Sen vet man inte hur han håller i SHL. Bemströms utveckling var helt sjuk. De flesta trodde inte ens han skulle platsa bland ordinarie forwards(bland annat jag) även fast jag tyckte det var en bra värvning långsiktigt.
Gillar när vi gör dessa värvningar med rookiekontrakt. Väldigt liten risk och spelare i den åldern kan ta jättesteg.