Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Bra om Bemström lämnar. Inte nödvändigtvis för att han var dålig. Han verkade driven och nyfiken. Vill dock ha in någon i ledartrojkan med rutin. Det är lite för mycket amatörernas marknad.

Sedan tycker inte jag att det var bättre försvarsmässigt på Nymans tid. I varje fall inte förra säsongen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Backsidan känns sådär inför nästa säsong. Visst om alla pusselbitar faller på plats och dom utvecklas som Jocke hoppas och tror så kan det väl bli bra men vad är oddsen? De nya junisarna bidrar, Simon gör en Olle-resa, Jesper och Norell inte fortsätter på en nedåtgående trend. Högga blandar å ger ännu mer osv osv. Känns som en Garrison är grymt viktig ur alla aspekter (utom den offensiva kanske). Ge lite stadga till laget/defensiven. Professionalism. Inga konstigheter och försvarsspelet i första hand.

Käääämpa!
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

SirDIFalot skrev:Man måste ha respekt för hur extremt svårt eller snudd på omöjligt det är att utifrån ett supporterperspektiv utvärdera ett assisterande tränarens jobb. Vissa gör det så enkelt att dom bara tittar på powerplay-procenten och stämplar Musse till exempel.

Vi vet inte exakt hur arbetsfördelningen ligger till. Vi vet inte vems verk vi faktiskt ser på isen. Musse eller Bemström kanske har velat ändra två-tre saker som Robban har lagt veto mot. Eller tvärtom.

Även om vi bortser från det, så är det bland det svåraste som finns att utvärdera coacher i allmänhet. Är det bara truppen som är väldigt bra men coachen som är medioker? Eller är det truppen som är medioker men coachen som låter dom? Enda sättet att få veta det är ju att få se exakt samma trupp, mot exakt samma motstånd, utan coachen. Vilket vi aldrig får. Man kan såklart ha tankar och teorier men helt omöjligt att "veta" som som lyfter/sänker den andra.

Våra assisterande tränare har genom åren alldeles för lättvindigt stämplats som jättedåliga/jättebra.
Håller med i sak det är inte coachernas fel att 56 och framförallt 37 hittar på egna dumheter var och varannan match - utgår från att nästa säsong blir deras sista om inte en remarkabel förbättring sker
Ceterum censeo Solna esse delendam
rikkard

Inlägg av rikkard »

Bra analys av Eriksson. Han kritiserar samma spelare som jag (m.fl.) har irriterat mig på hela säsongen. JP, Norell och Bergfors.

Viktigaste värvningen är Dick. Hoppas att Berglund blir kvar också och fortsätter att utvecklas (och sänker sin lön).
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

I Sanny och Svensson podden så säger Madhawk att Ågren är i princip klar för att stanna i DIF till nästa säsong. Känns ju bra.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Sitter ivrigt och väntar på lite nya namn. Men som i sann Djurgårdsanda är vi väl sist på den bollen i år igen :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Grabben från Söder skrev:I Sanny och Svensson podden så säger Madhawk att Ågren är i princip klar för att stanna i DIF till nästa säsong. Känns ju bra.
Jag parafraserar vad Höken sa:
Madhawk i Sanny & Svensson skrev:"Med Ågren hör jag att man är i stort sett hemma med kontraktsförlängningen - han har bestämt sig för att stanna i DIF. Tidigt under säsongen hörde jag att Malmö och Rögle la konkreta bud på Ågren, men han har velat skjuta på beslutet. Trivs bra i Stockholm och det jag hör är att han stannar i DIF."
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

Mantas ska tydligen vara nära enligt sportbladets podd. Inte lyssnat då jag inte gillar den så mycket så någon som hört kanske kan fylla i.

Jag är tveksam till Mantas då han varit rätt dålig denna säsong och dessutom har en del skadeproblem. To dessutom han ligger kvar på en mycket högre lönenivå än jämförelsevis en ung talangfull målvakt från hockeyallsvenskan(Myrenberg, Brattström, Söderblom).

Men Mantas är endast 27(känns som han varti med längre) och har ändå mycket erfarenhet och bör ha många bra år kvar som målvakt.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

mb81 skrev:Mantas ska tydligen vara nära enligt sportbladets podd. Inte lyssnat då jag inte gillar den så mycket så någon som hört kanske kan fylla i.

Jag är tveksam till Mantas då han varit rätt dålig denna säsong och dessutom har en del skadeproblem. To dessutom han ligger kvar på en mycket högre lönenivå än jämförelsevis en ung talangfull målvakt från hockeyallsvenskan(Myrenberg, Brattström, Söderblom).

Men Mantas är endast 27(känns som han varti med längre) och har ändå mycket erfarenhet och bör ha många bra år kvar som målvakt.
Stämmer. Att de pratade om det alltså. De brukar vara ganska träffsäkra när de får ut med sånt här pga får enormt mycket skit, även om de har rätt.

Känns väl okej. Bra backup, Svedberg har ju lite skadeproblematik, jag tror inte att Jocke vill hamn i samma sits som den här säsongen. Nu brukar det ju visserligen finnas ganska bra tillgång till målvakter under säsong, men man vill väl säkra upp från början.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mantas är ju ändå fem gånger bättre än Jensen, nästan utan överdrift. Jag skulle nog vara ganska nöjd med den duon nästa säsong. Han står nog dessutom inte och halvsover så att puckarna far in ur närapå död vinkel som en viss finne gjorde nu i slutet på säsongen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mantas är nästan FÖR bra. Vi måste ha pengar kvar till Berglund, en bra back och FRAMFÖRALLT Dick. Sen gärna en stabil andrakeeper. Mantas är definitivt kapabel att konkurrera ut Svedberg. Hade visserligen ett svagare år den här säsongen, men hur kass var inte Svedberg ifjol? Mantas har lika hög högstanivå och studsar han upp så kan han mycket väl ta en förstaspade.

Men hur dyr är han?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Är orolig för allt utom målvaktssidan. Kommer ta ett steg tillbaka nu med mycket junisar i truppen. Intressant men svårt att värdera förrän man vet hur det slår mot andra lag. Gissar att de med egna arenor som ni står tomma förlorar mer än vi om de inte blir kommundopade.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Mantas är nästan FÖR bra. Vi måste ha pengar kvar till Berglund, en bra back och FRAMFÖRALLT Dick. Sen gärna en stabil andrakeeper. Mantas är definitivt kapabel att konkurrera ut Svedberg. Hade visserligen ett svagare år den här säsongen, men hur kass var inte Svedberg ifjol? Mantas har lika hög högstanivå och studsar han upp så kan han mycket väl ta en förstaspade.

Men hur dyr är han?
Lär inte kosta för mycket. Skadeproblem, ett sämre år och att vi redan har en uttalad etta så gissar jag att Jocke lyckas med ett bounce back-kontrakt på ett år med Mantas. En bra lösning för alla. Typ som med Svedberg förra sillyn.
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

Känns som vi inte direkt kan räkna med Bulan och Dick om de inte går med på att spela långt under marknadsvärdet. Eftersom vår trupp nästan är satt så är det väl just där vi kan spara in lite pengar.
Känns högst osäkert hur mycket vi förlorar i sponsintäkter osv med tanke på att det är väldigt många småföretag som sponsrar oss och som kommer få en svår tid under närmaste tiden.
Hoppas verkligen jag har fel men kändes som Jocke resonerade åt det hållet också. Kommande säsong kan dock vara bra att göra en nödvändig generationsväxling och köra på några budgetvärvningar på de sista platserna. Går vi den vägen skulle jag tycka att till exempel södertäljespelarna Nick Olesen och Hugo Gustafsson skulle vara intressanta.

Men givetvis hoppas jag på att vi klarar denna kris hyfsat bra och kan fortsätta satsningen ordentligt.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:Mantas är nästan FÖR bra. Vi måste ha pengar kvar till Berglund, en bra back och FRAMFÖRALLT Dick. Sen gärna en stabil andrakeeper. Mantas är definitivt kapabel att konkurrera ut Svedberg. Hade visserligen ett svagare år den här säsongen, men hur kass var inte Svedberg ifjol? Mantas har lika hög högstanivå och studsar han upp så kan han mycket väl ta en förstaspade.

Men hur dyr är han?
Lär inte kosta för mycket. Skadeproblem, ett sämre år och att vi redan har en uttalad etta så gissar jag att Jocke lyckas med ett bounce back-kontrakt på ett år med Mantas. En bra lösning för alla. Typ som med Svedberg förra sillyn.
Vill antagligen tillbaka till Stockholm också.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Låst