www.djurgårdshjältar.se

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

pekka21 skrev:Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
Hellre en engagerad supporter som kommer till matcherna några gånger än en gäsp- klapp- och 'sitta-av-matchen-och-gnälla-på-stämningen'-supporter som kommer nästan varje match.

Vore det inte för pengarna dessa lassar in så skulle man klara sig lika bra utan dom.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Dif_Julle skrev:
Highwind skrev:Går man aldrig på en hockeymatch under en hel säsong har man inte rätt att kalla sig djurgårdare. Så enkelt är det.
Hmm ok, om man e totalt ointreserad av Hockey och inte går på en ända match men sen är på samtliga Fotbolls matcher, är man ingen Djurgårdare då eller?
Alla medlemmar i DIF-fotboll får en gratisbiljett. Då bör man gå även om man bryr sig mest om fotboll. Vi ligger back -5 mille, brinner man för DIF så ställer man upp då vi riskerar att åka ur Elitserien. Att vi åker ur tror jag inte ens de fåtal som du nu relaterar till vill.
Användarvisningsbild
Il Barone

Inlägg av Il Barone »

Don_T skrev:När DIF visar fullt hus kan DIF börja agera ordentligt! Varför ska det byggas nytt som bara står halvfullt?

Du är en Djurgårdshjälte!
Vem har pratat om att bygga nytt? Jag pratar om att ta över Hovet. Det är det enda rimliga alternativet i dagsläget.

Nej jag är en Djurgårdare. Punkt slut.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Att det skulle komma negativa vibbar och åsikter kring Järnkaminernas satsning, det var väntat.

Men som jag ser det är publiken det absolut viktigaste Djurgården har. Det är där Djurgården har sin största inkomstkälla och därför blir alla som är på plats en hjälte!

Dock så hävdar jag att alla Djurgårdare, som är Djurgårdare (Jag är beredd att bortse från tvestjärtar), tillhör den härliga underbara Djurgårdsfamiljen. Varför? För jag tänker inte kräva av en Djurgårdare som bor i Luleå att åka ner till Stockholm för att se en hemmamatch i fotbollen eller hockeyn. Jag förstår om dessa supportrar inte klarar av det.

Men hjältarna på plats kommer bära en symbol som visar vilken hjälte denne är! Svårare än så är det inte.
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fnatte79 »

Micke Nylander skrev:Att det skulle komma negativa vibbar och åsikter kring Järnkaminernas satsning, det var väntat.

Men som jag ser det är publiken det absolut viktigaste Djurgården har. Det är där Djurgården har sin största inkomstkälla och därför blir alla som är på plats en hjälte!

Dock så hävdar jag att alla Djurgårdare, som är Djurgårdare (Jag är beredd att bortse från tvestjärtar), tillhör den härliga underbara Djurgårdsfamiljen. Varför? För jag tänker inte kräva av en Djurgårdare som bor i Luleå att åka ner till Stockholm för att se en hemmamatch i fotbollen eller hockeyn. Jag förstår om dessa supportrar inte klarar av det.

Men hjältarna på plats kommer bära en symbol som visar vilken hjälte denne är! Svårare än så är det inte.
Jag ser till att gå varje gång DIF kommer ner hit till Linköping, blir inte så många matcher tyvärr.
Jag och en kompis (kanske fler) ska försöka åka upp till "hufvudstaden" och vara hjältar minst
2ggr denna säsong, blir på helger då jobb och familj måste skötas vardagar.

Sammantaget tycker jag att denna kampanj är: Lite finare... Lite bättre...
DIF 4 Ever
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har lite svårt att förstå uppståndelsen kring dessa nålar. Om man nu har bestämt att nålen skall delas ut till de som köper biljett finns det väl inte mer att orda om eller? Nålen skall därmed ses som ett bevis eller tecken för att man som Djurgårdare har slutit upp på en eller vissa matcher i serien. Det är väl ganska uppenbart att alla personer som stödjer föreningen inte kan dyka upp på matcherna t ex pga geografiska orsaker. Dessa är för den skull inte mindre värda som fans i alla fall.

Däremot kanske det hade varit värt att ta upp en diskussion om medlemmar i föreningen skulle få nålen per automatik, men då kampanjen väl mestadels syftade till att öka antalet åskådare på matcherna kan man förstå det nuvarande upplägget.

Kampanjen är bra på de allra flesta sätt för övrigt även om den kanske helt missat den viktigaste frågan nämligen den som handlar om möjligheterna för hockeyn att få ett eget hem. Detta är en helt avgörande fråga för föreningens överlevnad och därför borde alla former av kampanajer alltid ha någon koppling även till denna fråga.

Att man sedan har valt en bågskyttetavla som symbol kommer undertecknad antagligen alltid att ha vissa problem med...
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Snälla kamrater, djurgårdare, sluta för FAN och gnäll om kampanjens upplägg , nålar, utformning på symbol eller allt omkring detta.

Medverka i stället till att ge denna kampanj ett lyft framåt under denna tvåveckorsperiod, gnäll har vi hört så det räcker och blir över, visa sammanhållning nu i stället :evil:

Tycker det är ett härligt initiativ JÄRNKAMINERNA har tagit. Alla mina kompisar har köpt biljetter till HV-matchen och det är iaf ett litet steg i rätt riktning.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Doyle skrev:Snälla kamrater, djurgårdare, sluta för FAN och gnäll om kampanjens upplägg , nålar, utformning på symbol eller allt omkring detta.

Medverka i stället till att ge denna kampanj ett lyft framåt under denna tvåveckorsperiod, gnäll har vi hört så det räcker och blir över, visa sammanhållning nu i stället :evil:

Tycker det är ett härligt initiativ JÄRNKAMINERNA har tagit. Alla mina kompisar har köpt biljetter till HV-matchen och det är iaf ett litet steg i rätt riktning.
Så rätt, så rätt. :)
Användarvisningsbild
Il Barone

Inlägg av Il Barone »

Kall-El skrev:Kampanjen är bra på de allra flesta sätt för övrigt även om den kanske helt missat den viktigaste frågan nämligen den som handlar om möjligheterna för hockeyn att få ett eget hem. Detta är en helt avgörande fråga för föreningens överlevnad och därför borde alla former av kampanajer alltid ha någon koppling även till denna fråga.

Att man sedan har valt en bågskyttetavla som symbol kommer undertecknad antagligen alltid att ha vissa problem med...
Ser att du håller med mig... Det hade varit ett överlägset alternativ. Tyvärr så missade man måltavlan (höhö) med denna kampanj.

Sen håller jag med om att det är lite "pinsamt" att sno RAF´s logga och byta färg på ett fält.

Jag har slängt min pin...
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Jag har slängt min pin...[/quote]

hur fick du tag på den?
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Il Barone skrev:
Kall-El skrev:Kampanjen är bra på de allra flesta sätt för övrigt även om den kanske helt missat den viktigaste frågan nämligen den som handlar om möjligheterna för hockeyn att få ett eget hem. Detta är en helt avgörande fråga för föreningens överlevnad och därför borde alla former av kampanajer alltid ha någon koppling även till denna fråga.

Ser att du håller med mig... Det hade varit ett överlägset alternativ. Tyvärr så missade man måltavlan (höhö) med denna kampanj.

Sen håller jag med om att det är lite "pinsamt" att sno RAF´s logga och byta färg på ett fält.

Jag har slängt min pin...
Kampanjen är ju inte en pin!

Det är en kampanj för att få de som inte gått på DIF Hockey under X antal år att komma tillbaka.

Bra jobbat JK! - Stort
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Il Barone

Inlägg av Il Barone »

carl-bysen skrev:hur fick du tag på den?

Jag är ju en hjälte, om inte du har någon så är du uppebarligen inte en hjälte.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Var ute på stan idag och fick syn på samtliga varianter av affischerna, väldigt glädjande att se :)

Hoppas detta får fart på folk att besöka fler matcher.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Il Barone

Inlägg av Il Barone »

Don_T skrev:Kampanjen är ju inte en pin!

Det är en kampanj för att få de som inte gått på DIF Hockey under X antal år att komma tillbaka.

Bra jobbat JK! - Stort

Jasså? Framgår inte tycker jag. I mina ögon ser det ut som att man vill hylla de som går och visa att man är bättre. Genom att kalla sig själv hjältar och utmärka sig med en pin.

Tror inte det lockar någon större mängd människor.

Men vi får väl se.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar