pekka21 skrev:Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
Ok men då vet vi... Det finns numera två slags Djurgårdare. Djurgårdshjältar och vanliga Djurgårdare.
pekka21 skrev:Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
Ok men då vet vi... Det finns numera två slags Djurgårdare. Djurgårdshjältar och vanliga Djurgårdare.
Underbart enande kampanj detta!
Det du skriver är ju helt rätt! (även om du använder dig av ironi) Kampanjen är ju väldigt enande för klubben, laget och supportrarna som väljer att gå dit. Men du kanske inte tillhör dem?
För att uppmuntra dem som faktiskt går på matcher väljs dem att kallas hjältar.
Men den uppdelningen du gör är väldigt märklig. För du kan också se på det såhär: Du skriver om "hjältar" och "vanliga Djurgårdare". Man kan istället säga: dem som de facto går och stödjer DIF på matcherna är "vanliga Djurgårdare" Dem som inte gör det är nåt annat, sportintresserade i allmänhet kanske...
Kall-El skrev:Symbolen i all ära, men är det inte bara en replica av en måltavla i skytte?
Du tänker nog på Royal Air Forces logga.
Rätt kreativt att byta det vita mot gult måste jag säga.
Jag är lite nyfiken på vad denna "kampanj" eller vad man ska kalla det har för syfte. Som jag förstår det så är det bara folk som går på matcher som får Pins. Alltså är inte nyrekrytering huvudsyftet, hovet är ju ändå i stort sett fullt.
Är de finare? Ska det bli någon slags uppdelning bland fansen? Vissa är "värdiga hjältar" och andra är bara vanliga Djurgårdare?
Kul med iniativ dock. Men jag hade personligen gärna sett en kampanj i stil med "Hjälp oss hem" eller "Ge oss ett hem" som fokuserar på vårt absolut största problem. Att vi inte äger vår egen arena. Då får man en fråga som fansen kan ena sig bakom och man sätter en blåslampa i röven på Stockholms stad.
Jag har haft säsongskort sen barnsben, jag har varit med och räddat DIF ett antal gånger genom åren (Djurgårdens Hockeyintressenter AB). Förväntar mig ingen nål för det och skulle aldrig bära en. Vi är alla Djurgårdare och vi är alla lika mycket värda. Stora som små, fattiga som rika.
Denna kampanj är fin men mest ett slöseri med resurser och tid. Bearbeta Stockholms Stad istället.
Highwind skrev:Går man aldrig på en hockeymatch under en hel säsong har man inte rätt att kalla sig djurgårdare. Så enkelt är det.
Hmm ok, om man e totalt ointreserad av Hockey och inte går på en ända match men sen är på samtliga Fotbolls matcher, är man ingen Djurgårdare då eller?
Dif_Julle skrev:Hmm ok, om man e totalt ointreserad av Hockey och inte går på en ända match men sen är på samtliga Fotbolls matcher, är man ingen Djurgårdare då eller?
Jag tycker att hockeyn har blivit tråkigare efter 1998 då man tog bort redlineoffside.
Jag går på några matcher om året mest för den goda saken skull, inte för att hockey är särdeles roligt.
Ja personligen tycker att Hockeyn e bra mkt roligare än vad Fotbollen (Allsvenskan) är. En pajasliga e va de är. Men spelar ju ingen roll vilket man väljer att gå på. Man är väl lika mkt Djurgårdare va man än väljer.?
Har skickat ett mejl nu om att få banner Länken så man kan lägga upp den på sin blogg och dylikt. Om det är någon som Är intreserad så skicka
gärna ett pm eller om jag lägger ut den här på forumet!
Jag som få jobba ihop någon tusenlapp varje gång vi ska upp till stockholm, vilket kanske är 2 och uppåt per år.