SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Oskarshamn 29/2-2020
Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Oskarshamn 29/2-2020
Det är så förbannat nonchalant IGEN. Hur i helvete kan du, Robert Ohlsson, i en så här förbannat viktig fas av serien, tillåta detta i en tredje match på raken?
Senast redigerad av DRC den 2020-02-29 15:55:46, redigerad totalt 1 gånger.
-
Ja, Högström beteende har faktiskt varit skit iår, verkar tro att han är för bra för att åka skridskor och tacklasEspenK skrev:Hultström kommer vi ju inte se mer nästa år. Han bidrar ju ändå sjukt mycket offensivt i poäng.
Högströms säsong...
Tyckte att det börjat ljusna men shit va nonchalant han är.
Kritiken har väl varit rätt stor att han inte är tillräckligt bra också. Kollar man på andra spelare i samma ålder är han förbi Sedinarna, Zibanejad, Linkan osv och 1 pinne efter Foppa. 1 mål från målrekordet och 5 från poängrekordet.EspenK skrev:Kritiken har väl varit att han fått för stor roll och fått för stor press på sig att leverera som 17-18 åring.mb81 skrev:Holtz ett mål från tangerat rekord för antal mål bland u18 spelare. Ändå har gnället varit stort hela säsongen.
Perspektiv!
Skäms faktiskt. Riktigt pinsamt att detta sker på denna nivån. Domaren dömer enbart åt oss. Oskarshamn har sin fjärdemålvakt i buren. Ändå klarar vi inte av att spela ens halvt godkänt mot seriens sämsta lag. Hedman i en PP-kedja är en skymf mot sporten. Hultström och Högström försöker inte ens visa respekt mot varken kamrater eller fans. Berglund åker runt och lallar. Rämö är helt jävla otroligt sämre än Jensen.
Dicken ENSAM drar igång laget TVÅ jävla gånger. Medan vår kapten åker runt och hänger med skallen. För helvete nu är det slut med daltande och ursäkter. Ta rygg på Dick eller dra åt helvete.
Dicken ENSAM drar igång laget TVÅ jävla gånger. Medan vår kapten åker runt och hänger med skallen. För helvete nu är det slut med daltande och ursäkter. Ta rygg på Dick eller dra åt helvete.
- Lee Harvey Oswald
Ok, efter Gruppvåldtäkten i JesusLand senast så var detta alltså den "Urladdning" som Robban snackat ihop laget om, imponerande!
Vi möter Seriens klar sämsta lag ....och håller i princip jämna steg.
Rämös formkurva har verkligen varit nedåtgående.....sedan han kom.
Offensivt sett har #4 och #33 klass.
Men deras tänkta huvudsyssla att försvara är ibland på så genant låg nivå så jag rodnar.....och kräks ....om vartannat
DIF är fortsatt SHL:s långsammaste och mest slarviga lag.
I princip alla mål vi släpper in föregås av individuella misstag från oss
Rämös formkurva har verkligen varit nedåtgående.....sedan han kom.
Offensivt sett har #4 och #33 klass.
Men deras tänkta huvudsyssla att försvara är ibland på så genant låg nivå så jag rodnar.....och kräks ....om vartannat
DIF är fortsatt SHL:s långsammaste och mest slarviga lag.
I princip alla mål vi släpper in föregås av individuella misstag från oss
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Innan matchen( En pjäs i tre akter av Joakim Eriksson”.
Robban:
”Nu går vi ut och visar vad Djurgården står för och kämpar för skölden”
Spelarna:
”Öhhh... Vilken sköld? Vad är det vi ska stå för?
Hank:
”Ni vet, framåtlutat, åka grillor, spela fysiskt”
Spelarna (Alla utom Hank)
” Jobbigt! Inte ikväll igen.Kan vi inte slöåka lite.
Högström:
” Ge pucken till mig så håller jag i den hela bytet så får vi ner tempot lite”
Slut akt 1
Robban:
”Nu går vi ut och visar vad Djurgården står för och kämpar för skölden”
Spelarna:
”Öhhh... Vilken sköld? Vad är det vi ska stå för?
Hank:
”Ni vet, framåtlutat, åka grillor, spela fysiskt”
Spelarna (Alla utom Hank)
” Jobbigt! Inte ikväll igen.Kan vi inte slöåka lite.
Högström:
” Ge pucken till mig så håller jag i den hela bytet så får vi ner tempot lite”
Slut akt 1
Nu kommer Robban skälla i pausen och sen går spelarna ut och spelar som fantasilösa robotar men enligt spelsystemet i två perioder. Bara hoppas att Oskarshamn är dåliga nog för att det skall räcka. Många lösa skruvar som måste åtgärdas innan slutspel och det är tveksamt om det finns tillräckligt många verktyg i lådan för att hinna (ja jag tror fortfarande att SM-guld nr 17 är inom räckhåll).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lyfter vi blicken något så är det kanske bra att vi blir straffade för slarv och att Oskarshamn är "med". Världsmästartendensen kanske går att gnugga bort med konkreta exempel på hur vi INTE skall spela.Lee Harvey Oswald skrev:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Robban med utbrott i början av säsongen:
”Vill ni inte bli bäst!”
Tycker det här laget svarat på den frågan större delen av den här säsongen....
”Vill ni inte bli bäst!”
Tycker det här laget svarat på den frågan större delen av den här säsongen....
Berglund och jofesson har aldrig känts synkade. Missar jag nåt eller är Robban bara rädd att röra om
Hade velat testa Dicken med Berglund
Vi är så sjukt bekväma att man blir förbannad. Berglunf har inte gjort en maxåkning på hela matchen.
Är man skadad ska man inte spela!
Punkt!
Är man skadad ska man inte spela!
Punkt!
Ja för att ha två passningsspelare med Bergfors gör ju faktiskt noll skillnad i spelet. Dick hade kunna leverera en del bra till Bulan...mårten skrev:Berglund och jofesson har aldrig känts synkade. Missar jag nåt eller är Robban bara rädd att röra om
Blir sjukt provocerad av nonchalansen Hultström visar när han kallar sin idiotutvisning som föregick 0-1 målet för ”det är sånt som händer”! Signifikant för inställningen i det stora hela.
Totalt förfall i PP och i egen zon! Hur länge skall Bagdad-Bob-andan få råda??
Totalt förfall i PP och i egen zon! Hur länge skall Bagdad-Bob-andan få råda??
Stolt, men aldrig nöjd
På pappret är det ju två av SHLs bästa spelare. NHL spelare egentligen. Men ja Josef är egentligen en handledslirare som förstörts av tvångströja som defensiv center i NHL medan Berglund är en powerforward som skall gå rakt på kassen i fart. Ingen av deras inneboende styrkor eller talanger är något som man vågat bygga kring i DIF.mårten skrev:Berglund och jofesson har aldrig känts synkade. Missar jag nåt eller är Robban bara rädd att röra om