Bjurling_39 skrev:Lunkan nhl:s bäste målvakt just nu?? Vad tycker ni?
Själv tycker jag Leclaire är bäst just nu.. Kiprusoff svackar liksom Brouder..
Dan Ellis har tagit upp första platsen i målet före Chris Mason=) 2 nollar på 6 matcher och 94,7 i SV% mot Masons 9 matcher 1 nolla och 87,0 SV% .
Leclaire och Lundqvist är hetast. Men Luongos, Kipprusoffs och Brodeurs svackor har förklaringar. Luongos Vancouver har inlett väldigt trevande och det kommer snart att lossna för dem. Samma sak gäller "Kipper",.. det tillhör vanligheterna att han och Flames inleder säsongen svagt. Brodeur spelar i ett New Jersey som har tappat många bra spelare i sommar och deras försvar har försvagats ytterligare. Dock så kommer det att gå bättre för Brodeur och de andra snart, var så säkra.
Det har du all rätt i
På tal om det så trodde jag att Los Angeles Kings skulle få det reällt tufft på målvaktsidan, Jonathan Bernier rookie ned till farmaligen liksom Dan Cloutier.. Jean-Sebastian Aubin och Jason LaBarbera blev och är Kings målvakts duo och LaBarbera som inte stod nån match förra året har överaskat mycket bra. Jag tror dock att det inte håller så länge, men det skulle inte göra nå om han kunde utmana Killarna om Vezina Trophy
Sen får vi se om Brouder går upp till 100 nollar i karriären Han är redan uppe i 92 nollor, och han höll ju 12 st redan förra året.
Dominik Hasek får tufft i år.. "reserven" Chris Osgood har inlett säsongen med 7 matcher och 7 segrar och SV% på 93,6
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Bjurling_39 skrev:Det har du all rätt i
På tal om det så trodde jag att Los Angeles Kings skulle få det reällt tufft på målvaktsidan, Jonathan Bernier rookie ned till farmaligen liksom Dan Cloutier.. Jean-Sebastian Aubin och Jason LaBarbera blev och är Kings målvakts duo och LaBarbera som inte stod nån match förra året har överaskat mycket bra. Jag tror dock att det inte håller så länge, men det skulle inte göra nå om han kunde utmana Killarna om Vezina Trophy
Sen får vi se om Brouder går upp till 100 nollar i karriären Han är redan uppe i 92 nollor, och han höll ju 12 st redan förra året.
Dominik Hasek får tufft i år.. "reserven" Chris Osgood har inlett säsongen med 7 matcher och 7 segrar och SV% på 93,6
Håller med dig om LA. Men som du säger så håller det inte länge till. Skulle kunna se att t.ex Anaheim tradear dit Bryzgalov som håller hög klass men inte riktigt klarar att peta Giguere. Vezina Trophy till Labarbera kan jag ganska lungt säga att det kommer inte att ske min vän . Brodeur klarar säkert 8 nollor när han väl kommer igång. Men som sagt, försvaret framför honom är inte så starkt längre. Chris Osgood är en av NHLs bästa back-upmålisar, Red Wings behöver aldrig vara oroliga för sitt målvaktsspel. Det som jag tycker är roligast när vi snackar om målvakter är att det går bra för Tellan i Phoenix. Han har spelat bra och delar förtroendet med Alex Auld.
Bjurling_39 skrev:Han har gjort det igen! Pascal Leclaire höll sin 5 nolla på 9 matcher så här långt på säsogen! By by Fredrik Norrena!
Läste med det nyss. Näst intill en bragd. Han har aldrig lyckats ordentligt i NHL tidigare och nu håller han 5 nollor på 9 matcher. I Columbus!! Deras försvar tillhör definitivt de sämre i ligan. Och Forwardsuppsättningen är väl inte heller den bästa. Men målvakterna kan man inte klaga på längre
Hörde att enentuellt NHL-premiären 08/09 ska spelas i Globen mellan Pittsburgh och Tampa Bay eventuellt Ottawa. Skulle vara väldigt kul och självklart skulle man i så fall boka biljetter.
Nu blir nog Tellan förste målis i Phoenix, Aube var riktigt riktigt j-vla dålig sist, vilken tabbe an gjorde, Btw Grattis Roenick! Robert Nilsson gjorde 1+2 om jag inte såg helt fel.
blocco skrev:Elitserien är igång och nu är det dags för NHL. Så här tror jag det går.
Eastern Conference:
1. Ottawa Senators*
2. New Jersey Devils*
3. Tampa Bay Lightning*
4. Buffalo Sabres
5. Pittsburgh Penguins
6. New York Rangers
7. Montreal Canadiens
8. Atlanta Thrashers
---------------
9. Philadelphia Flyers
10. Carolina Hurricanes
11. Toronto Maple Leafs
12. New York Islanders
13. Florida Panthers
14. Washington Capitals
15. Boston Bruins
Western Conference:
1. Detroit Red Wings*
2. Anaheim Ducks*
3. Calgary Flames*
4. San José Sharks
5. Dallas Stars
6. Vancouver Canucks
7. Colorado Avalanche
8. Nashville Predators
---------------
9. Minnesota Wild
10. St. Louis Blues
11. Chicago Blackhawks
12. Edmonton Oilers
13. Los Angeles Kings
14. Columbus Blue Jackets
15. Phoenix Coyotes
*=Divisionssegrare
Och så här ser det ur i nuläget:
Eastern Conference 1 Ottawa
2 Philadelphia
3 Montreal
4 Carolina
5 NY Rangers
6 NY Islanders
7 Boston
8 New Jersey
----------
9 Florida
10 Buffalo
11 Atlanta
12 Pittsburgh
13 Tampa Bay
14 Toronto
15 Washington
Western Conference 1 Detroit
2 Dallas
3 St Louis
4 Vancouver
5 Chicago
6 Minnesota 7 Colorado
8 San Jose
----------
9 Columbus
10 Anaheim
11 Nashville
12 Calgary
13 Phoenix
14 Los Angeles
15 Edmonton
3/30.. dåligt, ja. Men säsongen är ju inte slut ännu..