Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Ni dom har koll på junisarna. Hur ser det ut på backsidan. Nån med potential att slå sig in tills nästa sässe?
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Tror definitivt att vi tappar Hulta också. Blir tufft att ersätta två så pass spetsiga backar.

I Hultas fall får man också ha förståelse. Om man vill casha in på sin karriär är nästa år ett mycket bra år att göra det på efter en succésäsong. Det får vi ändå unna honom.

Tror att den här säsongen kan innebära bästa chansen för SM guld på två-tre år. Nästs års trupp kommer kriga i skiktet 7-10 som det ser ut i dagsläget.

Spelare som Dick, Berglund, Hulta, Alsing växer inte på träd.
Låter väl så varje år denna tid på året? Med den stora skillnaden att vi faktiskt denna säsong faktiskt står bättre rustade till kommande säsong än vanligt. Få unga spelare med låg lön som.kommer lämna för NHL vilket är de som.är svårast att ersätta då.de inte har någon lön knappt. Endast Holtz som jag känner det finns en risk för.
Centersidan är redan fixad och förmodligen bäst i serien!
En bra stomme bland backarna och forwards. Lite spetsspelare in(om intr Bulan, Dick, Hultström blir kvar)så blir det bra!
mb81

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:Ni dom har koll på junisarna. Hur ser det ut på backsidan. Nån med potential att slå sig in tills nästa sässe?
Ludvig Hedström och Alex Brännstam var båda med i landslaget som vann u-18 VM 2019. Två backar som är mer defensivt inriktade. Skulle säkert kunna ta en roll som åttondeback kommande säsong.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Snackas en del om Peppe nu. Endast lösa rykten dock. Vems plats tar han? Har vi någon att skeppa till lhc i utbyte?
mb81

Inlägg av mb81 »

DIFMOTRUBBET skrev:Snackas en del om Peppe nu. Endast lösa rykten dock. Vems plats tar han? Har vi någon att skeppa till lhc i utbyte?
Skulle gå in bra med Haga och Holtzkedjan. Men svårt att se som jag sagt tidigare attt Linköping släpper honom. Kanske för att spara pengar då han har hög lön och de är på hyfsat säker mark.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nja. Lundh känns inte som en klockren värvning. Ser inte vad han ska tillföra.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Måste tjata på Dick redan nu. Slut med allt trams om att han inte skulle jobba på hösten. Vi snackar om SHLs bästa spelare som vi just nu har på reapris. Han skulle kunna tjäna mängder mer. Han har en gång för alla knäppt alla tvivlare på näsan. Vår överlägset bästa och viktigaste utespelare ihop med Josef. Jobbar stenhårt, täcker skott PLUS handleder som Linkan. Komplett, och sådana görs inte längre.

Han och Svedberg är de två viktigaste förlängningarna. Hultström och Berglund därefter med Ågren som bubblare. Jobba Jocke!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Håller med om allt, Dicken är ju bättre i år än förra året dessutom, har han någonsin haft sånt jävla hemjobb som denna säsong ?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vad ska vi med Peppe Lundh till? Rätt mycket ”dansade en sommar” över honom. Om det är låg risk dvs billigt så fine men inte på bekostnad av någon som ses som en mer pålitlig poänggörare.

Ja jag vet att han gjort kring 25 poäng per säsong men det känns som vi har ett gäng spelare i det facket.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

crike skrev:Vad ska vi med Peppe Lundh till? Rätt mycket ”dansade en sommar” över honom. Om det är låg risk dvs billigt så fine men inte på bekostnad av någon som ses som en mer pålitlig poänggörare.

Ja jag vet att han gjort kring 25 poäng per säsong men det känns som vi har ett gäng spelare i det facket.
Enig.
Tycker Manne fyller Peppes gamla plats perfekt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

jsson skrev:
crike skrev:Vad ska vi med Peppe Lundh till? Rätt mycket ”dansade en sommar” över honom. Om det är låg risk dvs billigt så fine men inte på bekostnad av någon som ses som en mer pålitlig poänggörare.

Enig.
Tycker Manne fyller Peppes gamla plats perfekt.
Håller med Peppe kan fortsätta utför i karriären som legoknäkt
Manijock

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Simon J förlänger med ett år. Klokt tycker jag! Övertygad om att han kommer ta ett jättekliv nästa säsong. Hans offensiva styrkor är något som måste prioriteras iom tappet av Alsing och mycket troligt även Hultström. Simon ihop med ett saftigt offensivt backnyförvärv i sådant fall skulle absolut vara tillräckligt för att täcka upp. Naturligtvis är en förlängning av Linus drömmen.

Lill Fimp också klar för två nya säsonger. Kul! Även om jag mest hoppades på en förlängning av Svedberg, Ågren eller Dick när det vankades livesändning.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Simon J förlänger med ett år. Klokt tycker jag! Övertygad om att han kommer ta ett jättekliv nästa säsong. Hans offensiva styrkor är något som måste prioriteras iom tappet av Alsing och mycket troligt även Hultström. Simon ihop med ett saftigt offensivt backnyförvärv i sådant fall skulle absolut vara tillräckligt för att täcka upp. Naturligtvis är en förlängning av Linus drömmen.

Lill Fimp också klar för två nya säsonger. Kul! Även om jag mest hoppades på en förlängning av Svedberg, Ågren eller Dick när det vankades livesändning.
Bra förlängningar.
Älskar också att du pratar i förlängning och dröm i samma mening vad gäller Hultström!
De andra förlängningarna är väl svårare även fast vi såklart vill att de ska vara klart så fort som möjligt.
Dick tror jag om han spelar nästa säsong också kommer vilja ha något liknande upplägg även då. Så den förlängningen lär dröja om han spelar mer hockey. Svårt att se att han spelar nån annanstans nu.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Simon J förlänger med ett år. Klokt tycker jag! Övertygad om att han kommer ta ett jättekliv nästa säsong. Hans offensiva styrkor är något som måste prioriteras iom tappet av Alsing och mycket troligt även Hultström. Simon ihop med ett saftigt offensivt backnyförvärv i sådant fall skulle absolut vara tillräckligt för att täcka upp. Naturligtvis är en förlängning av Linus drömmen.

Bra förlängningar.
Älskar också att du pratar i förlängning och dröm i samma mening vad gäller Hultström!
De andra förlängningarna är väl svårare även fast vi såklart vill att de ska vara klart så fort som möjligt.
Dick tror jag om han spelar nästa säsong också kommer vilja ha något liknande upplägg även då. Så den förlängningen lär dröja om han spelar mer hockey. Svårt att se att han spelar nån annanstans nu.
Går inte att ducka för den här säsongen angående Linus. Utan tvekan hans bästa säsong i DIF överlag. Hade en dipp under starten men hållt en hög nivå länge nu. Inte bara offensivt heller som man är van vid, utan även bakåt där han finner kluriga lösningar på det mesta. Betydligt mer påslagen och snabbare i handling och tanke än föregående år. Ihop med Tom Nilsson den jämnaste backen i laget. Olle är en bubblare strax bakom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag som är ett stort Hultström-fan skulle säga att det är hans näst sämsta säsong i DIF. Men råkar pucken gå i mål extra ofta så kommer det självklart komma utlandsbud. Jocke får svårt att behålla honom.
Expert.
Låst