Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Vet att nån tidigare nämde Anson Carter och jag ser att han ännu inte har fått ett nytt NHL kontrakt. Skulle vara hur grymt som helst om denne målgörare och rightskytt skulle vara i en kedja med Bremberg. Med Linkans kalaspassningar och hans målsinne är det ett recept för bra för att misslyckas. Som sagt. Hoppas på under men troligtvis blir det Almtorp eller motsvarande medelmåtta.
Ställer mig lite frågande till en signing av Almtorp. Detta av flera orsaker den främsta att vi egentligen inte behöver en defensiv center till och den andra är att Almtorp känns som ungefär samma kvalitetsnivå som Ask kanske något lite högre om man är snäll...
Å andra sidan behöver vi anfallare nu oavsett om de är offensiva eller defensiva och Almtorp måste ju ändå ha en del goda sidor annars skulle nigen NHL-klubb plockat över honom. ALmotrp kan vara en bra satsning inte minst om man kan skriva ett kontrakt som spänner över flera år med killen. Jag menar Falken blir inte direkt yngre och om Bäcker försvinner efter nästa säsong hade det onekligen varit skönt om vi hade kontrakt med en center över ett antal säsonger.
Dock hade jag betydligt hellre sett en offensiv kraft in i laget, men som sagt Almtorp är bättre än att plocka upp en junior och defintivt klasser bättre än Sjögren som dök upp förra säsongen....
Å andra sidan behöver vi anfallare nu oavsett om de är offensiva eller defensiva och Almtorp måste ju ändå ha en del goda sidor annars skulle nigen NHL-klubb plockat över honom. ALmotrp kan vara en bra satsning inte minst om man kan skriva ett kontrakt som spänner över flera år med killen. Jag menar Falken blir inte direkt yngre och om Bäcker försvinner efter nästa säsong hade det onekligen varit skönt om vi hade kontrakt med en center över ett antal säsonger.
Dock hade jag betydligt hellre sett en offensiv kraft in i laget, men som sagt Almtorp är bättre än att plocka upp en junior och defintivt klasser bättre än Sjögren som dök upp förra säsongen....
Rudslätt skulle vara kanon. Föredrar helt klart en skridskostark och målfarlig forward framför ytterligare en center. Visserligen är vi i ett skriande behov av en första - eller andracentrar vid sidan av Otto - men att Almtorp skulle vara den personen är inte realistiskt. Att fylla på med ytterligare en tredje- till fjärdecenter vid sidan av Falk, Bäcker och Enqvist - som alla tre visar för lite pondus i det offensiva arbetet - känns inte helt nödvändigt.Örebroarn skrev:hoppas hoppas hoppas att dom värvar en målskytt typ Daniel Rudslätt eller nån målfarlig forward. Almtorp känns typ som en speltyp vi redan har
Jag tycker att Engqvist har visat en jäkla pondus när han har fått chansen. Tyvärr har han hittills bara fått chansen i box-play, där han visserligen är mycket bra, och i en fjärdekedja med Ölve och Calle.Östgöten skrev:Rudslätt skulle vara kanon. Föredrar helt klart en skridskostark och målfarlig forward framför ytterligare en center. Visserligen är vi i ett skriande behov av en första - eller andracentrar vid sidan av Otto - men att Almtorp skulle vara den personen är inte realistiskt. Att fylla på med ytterligare en tredje- till fjärdecenter vid sidan av Falk, Bäcker och Enqvist - som alla tre visar för lite pondus i det offensiva arbetet - känns inte helt nödvändigt.Örebroarn skrev:hoppas hoppas hoppas att dom värvar en målskytt typ Daniel Rudslätt eller nån målfarlig forward. Almtorp känns typ som en speltyp vi redan har
Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer ansluta en spelare som är bättre än Ask.
Jag vill förtydliga att han inte har tillräcklig pondus för att idag ta upp kampen om att vara förstacenter med Otto. Han kan konkurrera om att vara andracenter - med Bäcker och Falk. Vi behöver en som kan konkurrera om att vara förstacenter med Otto. Enqvist är annars en av mina favoriter.Rocker skrev:Jag tycker att Engqvist har visat en jäkla pondus när han har fått chansen. Tyvärr har han hittills bara fått chansen i box-play, där han visserligen är mycket bra, och i en fjärdekedja med Ölve och Calle.
Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer ansluta en spelare som är bättre än Ask.
Carter är klar för Lugano...Örebroarn skrev:Vet att nån tidigare nämde Anson Carter och jag ser att han ännu inte har fått ett nytt NHL kontrakt. Skulle vara hur grymt som helst om denne målgörare och rightskytt skulle vara i en kedja med Bremberg. Med Linkans kalaspassningar och hans målsinne är det ett recept för bra för att misslyckas. Som sagt. Hoppas på under men troligtvis blir det Almtorp eller motsvarande medelmåtta.
såg det. Jaha då blir det kanske ingen bomb utan en smällare som presenteras om några dagar. För det finns inte så många duktiga målskyttar lediga just nu. Blir nog Almtorp för oss eller värre (Joachim Gellerstedt eller liknande kvalité)Rocker skrev:Carter är klar för Lugano...Örebroarn skrev:Vet att nån tidigare nämde Anson Carter och jag ser att han ännu inte har fått ett nytt NHL kontrakt. Skulle vara hur grymt som helst om denne målgörare och rightskytt skulle vara i en kedja med Bremberg. Med Linkans kalaspassningar och hans målsinne är det ett recept för bra för att misslyckas. Som sagt. Hoppas på under men troligtvis blir det Almtorp eller motsvarande medelmåtta.
Jag tror man letar någon som inte bara kommer spela säsongen ut. Tror man vill skriva ett längre kontrakt...Örebroarn skrev:såg det. Jaha då blir det kanske ingen bomb utan en smällare som presenteras om några dagar. För det finns inte så många duktiga målskyttar lediga just nu. Blir nog Almtorp för oss eller värre (Joachim Gellerstedt eller liknande kvalité)Rocker skrev:Carter är klar för Lugano...Örebroarn skrev:Vet att nån tidigare nämde Anson Carter och jag ser att han ännu inte har fått ett nytt NHL kontrakt. Skulle vara hur grymt som helst om denne målgörare och rightskytt skulle vara i en kedja med Bremberg. Med Linkans kalaspassningar och hans målsinne är det ett recept för bra för att misslyckas. Som sagt. Hoppas på under men troligtvis blir det Almtorp eller motsvarande medelmåtta.
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- carl-bysen
typ 3 år eller så?Rocker skrev:Jag tror man letar någon som inte bara kommer spela säsongen ut. Tror man vill skriva ett längre kontrakt...Örebroarn skrev:såg det. Jaha då blir det kanske ingen bomb utan en smällare som presenteras om några dagar. För det finns inte så många duktiga målskyttar lediga just nu. Blir nog Almtorp för oss eller värre (Joachim Gellerstedt eller liknande kvalité)Rocker skrev:Carter är klar för Lugano...Örebroarn skrev:Vet att nån tidigare nämde Anson Carter och jag ser att han ännu inte har fått ett nytt NHL kontrakt. Skulle vara hur grymt som helst om denne målgörare och rightskytt skulle vara i en kedja med Bremberg. Med Linkans kalaspassningar och hans målsinne är det ett recept för bra för att misslyckas. Som sagt. Hoppas på under men troligtvis blir det Almtorp eller motsvarande medelmåtta.
Tjärnqvist klar för Ryssland, nu kanske vi än gång för alla kan sluta spekulera i om han kommer spela i DIF eller inte denna säsong.
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... l-ryssland
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... l-ryssland