Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Får en del kritik för mina laguppställningar men det bjuder jag på. Erkänn...lite porrigt är det att kunna ställa upp med följande:

Berglund Josefsson Cehlin

Dick Strandberg Bergfors

Hedman Wandell Haga

Hank Östman Ågren

Fyra vråltunga kedjor att möta! Alla kedjor kan skapa offensivt. Liknar Frölunda litegrann i lagbygge.

Och på bänken: Holtz/Eklund redo att hoppa in och avgöra.
Jag är väl den som gnällt på dina uppställningar. Men det är mest i matchtrådarna jag tycker det blir tröttsamt med att det skulle vara lösningen. Men det var ju förra veckans beef. :D
Älskar också att göra laguppställningar. Och du med flera har ruttnat på mitt tjat om corsi osv sen länge.
Ett prestationsbaserat kontrakt med Cehlin nu i slutet skulle väl inte vara helt dumt. Men vilken nivå håller han efter att varit borta från hockey i 1,5 år. Och vill man utsätta honom för den risken att han blir en ny Fernholm/Ante.
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Får en del kritik för mina laguppställningar men det bjuder jag på. Erkänn...lite porrigt är det att kunna ställa upp med följande:

Berglund Josefsson Cehlin

Dick Strandberg Bergfors

Hedman Wandell Haga

Hank Östman Ågren

Fyra vråltunga kedjor att möta! Alla kedjor kan skapa offensivt. Liknar Frölunda litegrann i lagbygge.

Och på bänken: Holtz/Eklund redo att hoppa in och avgöra.
Jag är väl den som gnällt på dina uppställningar. Men det är mest i matchtrådarna jag tycker det blir tröttsamt med att det skulle vara lösningen. Men det var ju förra veckans beef. :D
Älskar också att göra laguppställningar. Och du med flera har ruttnat på mitt tjat om corsi osv sen länge.
Ett prestationsbaserat kontrakt med Cehlin nu i slutet skulle väl inte vara helt dumt. Men vilken nivå håller han efter att varit borta från hockey i 1,5 år. Och vill man utsätta honom för den risken att han blir en ny Fernholm/Ante.
Tänker att Cehlin kommer att lira hockey igen oavsett risk för ny skada. Han har på alla vis visat att han helst spelar i DIF. Hängiven klubben. Då tycker jag att vi som förening i detta läge med väldigt liten risk och med en för övrigt tunn marknad kan skaffa oss en fördel( om Cehlin går med på ett väl formulerat kontrakt). Formen? Absolut svårt att säga. Fysiskt måste han ju vara redo om Oskarshamn ville ha honom. Matchtempo? Självklart ska man matcha honom oerhört försiktigt i början för att ha som mål att han ska bidra i slutspel. 13:e fw är perfekt. Den lyxen kan vi ha nu. Sjukt skicklig avslutare och smart hockeyspelare i min bok hur som helst.
Litar dock på Jocke i det här fallet och inser att vi har en sjuk bredd just nu när alla snart är friska. Blir en utmaning att plocka ut laget på fw sidan.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Arvid Ljung klar för Djurgården.

"Vi har kommit överens med Västervik om att registrera Arvid Ljung som vår 3:e målvakt för resten av säsongen. Arvid tillhör Västervik och kommer fortsätta spela i klubben säsongen ut förutsatt att vi inte åker på skador."

Djurgården Hockey
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Stefan Nyman ryktas bli assisterande tränare i Hv71 till nästa säsong, nobbat bl.a Brynäs.

Sportbladet
Praetori

Inlägg av Praetori »

TheForsa skrev:Stefan Nyman ryktas bli assisterande tränare i Hv71 till nästa säsong, nobbat bl.a Brynäs.

Sportbladet
Ja fan jag hörde det. Kul för Stefan men vad är det med HV som gör att de lyckas locka Stockholmare till klubben?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nån som hör nåt? Vi Känns som om verkar vara nöjda med vad vi har och inte gör nåt mer i detta fönster.
Hoppas Jocke jobbar stenhårt på komtraktsförlängningar. Kan ju tappa ruggigt mycket spets och talang till nästa säsong. Jobba Jocke!
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Nån som hör nåt? Vi Känns som om verkar vara nöjda med vad vi har och inte gör nåt mer i detta fönster.
Hoppas Jocke jobbar stenhårt på komtraktsförlängningar. Kan ju tappa ruggigt mycket spets och talang till nästa säsong. Jobba Jocke!
Enligt artikeln i expressen där de snackade med alla sportchefer så är väl sannolikheten inte så stor. Känner inte riktigt behovet att värva för denna säsong. Det är som Jocke säger om någon riktigt bra målskytt skulle dyka upp. Men chansen att det gör det nu är väl inte så stor. Finns det ens en möjlighet att Bemström vänder hem? Eller varför nämner han honom?

Så här sa Jocke iaf:
Vi har inga planer på att göra något med truppen om inte Emil Bemström återvänder hem eller en målskytt av liknande kvalitet.
Till nästa säsong tycker jag ändå vi har en bra stomme. Centersidan är fortfarande oerhört start med alla dessa på kontrakt: Josefson(klausul att bryta dock), Basse, Haga, Wandell och Östman. Sen en bra stomme med Högström, Tom, Jeppe och Norell på backsidan och bra truppspelare på forwardssidan i Hedman, Hank, Guter och Bergfors. Sen har Grewe och Holtz kontrakt kommande säsong också. Där finns det dock osäkerhet då en NHL-klubb ska säga sitt också.

Men förlängningar jag gärna hör om snarast är Svedberg, Hulta, Ågren, Lill-Tjomme och Bulan. Svedberg och Ågren borde så gott som vara klart kan man tycka. Hulta finns det väl risk för att han vill casha in ett par år i KHL/NLA(sa man dock förra året också) och Bulan vet man inte alls vad han tänker.
Dick fortsätter hålla bra klass men jag får känslan att det här är hans sista säsong och ska han spela hos oss tycker jag vi ska ha han från start.
Sen borde Lill-Fimpen få ett a-lagskontrakt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Bertov ska vara klar för HV. Han har tydligen flickvän från Jönköping.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Nån som hör nåt? Vi Känns som om verkar vara nöjda med vad vi har och inte gör nåt mer i detta fönster.
Enligt artikeln i expressen där de snackade med alla sportchefer så är väl sannolikheten inte så stor. Känner inte riktigt behovet att värva för denna säsong. Det är som Jocke säger om någon riktigt bra målskytt skulle dyka upp. Men chansen att det gör det nu är väl inte så stor. Finns det ens en möjlighet att Bemström vänder hem? Eller varför nämner han honom?

Så här sa Jocke iaf:
Vi har inga planer på att göra något med truppen om inte Emil Bemström återvänder hem eller en målskytt av liknande kvalitet.
Till nästa säsong tycker jag ändå vi har en bra stomme. Centersidan är fortfarande oerhört start med alla dessa på kontrakt: Josefson(klausul att bryta dock), Basse, Haga, Wandell och Östman. Sen en bra stomme med Högström, Tom, Jeppe och Norell på backsidan och bra truppspelare på forwardssidan i Hedman, Hank, Guter och Bergfors. Sen har Grewe och Holtz kontrakt kommande säsong också. Där finns det dock osäkerhet då en NHL-klubb ska säga sitt också.

Men förlängningar jag gärna hör om snarast är Svedberg, Hulta, Ågren, Lill-Tjomme och Bulan. Svedberg och Ågren borde så gott som vara klart kan man tycka. Hulta finns det väl risk för att han vill casha in ett par år i KHL/NLA(sa man dock förra året också) och Bulan vet man inte alls vad han tänker.
Dick fortsätter hålla bra klass men jag får känslan att det här är hans sista säsong och ska han spela hos oss tycker jag vi ska ha han från start.
Dags för Jocke att återvända till SSK Han är alldeles för mellanmjölk som även hans kariär var
Saknar. Lasse Falk. Tommy B Och deras sätt att bygga lag !
mb81

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev:
mb81 skrev:

Så här sa Jocke iaf:

Dags för Jocke att återvända till SSK Han är alldeles för mellanmjölk som även hans kariär var
Va!?! Var kom detta från och varför? Som spelare hade Jocke en lång framgångsrik karriär med 2 SM-guld och även var en av de viktigaste spelarna när vi gick upp till SHL igen. Kapten i tre olika SHL-klubbar, landslagsspelare. Mellanmjölk är väl dessutom den mest populära?

Som sportchef har han etablerat oss som ett stabilt topplag igen med en ekonomi som är bättre än på många år(någonsin?). Sen ska han givetvis få kritik om man inte tycker han gör bra saker. Men att han har både en fin spelarkarriär och sportchefskarriär hittills är väl svårt att säga emot?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Support 81 skrev:
2+2 för "trolling".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

mb81 skrev:
Support 81 skrev:
mb81 skrev:

Så här sa Jocke iaf:
Till nästa säsong tycker jag ändå vi har en bra stomme. Centersidan är fortfarande oerhört start med alla dessa på kontrakt: Josefson(klausul att bryta dock), Basse, Haga, Wandell och Östman. Sen en bra stomme med Högström, Tom, Jeppe och Norell på backsidan och bra truppspelare på forwardssidan i Hedman, Hank, Guter och Bergfors. Sen har Grewe och Holtz kontraktion kommande säsong också. Där finns det dock osäkerhet då en NHL-klubb ska säga sitt också.

Saknar. Lasse Falk. Tommy B Och deras sätt att bygga lag ![/

Va!?! Var kom detta från och varför? Som spelare hade Jocke en lång framgångsrik karriär med 2 SM-guld och även var en av de viktigaste spelarna när vi gick upp till SHL igen. Kapten i tre olika SHL-klubbar, landslagsspelare. Mellanmjölk är väl dessutom den mest populära?

Som sportchef har han etablerat oss som ett stabilt topplag igen med en ekonomi som är bättre än på många år(någonsin?). Sen ska han givetvis få kritik om man inte tycker han gör bra saker. Men att han har både en fin spelarkarriär och sportchefskarriär hittills är väl svårt att säga emot?[/

Hahaha. Jag vann just 500. Haha
Och visst väckte jag någon !
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså vår förening har typ tagit fem steg fram sedan Jocke blev sportchef. Han är ytterst kompetent.

Inser ni hur svårt det är att hitta en BRA sportchef?
Expert.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Såg på instagram att Bulan verkar köpt lägenhet. I Stockholm vad det verkade.
Kanske inte betyder något alls.
Men kan också betyda att han kanske vill stadga sig lite smått i huvudstaden i alla fall!

Har han väntat så här länge kanske han inte tänker sticka direkt efter sista matchen spelad.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Förläng med ågren fort!! Innan han skenar i pris och andra klubbar flockas!!!

Otroligt bra just nu och blir bara bättre!!
Låst