Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Jag ser det här lite som när KD (och senare M) började samtala med SD, ett TABU är brutet. DIF Hockey är officiellt inte bara "Full Fart Framåt" utan även "Håll tätt bakåt". Äntligen är det ok att tänka defensivt också. Jag gillar verkligen det sätt vi spelat på i slutet där alla detaljer i spelet är lika viktiga. Den här värvningen är ytterligare ett bevis för det.
Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var ju en del debatt kring Haga för en vecka sen eller liknande.
Han är den spelare som gjort mest poäng av alla spelare i ligan under 15 min/match.
Dock så ska man väl ta i beaktning att detta är i alla spelformer och Haga gör väldigt mycket poäng i PP(överlägsen bland forwardsen i vårt lag). I 5vs5 har han en rätt blygsam produktion. Hoppas produktionen om man hittar en bra kedja för honom kan öka även i 5vs5. I PP borde man spela honom ännu mer med tanke på hur bra han gör det där.
Han är den spelare som gjort mest poäng av alla spelare i ligan under 15 min/match.
Dock så ska man väl ta i beaktning att detta är i alla spelformer och Haga gör väldigt mycket poäng i PP(överlägsen bland forwardsen i vårt lag). I 5vs5 har han en rätt blygsam produktion. Hoppas produktionen om man hittar en bra kedja för honom kan öka även i 5vs5. I PP borde man spela honom ännu mer med tanke på hur bra han gör det där.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej inte speciellt men jag vill framförallt inte pusha upp ofärdiga juniorer till a-laget vilket jag tycker dom som jag nämnt ärPraetori skrev:Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Ceterum censeo Solna esse delendam
Jag är inte oäven med att tänka långsiktigt och att ge speltid till juniorer. Visst skall vi tävla varje säsong men jag ser hellre att man ger speltid till en junior än att man tar in folk lite på halvpanik.Donkels-2.0 skrev:Nej inte speciellt men jag vill framförallt inte pusha upp ofärdiga juniorer till a-laget vilket jag tycker dom som jag nämnt ärPraetori skrev:Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Nu är just denna säsong lite speciell eftersom vår tänkta återfyllnad nerifrån med en lovande Björnfot gick om intet (annars hade han ju varit given) men rent generellt ser jag hellre att man trycker in juniorer för att täcka upp (om det ändå är för en begränsad tid).
En kille som Malmström som 8e skulle säkert funka under 6-8 veckor (men nu har man ju åderlåtit J20 genom att skeppa killar som Dahlin och Hjalmarsson till andra lag i regionen så det kanske inte är möjligt).
Sen är det hela klart spekulativt. Vi har Bemström i båset och han om någon har nog koll på junisarnas nivå. Tränartrojkan+Jocke har bättre koll men jag kan inte låt bli att störa mig lite på hur funderingarna måste gått när vi ändå värvar en back till. Säkerhet i all ära men då är vi garanterat skörare på någon av de etablerade backpositionerna än vad man signalerat utåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Och ja jag tycker vi fyllt kvoten med dugliga junisar i a-laget i år sen kan man ju ifrågasätta varför vi inte satsade mer på en junior som Carenfeldt men nej det skulle prompt satsas på Falk - svågerpolitik månnePraetori skrev:Jag är inte oäven med att tänka långsiktigt och att ge speltid till juniorer. Visst skall vi tävla varje säsong men jag ser hellre att man ger speltid till en junior än att man tar in folk lite på halvpanik.Donkels-2.0 skrev:Nej inte speciellt men jag vill framförallt inte pusha upp ofärdiga juniorer till a-laget vilket jag tycker dom som jag nämnt ärPraetori skrev:Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Nu är just denna säsong lite speciell eftersom vår tänkta återfyllnad nerifrån med en lovande Björnfot gick om intet (annars hade han ju varit given) men rent generellt ser jag hellre att man trycker in juniorer för att täcka upp (om det ändå är för en begränsad tid).
En kille som Malmström som 8e skulle säkert funka under 6-8 veckor (men nu har man ju åderlåtit J20 genom att skeppa killar som Dahlin och Hjalmarsson till andra lag i regionen så det kanske inte är möjligt).
Sen är det hela klart spekulativt. Vi har Bemström i båset och han om någon har nog koll på junisarnas nivå. Tränartrojkan+Jocke har bättre koll men jag kan inte låt bli att störa mig lite på hur funderingarna måste gått när vi ändå värvar en back till. Säkerhet i all ära men då är vi garanterat skörare på någon av de etablerade backpositionerna än vad man signalerat utåt.
Men just Falk och Kahilainen har väl bara fått speltid när det varit massa skador. Sånt är svårt att gardra sig mot. Vi kan inte ha hur många seniorforwards som helst. Känns inte som någon av de är så nära a-lagskontrakt just nu. Båda är sistaårsjuniorer och skulle nog må bra av nåt år i allsvenskan/div1 innan de levlar upp.Donkels-2.0 skrev:Nej inte speciellt men jag vill framförallt inte pusha upp ofärdiga juniorer till a-laget vilket jag tycker dom som jag nämnt ärPraetori skrev:Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Malmström eller Hedström skulle säkert kunna gå in som sjundeback i några matcher och göra några minuter. Men Jocke verkar vilja säkra upp en bredd under slutet på säsongerna. Att man ska ha råd med skador utan att tappa för mycket i slagstyrka.Praetori skrev:Jag är inte oäven med att tänka långsiktigt och att ge speltid till juniorer. Visst skall vi tävla varje säsong men jag ser hellre att man ger speltid till en junior än att man tar in folk lite på halvpanik.Donkels-2.0 skrev:Nej inte speciellt men jag vill framförallt inte pusha upp ofärdiga juniorer till a-laget vilket jag tycker dom som jag nämnt ärPraetori skrev:Saknar du också Säcken och Nyman?Donkels-2.0 skrev:Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Sen kan man fundera vad som är bäst för j20-killarna i utveckling. 2 minuter i a-laget eller spela dryga 20 min av ändå högkvalitativ juniorhockey? Sen ser jag gärna någon av juniorbackarna (Hedström är väl den jag tänkt)får a-lagskontrakt och blir åttondeback till nästa säsong.
Jag är annars för att man ska släppa upp mycket juniorer. Men i just detta läge tror jag det är bättre att värva för en billig summa både för a-laget, juniorlaget och juniorernas utveckling.
Patrick Cehlin nobbar Oskarshamn.
"Patrick Cehlin kopplades för ett par veckor sedan ihop med Oskarshamn.
Men han kommer inte att spela där den här säsongen.
– Patrick har tackat nej, skriver hans agent Martin Nilsson i ett sms."
"Han är hundra återställd och sjukt sugen, sedan måste det bli en hållbar situation för en bra comeback, sa hans agent, Martin Nilsson, då till Aftonbladet."
Expressen
"Han är hundra återställd och sjukt sugen, sedan måste det bli en hållbar situation för en bra comeback, sa hans agent, Martin Nilsson, då till Aftonbladet."
Expressen
-
Vad innebär "en hållbar situation" frågar sig en vän av ordning?TheForsa skrev:Patrick Cehlin nobbar Oskarshamn.
Expressen
En klubb som inte har en öppen konflikt mellan olika grupperingar av spelare i media och en nyanställd tränare som inte verkar välkommen av de som gillade Åhlund?Donkels-2.0 skrev:Vad innebär "en hållbar situation" frågar sig en vän av ordning?TheForsa skrev:Patrick Cehlin nobbar Oskarshamn.
Expressen
Typ som oss?Puckey skrev: En klubb som inte har en öppen konflikt mellan olika grupperingar av spelare i media och en nyanställd tränare som inte verkar välkommen av de som gillade Åhlund?
Nu när Ågren faktiskt funkar rätt bra i förstalinan har vi plötsligt utrymme för en gamble. Han kanske får ta en roll liknande Widing, eller också sprattlar han till och vi får den där måltjuven vi saknar. Sen är det en helt annan diskussion om Cehlin över huvud taget borde spela mer hockey för sitt eget bästa, men ska han bestämt spela någonstans och är beredd att ta ett billigt kontrakt säsongen ut ser jag honom hellre i Djurgården än Luleå.Praetori skrev:Typ som oss?Puckey skrev: En klubb som inte har en öppen konflikt mellan olika grupperingar av spelare i media och en nyanställd tränare som inte verkar välkommen av de som gillade Åhlund?
Det finns inte många spelare i SHL som älskar Djurgården på det sättet som Cehlin gör. Om något kan karriären få avslutas i rätt färger.
Så Cehlin tackar nej till Oskarshamn med en vecka kvar drygt till deadline. Högt spel eller erbjudande från mer attraktiv klubb?
Kan vi inte erbjuda Cehlin ett kontrakt säsongen ut med samma out som Rämö? Alltså om han skadar sig kan vi bryta inom rimlig tid.
Tror definitivt att Patrik vill spela för ”sitt” lag i första hand. Vad har vi att förlora?
Låt grabben göra ett försök. En av seriens bästa när han väl spelat. Lär ju ha en del vänner i laget också. Och vi har ju backups om vi skulle få skada på honom. Win- win när det inte finns nåt bättre på marknaden.
Kan vi inte erbjuda Cehlin ett kontrakt säsongen ut med samma out som Rämö? Alltså om han skadar sig kan vi bryta inom rimlig tid.
Tror definitivt att Patrik vill spela för ”sitt” lag i första hand. Vad har vi att förlora?
Låt grabben göra ett försök. En av seriens bästa när han väl spelat. Lär ju ha en del vänner i laget också. Och vi har ju backups om vi skulle få skada på honom. Win- win när det inte finns nåt bättre på marknaden.
Får en del kritik för mina laguppställningar men det bjuder jag på. Erkänn...lite porrigt är det att kunna ställa upp med följande:
Berglund Josefsson Cehlin
Dick Strandberg Bergfors
Hedman Wandell Haga
Hank Östman Ågren
Fyra vråltunga kedjor att möta! Alla kedjor kan skapa offensivt. Liknar Frölunda litegrann i lagbygge.
Och på bänken: Holtz/Eklund redo att hoppa in och avgöra.
Berglund Josefsson Cehlin
Dick Strandberg Bergfors
Hedman Wandell Haga
Hank Östman Ågren
Fyra vråltunga kedjor att möta! Alla kedjor kan skapa offensivt. Liknar Frölunda litegrann i lagbygge.
Och på bänken: Holtz/Eklund redo att hoppa in och avgöra.