Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Varför vill inte LHC ha kvar honom? Anser dom honom tillföra så lite? Dom är fortfarande långt ifrån att undvika kval.
Avskaffa tre mot tre.
Antar att de kallar hem Ginning i så fall. Så de har det hyfsat lugnt på backsidan. De värvade precis Junland och även tagit in Sam Lofquist under säsongen.Mattias_87 skrev:Varför vill inte LHC ha kvar honom? Anser dom honom tillföra så lite? Dom är fortfarande långt ifrån att undvika kval.
Något stapplig, tung och spelar med marginaler? Isåfall är jag också nöjd.mb81 skrev:Om vi säger som så att Sensei och Tobbe89(ingen diss mot er alltså, jag gillar er konsekventa hållning) lär gilla honom så kan du nog dra dina slutsatser.Manijock skrev:Ska ju bara vara skrivet säsongen ut. Spelartyp? Har ju gått helt obemärkt förbi för undertecknad alla dessa år.
Nåt åt det hållet. Överraskande men ingen favorit hos mig. Dock förstår jag syftet med värvningen i det läget vi är nu.Manijock skrev:Något stapplig, tung och spelar med marginaler? Isåfall är jag också nöjd.mb81 skrev:Om vi säger som så att Sensei och Tobbe89(ingen diss mot er alltså, jag gillar er konsekventa hållning) lär gilla honom så kan du nog dra dina slutsatser.Manijock skrev:Ska ju bara vara skrivet säsongen ut. Spelartyp? Har ju gått helt obemärkt förbi för undertecknad alla dessa år.
Så var det officiellt. Hyr tydligen in honom så ingen långsiktig lösning med andra ord. Blir säkert bra! Kan säkerligen konkurrera ut JP om han börjar svaja igen.
Mao blir Alsing borta länge snarare än ett par veckor. Det är iaf vad jag utläser av det här.
Anton är stabil. Märkligt att LHC behöver frigöra utrymme och budget. Kanske har något på gång.
Kul för Berglund med ett bekant ansikte också.
Anton är stabil. Märkligt att LHC behöver frigöra utrymme och budget. Kanske har något på gång.
Kul för Berglund med ett bekant ansikte också.
Senast redigerad av Praetori den 2020-02-06 10:02:25, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
6-7 veckor är väl redan meddelat? Så endast aktuell till ett eventuellt slutspel. Inga nyheter!Praetori skrev:Mao blir Alsing borta länge. Det är iaf vad jag utläser av det här.
6-8 var det ju sagt för en vecka sedan. Jag har svårt att se att man tar in en back för så kort tid när innevarande vecka dessutom är landslagsuppehåll och vi redan har fulla backpar plus extra.Manijock skrev:6-7 veckor är väl redan meddelat? Så endast aktuell till ett eventuellt slutspel. Inga nyheter!Praetori skrev:Mao blir Alsing borta länge. Det är iaf vad jag utläser av det här.
Eller kan det vara så att det är som Detblir3poäng skriver att han är en av Jockes planerade spelare för nästa år och vill känna lite på honom redan nu när möjlighet gavs?
Jocke kanske sitter på mer flis än vad som gjorts gällande.
Det är förbaskat svårt ens med insynen i finanserna att veta något om nuvarande läge eftersom cashflow under säsong är en svart låda och spelarlönerna hemliga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Efter landslagsuppehållet 4-6 veckor i bästa fall då. Alsing kommer med största sannolikhet missa en eventuell kvartsfinalserie. Så även om vi ändå är sju backar så är vi skadekänsliga under denna period som är väldigt viktig för oss om vi ska klara topp-6 och sen vinna en kvartsfinalserie. Får Alsing ett bakslag kanske han missar hela säsongen men det hoppas vi inte på. Tidsmarginalerna är små. Blir någon annan spelare skadad är vi nere på endast 6 backar och du är fullt medveten att det är mycket skavanker så här års. Garrison har väl haft lite problem, Tom har ingen rolig skadehistorik och Högström var borta hela förra säsongen. Då känns det vettigt att bredda backsidan även fast det inte riktigt behövs just idag. Jocke säkrar upp för en förhoppningsvis lång säsong precis som han gjorde med Basse och Dennis Svenssson.Praetori skrev:6-8 var det ju sagt för en vecka sedan. Jag har svårt att se att man tar in en back för så kort tid när innevarande vecka dessutom är landslagsuppehåll och vi redan har fulla backpar plus extra.Manijock skrev:6-7 veckor är väl redan meddelat? Så endast aktuell till ett eventuellt slutspel. Inga nyheter!Praetori skrev:Mao blir Alsing borta länge. Det är iaf vad jag utläser av det här.
Eller kan det vara så att det är som Detblir3poäng skriver att han är en av Jockes planerade spelare för nästa år och vill känna lite på honom redan nu när möjlighet gavs?
Jocke kanske sitter på mer flis än vad som gjorts gällande.
Det är förbaskat svårt ens med insynen i finanserna att veta något om nuvarande läge eftersom cashflow under säsong är en svart låda och spelarlönerna hemliga.
Ekonomiskt känner jag mig trygg i hur Jocke agerar. Mylläri ligger i spannet 70-90(enligt madhawks siffror). Vi hyr honom i 3 månader(borde det väl vara) och jag tror vi tar hela lönen under denna period. Ingen jättekostnad. Men kan till och med vara så att Linköping tar en del av lönen men i detta fall eftersom vi inte tar över hans kontrakt så tror jag inte det är så.
Jag tror inte man tänker sig honom till nästa säsong då vi bara skrivit resten av säsongen och cluben sen har brutit med honom. Men övertygar han så är det väl inte omöjligt.
Frågan är om Djurgården tänker värva någon offensiv spets i sin jakt på SM-guldet.
"– Om Emil Bemström skulle flytta hem så är han välkommen… Så är det alltid. Vi är nöjda. Vi är framför allt glada att få tillbaka spelare och spela med det lag vi hade tänkt, säger Djurgårdens huvudcoach Robert Ohlsson.
Han tillägger:
– Jag kommer aldrig att säga nej om det dyker upp en toppspelare.
Ohlsson fortsätter:
– Det är öppet till den 15 februari. Erfarenhetsmässigt brukar det hända ganska mycket runt den här tidpunkten. Rögle hade väl tagit till sig någon spelare (Chris DeSousa).
– De här sista två veckorna kan det hända en del i klubbarna i SHL, så får vi se om det händer något i Djurgården Hockey eller inte."
Hockeynews
"– Om Emil Bemström skulle flytta hem så är han välkommen… Så är det alltid. Vi är nöjda. Vi är framför allt glada att få tillbaka spelare och spela med det lag vi hade tänkt, säger Djurgårdens huvudcoach Robert Ohlsson.
Han tillägger:
Ohlsson fortsätter:
– Det är öppet till den 15 februari. Erfarenhetsmässigt brukar det hända ganska mycket runt den här tidpunkten. Rögle hade väl tagit till sig någon spelare (Chris DeSousa).
– De här sista två veckorna kan det hända en del i klubbarna i SHL, så får vi se om det händer något i Djurgården Hockey eller inte."
Hockeynews
Det ska dyka upp en toppspelare till rätt pris. Annars sitter vi nog rätt lugna. Så fattar jag artikeln. Vi behöver igen mer bredd på forwardssidan.TheForsa skrev:Frågan är om Djurgården tänker värva någon offensiv spets i sin jakt på SM-guldet.
Han tillägger:
Ohlsson fortsätter:
Hockeynews
Bemström lär väl knappast lämna NHL nu.
Backsidan är ju grymt skör. Visst vi har 7 hela backar, men vi kan ju inte vara så naiva att vi tror att våra övriga backar kommer vara hela resten av säsongen? Inte en sjukdom, inte en skavank? Vi kan inte spela med junisar om vi ska gå nånstans. Vi rullar ALLTID på 7 dessutom, aldrig klarat oss åå "bara" 6. Såg det som ett måste att lasta in en back till. Det gjorde Jocke! Jocke är klok.
Framåt ska det till något alldeles extra för att vi ska behöva förstärka. Alternativt att typ tre man går sönder på en gång.
Framåt ska det till något alldeles extra för att vi ska behöva förstärka. Alternativt att typ tre man går sönder på en gång.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket bra, Jocke. Klockren lösning.
- MarcusDaze
Bara jag som tyckt i alla år att Mylläri ser ut som Guters bror från en annan mor?
-
Värvningen/lånet av Mylläri var högst nödvändig då det är uteslutet med fler Falk/Karjalainen 40 kilos kopior i A-laget i dagsläget
Ceterum censeo Solna esse delendam