Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
Nu bli tobbe89 glad.Polisen skrev:Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
Kul då jag sett han sen han var rätt ung då jag hade hans farsa som tränare i en annan sport. Men får se honom mer som en breddvärvning under tiden Alsing är skadad.
Känns nog som han får svårt att få speltid men att vi säkrar upp då vi endast har sju hela backar just nu.
Hoppas det, hade däremot helst sett att vi tagit in någon vassare framåt. - 7 i plus minus är ju inte direkt imponerande heller.mb81 skrev:Nu bli tobbe89 glad.Polisen skrev:Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
Kul då jag sett han sen han var rätt ung då jag hade hans farsa som tränare i en annan sport. Men får se honom mer som en breddvärvning under tiden Alsing är skadad.
Örebroarn skrev:Hoppas det, hade däremot helst sett att vi tagit in någon vassare framåt. - 7 i plus minus är ju inte direkt imponerande heller.mb81 skrev:Nu bli tobbe89 glad.Polisen skrev:Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
-7 i Linköping säger väl inte så mycket om man ens ska kolla på +/-. Men denna värvning är bara för att bredda laget under slutet av säsongen. Det är jag rätt säker på.
Lite oroväckande dock att han har ett år kvar på kontraktet i LHC. Känns verkligen inte som en värvning vi ska göra till nästa säsong.
-
Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Detblir3poäng skrev:Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Men svårt att hitta det namnet i sista sekunden till ett vettigt pris. Ändå vettigt att ta in en back till i fall det skulle bli en skada till. Skulle vara tungt att rulla på sex backar i slutet av säsongen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just fan vi pratade lite om honom ja. Tycker det är en rätt smart breddvärvning av Jocke om det stämmer, ska bli intressant att se.mb81 skrev:Nu bli tobbe89 glad.Polisen skrev:Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
Känns nog som han får svårt att få speltid men att vi säkrar upp då vi endast har sju hela backar just nu.
Spela fult
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt ok värvning om det stämmer det som skrivs på hockeynews
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Det håller jag helt med om, även fast att det känns som att även om man bara ska bredda så försöker man ändå få tag i namn man ändå är intresserade av för att få se vad dom går för ifall man ska satsa till nästa säsong och där är väl han lite sådär....mb81 skrev:Detblir3poäng skrev:Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Men svårt att hitta det namnet i sista sekunden till ett vettigt pris. Ändå vettigt att ta in en back till i fall det skulle bli en skada till. Skulle vara tungt att rulla på sex backar i slutet av säsongen.
Det jag menar främst är namnen som snurrar omkring till nästa säsong. Finns ju inget som sticker ut överhuvudtaget med dom namnen. Tar man in en av dom kanske det är ok som back i dom lägre kedjorna, men annars vete fan.....
Jocke gör som Jocke gjort de senaste säsongerna. Tar in ett osexigt billigt namn för att säkra upp och bredda en position där det finns lite osäkerhet kring. Tidigare Basse och Dennis Svensson.diftobbe89 skrev:Just fan vi pratade lite om honom ja. Tycker det är en rätt smart breddvärvning av Jocke om det stämmer, ska bli intressant att se.mb81 skrev:Nu bli tobbe89 glad.Polisen skrev:Mylläri (snart) klar enligt hockeynews.
Det är två namn som cirkulerar till nästa säsong. Alla namn kommer inte vara sexiga. Ekberg ser jag nog helst av dessa. Förlänger vi bara med Hultström lär det nog inte komma in några supersexiga namn. Jag tror inte budgeten för det finns. Tänk på att Alsing är rätt billig.Detblir3poäng skrev:Det håller jag helt med om, även fast att det känns som att även om man bara ska bredda så försöker man ändå få tag i namn man ändå är intresserade av för att få se vad dom går för ifall man ska satsa till nästa säsong och där är väl han lite sådär....mb81 skrev:Detblir3poäng skrev:Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Det jag menar främst är namnen som snurrar omkring till nästa säsong. Finns ju inget som sticker ut överhuvudtaget med dom namnen. Tar man in en av dom kanske det är ok som back i dom lägre kedjorna, men annars vete fan.....
-
Nja, tycker ändå det är 3 namn för mylläri är nog ännu mer trolig än dom andra namnen då dom får jobba och känna på honom redan denna säsong. Lite som det var med strandberg.mb81 skrev:Det är två namn som cirkulerar till nästa säsong. Alla namn kommer inte vara sexiga. Ekberg ser jag nog helst av dessa. Förlänger vi bara med Hultström lär det nog inte komma in några supersexiga namn. Jag tror inte budgeten för det finns. Tänk på att Alsing är rätt billig.Detblir3poäng skrev:Det håller jag helt med om, även fast att det känns som att även om man bara ska bredda så försöker man ändå få tag i namn man ändå är intresserade av för att få se vad dom går för ifall man ska satsa till nästa säsong och där är väl han lite sådär....mb81 skrev:Detblir3poäng skrev:Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Men som sagt, om det blir EN av dessa herrar gör det mig inte jättemycket men då är det extra viktigt att verkligen gå in för att förlänga med hulta(även fast vi knappast lät ha nån chans där, tror det blir khl eller likanade för honom) eller att det kommer in nåt rejält offensivt.
Tror inte Mylläri är tänkt för nästa säsong. Men gör han det bra är väl inget omöjligt. Vi förlängde med Basse men inte med Dennis Svensson.Detblir3poäng skrev:Nja, tycker ändå det är 3 namn för mylläri är nog ännu mer trolig än dom andra namnen då dom får jobba och känna på honom redan denna säsong. Lite som det var med strandberg.mb81 skrev:Det är två namn som cirkulerar till nästa säsong. Alla namn kommer inte vara sexiga. Ekberg ser jag nog helst av dessa. Förlänger vi bara med Hultström lär det nog inte komma in några supersexiga namn. Jag tror inte budgeten för det finns. Tänk på att Alsing är rätt billig.Detblir3poäng skrev:Det håller jag helt med om, även fast att det känns som att även om man bara ska bredda så försöker man ändå få tag i namn man ändå är intresserade av för att få se vad dom går för ifall man ska satsa till nästa säsong och där är väl han lite sådär....mb81 skrev:Detblir3poäng skrev:Är fruktansvärt osexiga namn som surrar omkring nu, skulle kännas bättre om det var NÅT namn man skulle kunna få gå runt och hoppas på.....
Men som sagt, om det blir EN av dessa herrar gör det mig inte jättemycket men då är det extra viktigt att verkligen gå in för att förlänga med hulta(även fast vi knappast lät ha nån chans där, tror det blir khl eller likanade för honom) eller att det kommer in nåt rejält offensivt.
Men givetvis är inga av dessa namn en ersättare för Hulta utan snarare en möjlighet att ha råd med Hulta eller en annan spetsvärvning där.
Ska ju bara vara skrivet säsongen ut. Spelartyp? Har ju gått helt obemärkt förbi för undertecknad alla dessa år.
Om vi säger som så att Sensei och Tobbe89(ingen diss mot er alltså, jag gillar er konsekventa hållning) lär gilla honom så kan du nog dra dina slutsatser.Manijock skrev:Ska ju bara vara skrivet säsongen ut. Spelartyp? Har ju gått helt obemärkt förbi för undertecknad alla dessa år.