Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Inte överdrivet orolig så länge ingen ytterligare back går sönder. Detta även om Norell-JP kan kännas något skakigt. Med det sagt har Lagesson, Englund och Keps-Classe utgående kontrakt i Nordamerika. Om nån av dem kan övertalas att signa ett kontrakt över nästa år redan nu skulle det ju inte vara fel.
Norell tycker jag visat en uppgående trendkurva. Det är JP som fortfarande behöver ta sig i kragen och Hulta måste sluta slarva. Hulta kompenserar ju med att ligga och gnugga i toppen av backarnas målliga men han behöver hitta skärpan från tidigare år i spelet i övrigt.Manijock skrev: Som sagt, inte orolig över Simon. Gillar det jag ser av honom allt som oftast. Det är firma JP - Norell som kommer kosta en hög med minus. Där måste det in något stabilt. Sen skörheten förstås. En skada till på backsidan och det är god natt på riktigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Enig om Norell. Dock är han inte någon Tom Nilsson eller Garrison när det gäller att täcka upp för en dråplig kollega. JP är det drälligaste vi har den här säsongen.Praetori skrev:Norell tycker jag visat en uppgående trendkurva. Det är JP som fortfarande behöver ta sig i kragen och Hulta måste sluta slarva. Hulta kompenserar ju med att ligga och gnugga i toppen av backarnas målliga men han behöver hitta skärpan från tidigare år i spelet i övrigt.Manijock skrev: Som sagt, inte orolig över Simon. Gillar det jag ser av honom allt som oftast. Det är firma JP - Norell som kommer kosta en hög med minus. Där måste det in något stabilt. Sen skörheten förstås. En skada till på backsidan och det är god natt på riktigt.
Är faktiskt hör och häpna hyfsat imponerad av Hultas spel i egen zon. Varit lite av min hackkyckling tidigare, men personligen så tycker jag han är topp 3 bland backarna över hela banan.
JP har störst glapp mellan topp och bottenprestation. De andra är mer jämna.
Så här ser jag på laget med 15 dagar kvar till deadline;
Målvakter:
Inget att klaga på. Anser att vi har shls bästa målvaktspar sedan nyår.
Backar:
Var helnöjd innan Alsing gick sönder. Behöver en back in som kan ta en roll som backup. Kanske kan man hitta nåt i allsvenskan med hygglig rutin,storlek och potential.
Forward:
Har sedan länge tyckt att en spetsig högerskytt till förstakedjan skulle vara skillnad mellan guld och kvart.
Senaste omgångarna har jag svängt då Ågren har blivit bättre och bättre. Kanske ska vi hellre spara pengarna och lita på vår bredd. Faktiskt svårt att peta en del spelare. Possler är riktigt bra med Hank och Östman. Eklund kan man inte peta just nu.
Holtz är däremot iskall och saknar många av de egenskaper lill fimpen visar.
Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Laget enligt moi inför ett slutspel.
Berglund Josef Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Eklund Wandell Haga/Holtz
Hank Östman Possler/Hedman
Guter, Widing
Målvakter:
Backar:
Var helnöjd innan Alsing gick sönder. Behöver en back in som kan ta en roll som backup. Kanske kan man hitta nåt i allsvenskan med hygglig rutin,storlek och potential.
Forward:
Har sedan länge tyckt att en spetsig högerskytt till förstakedjan skulle vara skillnad mellan guld och kvart.
Senaste omgångarna har jag svängt då Ågren har blivit bättre och bättre. Kanske ska vi hellre spara pengarna och lita på vår bredd. Faktiskt svårt att peta en del spelare. Possler är riktigt bra med Hank och Östman. Eklund kan man inte peta just nu.
Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Berglund Josef Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Guter, Widing
Är du galen? Haga har varit en av våra bästa spelare sett till hela säsongen. Ska man dumpa för en kortare dipp? Dessutom med kontrakt ett år till.EspenK skrev:JP har störst glapp mellan topp och bottenprestation. De andra är mer jämna.
Målvakter:
Backar:
Forward:
Berglund Josef Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Guter, Widing
Igår gjorde väl Holtz det rätt bra utan utdelning. Kom till exempel till 4 skott(mest i laget) på endast 8 minuter speltid. Corsin 87,5%(7-1) var dessutom bäst i laget.
Senast redigerad av mb81 den 2020-01-31 16:56:18, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hade testat Hedman med Josef och Berglund. Han kan definitivt peta in en del puckar och det är en jävligt tuff kedja att möta - en riktig slutspelskedja. Ågrens speed och inställning är bra men det kan lika gärna nyttjas i en tredje.
Haga ligger i toppskiktet av interna poängligan. Oerhört förvånad om han skulle dumpas. Det är om det har hänt nåt utöver det vanliga.
Haga ligger i toppskiktet av interna poängligan. Oerhört förvånad om han skulle dumpas. Det är om det har hänt nåt utöver det vanliga.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2020-01-31 16:43:02, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Förmodligen bara sjuk/lätt känning. Men vissa vill dra slutsatser av minsta lilla grej.DIF_Soldier skrev:Jag hade testat Hedman med Josef och Berglund. Han kan definitivt peta in en del puckar och det är en tuff kedja att möta. Ågrens speed och inställning är bra men det kan lika gärna nyttjas i en tredje.
Haga är väl på landslagssamling för Norge. De lirar 4-nations-turnering i Österrike med start på Måndag så inget konstigt där inte.EspenK skrev: Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Jag förväntar mig att han kan komma tillbaka med ny energi efter landslagsuppehållet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fast lite konstigt om han släpps iväg innan på landslagsuppdrag? Vi har uppehåll just för landslagsspel. Skulle väl utan problem gå att åka på söndag i så fall.Praetori skrev:Haga är väl på landslagssamling för Norge. De lirar 4-nations-turnering i Österrike med start på Måndag så inget konstigt där inte.EspenK skrev: Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Jag förväntar mig att han kan komma tillbaka med ny energi efter landslagsuppehållet.
Borde vara en annan anledning.
Haga var ju sjuk. Det sa Bemström till hockeynews.se igår.mb81 skrev:Fast lite konstigt om han släpps iväg innan på landslagsuppdrag? Vi har uppehåll just för landslagsspel. Skulle väl utan problem gå att åka på söndag i så fall.Praetori skrev:Haga är väl på landslagssamling för Norge. De lirar 4-nations-turnering i Österrike med start på Måndag så inget konstigt där inte.EspenK skrev: Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Det var som jag misstänkte. Bommade den infon igår.Henkos skrev:Haga var ju sjuk. Det sa Bemström till hockeynews.se igår.mb81 skrev:Fast lite konstigt om han släpps iväg innan på landslagsuppdrag? Vi har uppehåll just för landslagsspel. Skulle väl utan problem gå att åka på söndag i så fall.Praetori skrev:Haga är väl på landslagssamling för Norge. De lirar 4-nations-turnering i Österrike med start på Måndag så inget konstigt där inte.EspenK skrev: Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Alltså inte som Espen började trolla om. Men hans lösning på alla problem är att ändra kedjeformationer så ofta som möjligt. Helst mellan varje period.
-
Vet inte om statistiken visar det men känslan säger att Haga inte har varit lika framträdande sen tacklingen han fick mot Luleå
FREE ALBIN GREWE!
Men snälla... Impulsstyrda? Har inte sagt att Haga är klar att lämna. Spekulerade bara kring frånvaron och det faktum att han enligt mig varit iskall sedan december. Inget trollande.
Däremot bör ju alla kunna se att han inte är redo för centerroll. Alldeles för svag defensivt.
Tycker de centrar vi lirade med nu senast är våra bästa offensivt och defensivt.
Låt oss föra en konstruktiv diskussion. Hur många tror att vi värvar nåt mer innan 15 februari?
Nån som har nåt fint silly namn att kasta in?
Gillar verkligen de sista två veckorna på fönstret. Ändå lite chans nu till värvning efter skadan på Allsing.
Däremot bör ju alla kunna se att han inte är redo för centerroll. Alldeles för svag defensivt.
Tycker de centrar vi lirade med nu senast är våra bästa offensivt och defensivt.
Låt oss föra en konstruktiv diskussion. Hur många tror att vi värvar nåt mer innan 15 februari?
Nån som har nåt fint silly namn att kasta in?
Gillar verkligen de sista två veckorna på fönstret. Ändå lite chans nu till värvning efter skadan på Allsing.
mb81 skrev:Är du galen? Haga har varit en av våra bästa spelare sett till hela säsongen. Ska man dumpa för en kortare dipp? Dessutom med kontrakt ett år till.EspenK skrev:JP har störst glapp mellan topp och bottenprestation. De andra är mer jämna.
Målvakter:
Backar:
Forward:
Berglund Josef Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Guter, Widing
Igår gjorde väl Holtz det rätt bra utan utdelning. Kom till exempel till 4 skott(mest i laget) på endast 8 minuter speltid. Corsin 87,5%(7-1) var dessutom bäst i laget.
Skiter i Corsin. Eklund är en mer komplett hockeyspelare i nuläget. Holtz har såklart spetskompetens.
Haga kör sitt race. Spelar ingen roll vem han spelar med. Ibland funkar det och han blir geniförklarad, ibland funkar det inte, och då ser han bara divig och oskolad ut. Skulle knappast kalla honom en av säsongens bästa. Räknar upp sex man minst som varit bättre över tid. Dock trillar ju en del andraassister in i PP. Sånt skadar inte! Men skulle nog vilja se mera stabilitet och jämnhet ifrån våran egna Fleksnes.
Senaste månaden har varit under all kritik. Egentligen sen laget börjat prestera på allvar.
Senaste månaden har varit under all kritik. Egentligen sen laget börjat prestera på allvar.