Lee Harvey Oswald skrev:En annan pinsam sak är alla som efter varje match DIF torskat konsekvent skyller på domaren.
Trodde "Vi" var lite finare, lite bättre än så.
Överlåt sånt losersnack till Gnaget & Bajen - var sak på sin plats.
Nä, jag slutar inte gnälla på bedrövliga domare! Att Ljungby-Morgan skulle döma bättre än en lullig tysk och en västeråsare som går på hemkört det trodde jag inte efter hans bedrövliga insats i Brynäsmatchen.
Lee Harvey Oswald skrev:En annan pinsam sak är alla som efter varje match DIF torskat konsekvent skyller på domaren.
Trodde "Vi" var lite finare, lite bättre än så.
Överlåt sånt losersnack till Gnaget & Bajen - var sak på sin plats.
Nä, jag slutar inte gnälla på bedrövliga domare! Att Ljungby-Morgan skulle döma bättre än en lullig tysk och en västeråsare som går på hemkört det trodde jag inte efter hans bedrövliga insats i Brynäsmatchen.
Var är Rådbjer, Rönnmark och Vinnerborg?!?!
Bara det att när dom herrarna var med hette det:
Jävla råtta (Rådbjer).
Allvarligt synskadad (Rönnmark)
Sinnessjuk (Vinnerborg)
Det är det klassiska, man hittar felen hos alla andra utom hos sig själv.
Sämre lag har i alla tider klagat på domaren.
Men det är klart, ska DIF fortsätta spela som ikväll så är vi "ett sämre lag"
Vet inte om Djurgårn var det sämre laget. Tror det hade kunnat gått hur som helst det berodde på tillfälligheter, men vi spelade inte bra.
Underhållningsmässigt då? Ossis var ju det bästa på hela matchen! Och då får man inte spela mer. Jag skulle möjligen klara mig utan tacklingarna, men då vill jag se fint lir. Men vad händer? Domaren tillåter hakningar till höger och vänster. Han förstörde matchen, helt klart.
Tror det var i slutet av matchen, en Moraspelare hakar o hakar o hakar till han ramlar (såg inte vem), ingen utvisning, i nästa moment sker en crosschecking o där blir det utvisning. Visst kan jag ta det, men få bort hakningarna först och främst, det är dem som förstör spelet, inte tacklingarna!
Jockmaniac skrev:Skönt med en bra domare för en gåns skull! Jag anser att Lahti är sverieges bästa domare tillsammans med Vinnerborg. Sabelström, är inte det han från Solna igen
Från Aftonbladet:
"– Känns som om vi är på semester i början, vi utnyttjar inte power play vi får. Nej, det var inte så mycket som var bra, sade Hans Särkijärvi."
Vi har väl inte haft något bra powerplay överhuvudtaget den här säsongen? Inte de matcher jag sett iaf! Nej vi behöver nog ta oss i kragen under det här uppehållet och komma med nya krafter därefter.
Håller med LHO i det han skriver om domarna. Visst verkar det ibland som man har domarn emot sig, men så känner man nog mest hela tiden! Sen tycker inte jag heller att Ossi skulle åkt på matchstraff...