Domarkris råder i elitserien, men vem är egentligen sämst?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Domarkris råder i elitserien, men vem är egentligen sämst?
Här kommer min lista över elitseriens 5 sämsta domare:
1. Christer Lärking. Gnagaren från Solna, som ständigt envisas med att visa sitt hat mot DIF. Helt sjukt att han fortfarande får döma elithockey. Undrar om vi någonsin gjort en bra hockeymatch när Lärking har dömt
2. Tomas Andersson. Fruktansvärt dålig på skridskorna och har ett inte allt för bra spelsinne, blandar halvdåliga matcher med otroligt värdelösa.
3. Robert Lahti. Ganska lik Andersson i sitt dömande, dåligt spelsinne och taskig ''tajming'' match efter match.
4. Markus Vinnerborg. Är ibland riktigt bra, men har en allt för låg lägstanivå, har ändå en liten potential.
5. Patrik Sjöberg. Alltid halvdålig, förväntar mig aldrig någonting när han dömer matcherna.
Ulf Rönmark, Niklas Persson och Ulf Rådbjer tycker jag är hyfsade och platsar absolut inte bland dessa förvirrade herrar.
1. Christer Lärking. Gnagaren från Solna, som ständigt envisas med att visa sitt hat mot DIF. Helt sjukt att han fortfarande får döma elithockey. Undrar om vi någonsin gjort en bra hockeymatch när Lärking har dömt
2. Tomas Andersson. Fruktansvärt dålig på skridskorna och har ett inte allt för bra spelsinne, blandar halvdåliga matcher med otroligt värdelösa.
3. Robert Lahti. Ganska lik Andersson i sitt dömande, dåligt spelsinne och taskig ''tajming'' match efter match.
4. Markus Vinnerborg. Är ibland riktigt bra, men har en allt för låg lägstanivå, har ändå en liten potential.
5. Patrik Sjöberg. Alltid halvdålig, förväntar mig aldrig någonting när han dömer matcherna.
Ulf Rönmark, Niklas Persson och Ulf Rådbjer tycker jag är hyfsade och platsar absolut inte bland dessa förvirrade herrar.
- carl-bysen
Ibland finns det skäl att klaga på domarna som t ex hur en linjeman kunde se att Blöjvitts 1-0 mot AIK var inne, men härinne finns en slentrianmässig vana att alltid klaga på domare så fort det har blivt en förlust. Nu tycker inte jag Lahti var direkt bra i matchen mot Mora, men för den sakens skull var det inte han som var tungan på vågen beträffande utgången. Vi spelade genomuselt helt enkelt medan Mora bara spelade dåligt. Hade vi kommit upp i en någorlunda acceptabel nivå rent spelmässigt så hade vi vunnit denna fight utan större bekymmer. Jag kan dock hålla med om att Lahti tenderar att ta en del utvisningar för att "spelet blir för hårt" även om det egentligen inte skett något straffbart. Kan inte heller se var han hittar de 5 minutrarna Ossi fick skall kanske tilläggas.
Inse faktum och kom till insikten att tillskillnad från DIF fotboll har domarna ännu inte bestulit oss på något av vikt utan det är snarast vår egen oförmåga som är boven i dramat.
Inse faktum och kom till insikten att tillskillnad från DIF fotboll har domarna ännu inte bestulit oss på något av vikt utan det är snarast vår egen oförmåga som är boven i dramat.
Klagandet när det gäller domarna är större efter en förlust.Kall-El skrev:Ibland finns det skäl att klaga på domarna som t ex hur en linjeman kunde se att Blöjvitts 1-0 mot AIK var inne, men härinne finns en slentrianmässig vana att alltid klaga på domare så fort det har blivt en förlust. Nu tycker inte jag Lahti var direkt bra i matchen mot Mora, men för den sakens skull var det inte han som var tungan på vågen beträffande utgången. Vi spelade genomuselt helt enkelt medan Mora bara spelade dåligt. Hade vi kommit upp i en någorlunda acceptabel nivå rent spelmässigt så hade vi vunnit denna fight utan större bekymmer. Jag kan dock hålla med om att Lahti tenderar att ta en del utvisningar för att "spelet blir för hårt" även om det egentligen inte skett något straffbart. Kan inte heller se var han hittar de 5 minutrarna Ossi fick skall kanske tilläggas.
Men domarna är alltid lika dåliga!
- carl-bysen
- carl-bysen
- carl-bysen
-
-
- carl-bysen
-