rikkard skrev:Hur ser det ut? Sa upp mitt Cmore-abonnemang i affekt, men självplågare som man är så sitter man ändå och följer laget på liverapportering på SHL.
Vi är bättre än Lhc som ser bleka ut men det kunde lika väl varit lika.
Njaa
Lhc har väl 2-3 ramträffar och nåt friläge, vi har en chans förutom målet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK skrev:Vår vackra förening självdör på hockeysidan.
Är det 4000 på plats idag?
Pinsamt!
Tragiskt att se
Dock inte förvånande. SHL är handen på hjärtat ett sömnpiller numera. Den riktiga sporten ishockey är inte längre tillåten. Nu finns bara ett hafsigt fladdrande substitut som inte berör för fem öre.
Bara att slå på Cmore. Det som diskuteras är om Adam Petterssons finfina vackra brösttackling är en "late hit" eller inte. För några år sedan hade den hamnat som highlights som godis. Nu ska den analyseras i bitar för att hitta något regelbrott.
minalman skrev:För att ni ska förstå hur det ekar på Hovet i kväll: Det är inte ens kö till muggen i paus.
Man kan garva åt ajks förfall men man sätter det lite i halsen en sån här match. Med sån här publikuppslutning går det inte att ha ekonomi till ett slagkraftigt SHL lag i Stockholm. Politikerna mördar hockeyn i Stockholm...
minalman skrev:För att ni ska förstå hur det ekar på Hovet i kväll: Det är inte ens kö till muggen i paus.
Fick förhinder så sitter nu hemma i soffan. Brukar annars lyckas tajma det där bra. Eller så är man precis som alla andra.
Jag tror dock att det var förväntat. Man gick tidigt ut med 2för1 osv och gemene man brukar vara fattig som en kyrkråtta sista två veckorna innan löning i Januari. Jag tror inte man skall dra för stora växlar på det.
Senast redigerad av Praetori den 2020-01-16 19:52:30, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard skrev:Hur ser det ut? Sa upp mitt Cmore-abonnemang i affekt, men självplågare som man är så sitter man ändå och följer laget på liverapportering på SHL.
Vi är bättre än Lhc som ser bleka ut men det kunde lika väl varit lika.
Njaa
Lhc har väl 2-3 ramträffar och nåt friläge, vi har en chans förutom målet
EspenK skrev:Rätt inställning nu i andra. Hank är bäst på plan igen i första. Läser spelet. Checkar i rätt läge och sätter vinnande tacklingar. Säger allt.
Ja inte för att ursäkta de övriga men Hank gör sin bästa säsong på en halv evighet. Nästan som en förnyad spelare. Han gör till och med mål numera.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker man skulle jobba hårdare med gratisbiljetter till ungdomar och skolor i närområdet när man ser vartåt det lutar med försäljningen. Ca 300 biljetter per sån här lågintressant match hade gett en chans att locka nya Djurgårdare och gett ett bättre intryck på läktaren.
Fick förhinder så sitter nu hemma i soffan. Brukar annars lyckas tajma det där bra. Eller så är man precis som alla andra.
Jag tror dock att det var förväntat. Man gick tidigt ut med 2för1 osv och gemene man brukar vara fattig som en kyrkråtta sista två veckorna innan löning i Januari. Jag tror inte man skall dra för stora växlar på det.
Vill man se repriser efter varje avblåsning är det soffan som gäller. På Hovet är alla repriser borta till förmån för reklam.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)