Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Nä fan nu får du börja trolla Jocke! Vi behöver ha in nått ruskigt vasst offensivt!!
Det måste in nån snart så vi kan få en chans att spela ihop oss inför slutspel.
Alternativet är att spara pengar inför nästa säsong som kommer bli avgörande för åt vilket håll vi går som lag. Gissar på Dick, Josef och Berglund ut+Hulta som lär vilja tjäna lite goa pengar i Schweiz. Många svåra spelare att ersätta.
Alternativet är att spara pengar inför nästa säsong som kommer bli avgörande för åt vilket håll vi går som lag. Gissar på Dick, Josef och Berglund ut+Hulta som lär vilja tjäna lite goa pengar i Schweiz. Många svåra spelare att ersätta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja känslan är ganska stark att Dick lägger av och även Berglund. Josef hoppas jag verkligen att vi får behålla och det är inte omöjligt med tanke på att han precis blev farsa igen.EspenK skrev:Det måste in nån snart så vi kan få en chans att spela ihop oss inför slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
Håller med, hoppas verkligen att man kommer få se honom i Djurgårdsdressen igen, lite oslipad men ingredienser för att på sikt bli en äkta järnkamin.Praetori skrev:Bra inför framtiden men det är lite sorgligt att vi inte kan ge framtidsnamn tillräckligt med speltid.Darlingdave skrev:Walli lämnar, klar för Timrå.
Han kommer säkerligen få bra mycket bättre utveckling i en framträdande roll hos Timrå.
Jag ser gärna Walli i Djurgårdsdressen i framtiden om han inte blir nappad av NHL innan dess.
Kan bli sevärt om han får spela med Lundin och Dahlén.
Även om vi får behålla Josefson känns det viktigt att knyta till oss minst en till profilstark spelare i rätt ålder som faktiskt går att bygga lite DIF-tradition kring (helst fler). Det finns ett hyfsat bra gäng med utgående kontrakt i år, men som kommer börja bli till åren om de ska ta ytterligare 2-3 år utomlands först. Tidsmässigt känns det som ett känsligt läge där gänget som kom fram innan degraderingen börjar bli till åren, samtidigt som de spelare vi investerat i sedan dess har dragit vidare efter bra säsonger eller helt enkelt har utlandsäventyret framför sig (typ Hultström).Mattias_87 skrev:Ja känslan är ganska stark att Dick lägger av och även Berglund. Josef hoppas jag verkligen att vi får behålla och det är inte omöjligt med tanke på att han precis blev farsa igen.EspenK skrev:Det måste in nån snart så vi kan få en chans att spela ihop oss inför slutspel.
Philip Holm, 28
Markus Ljungh, 29
Dennis Rasmussen, 29 (sägs hålla på dif)
John Norman, 29
Pontus Åberg, 26
Fredrik Claesson, 27
Det krävs profiler som kan stanna i laget en längre tid om vi ska få någon återväxt på läktarna.
- SirDIFalot
Har vi råd med ytterligare en lirare från "den hyllan"? Kanske finns plats och utrymme om Hultström eller Berglund lämnar.Puckey skrev:Även om vi får behålla Josefson känns det viktigt att knyta till oss minst en till profilstark spelare i rätt ålder som faktiskt går att bygga lite DIF-tradition kring (helst fler). Det finns ett hyfsat bra gäng med utgående kontrakt i år, men som kommer börja bli till åren om de ska ta ytterligare 2-3 år utomlands först. Tidsmässigt känns det som ett känsligt läge där gänget som kom fram innan degraderingen börjar bli till åren, samtidigt som de spelare vi investerat i sedan dess har dragit vidare efter bra säsonger eller helt enkelt har utlandsäventyret framför sig (typ Hultström).Mattias_87 skrev:Ja känslan är ganska stark att Dick lägger av och även Berglund. Josef hoppas jag verkligen att vi får behålla och det är inte omöjligt med tanke på att han precis blev farsa igen.EspenK skrev:Det måste in nån snart så vi kan få en chans att spela ihop oss inför slutspel.
Philip Holm, 28
Markus Ljungh, 29
John Norman, 29
Pontus Åberg, 26
Fredrik Claesson, 27
Det krävs profiler som kan stanna i laget en längre tid om vi ska få någon återväxt på läktarna.
Expert.
Tycker Kruger är en spelare som bör vara med på den listan.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kontrakt i Schweiz en säsong till. Men sen kan man ju drömma.EspenK skrev:Tycker Kruger är en spelare som bör vara med på den listan.
Avskaffa tre mot tre.
Jag menade mer att det är en spelare som vi nog kan få hem och få tillbaka lite av några år.Mattias_87 skrev:Kontrakt i Schweiz en säsong till. Men sen kan man ju drömma.EspenK skrev:Tycker Kruger är en spelare som bör vara med på den listan.
Jag har svårt att föreställa mig Berglund stanna nästa säsong, även om jag gärna ser att han gör det då han förmodligen skulle vara riktigt farlig utan ringrost och rumphuggen försäsong.SirDIFalot skrev:Har vi råd med ytterligare en lirare från "den hyllan"? Kanske finns plats och utrymme om Hultström eller Berglund lämnar.Puckey skrev:Även om vi får behålla Josefson känns det viktigt att knyta till oss minst en till profilstark spelare i rätt ålder som faktiskt går att bygga lite DIF-tradition kring (helst fler). Det finns ett hyfsat bra gäng med utgående kontrakt i år, men som kommer börja bli till åren om de ska ta ytterligare 2-3 år utomlands först. Tidsmässigt känns det som ett känsligt läge där gänget som kom fram innan degraderingen börjar bli till åren, samtidigt som de spelare vi investerat i sedan dess har dragit vidare efter bra säsonger eller helt enkelt har utlandsäventyret framför sig (typ Hultström).Mattias_87 skrev:Ja känslan är ganska stark att Dick lägger av och även Berglund. Josef hoppas jag verkligen att vi får behålla och det är inte omöjligt med tanke på att han precis blev farsa igen.EspenK skrev:Det måste in nån snart så vi kan få en chans att spela ihop oss inför slutspel.
Philip Holm, 28
Markus Ljungh, 29
John Norman, 29
Pontus Åberg, 26
Fredrik Claesson, 27
Även om jag håller med i sak så tycker jag man kan ana en trend i att de lite äldre spelarna oftare klickar sämre med vårat spelsystem. I alla fall på spetssidan. Det går ett par matcher men sen är det tillbaka till sargvändningar i säkerhetens namn.Puckey skrev:
De yngre lirarna känns mer formbara och vissa är redan införstådda med den moderna hockeyn vi vill lira. De yngre Djurgårdsfostrade killarna klickar nästan varje match även om de inte har skillsen och erfarenheten att bära laget eller göra skillnad.
Jag tror verkligen Jocke gör rätt som försöker hitta lite yngre oslipade diamanter. Dyrare lirare i sin prime skall ju vara av Samme eller Thore karaktär för att kunna blomstra i vårat spelsystem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är det dom är så modernt med vår hockey?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Att se helt ointresserade ut varannan match är nog ganska modernt. Nästa steg är att som ajk se ointresserade ut varje match.Donkels-2.0 skrev:Vad är det dom är så modernt med vår hockey?
Haha, jag undrar samma sak.
Det är väldigt konstigt men jag upplever att vi såg ett "snabbare" DIF för en 6-12 år sedan av någon anledning. Fler och snabbare kontringar, snabbare uppspel. Sen hade vi perioden där vi skulle spela runt sargerna i offensiv zon. Nu vet jag inte riktigt vad vi har men det är inte lika adrenalinfyllt eller spännande att se på.
Svårt att precist sätta fingret på vad jag menar men förr så var det mycket mer 2-1 eller kontringslägen i största allmänhet. Någon som håller med eller svammlar jag?
Det är väldigt konstigt men jag upplever att vi såg ett "snabbare" DIF för en 6-12 år sedan av någon anledning. Fler och snabbare kontringar, snabbare uppspel. Sen hade vi perioden där vi skulle spela runt sargerna i offensiv zon. Nu vet jag inte riktigt vad vi har men det är inte lika adrenalinfyllt eller spännande att se på.
Svårt att precist sätta fingret på vad jag menar men förr så var det mycket mer 2-1 eller kontringslägen i största allmänhet. Någon som håller med eller svammlar jag?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Lite utanför ämnet....mensensei skrev:Haha, jag undrar samma sak.
Det är min känsla också.
Det går överlag oerhört långsamt när vi spelar.
På JK-dagen fans det 3-4 byten på hela matchen då vi kuggade i, där spelare utan puck gjorde sig spelbara i nyss stängda ytor och där vi fullföljde, dvs åkte hela vägen in i situationer
Jag har tänkt lite slarvigt att detta beror på att Svensk Hockey vattnas ur lite mer och mer för varje säsong som går, att exporten av unga talanger sker i lägre ålder.
Men också att ”halvbra” spelare numera drar iväg, vilket ger låg kontinuitet överlag, vilket leder till mindre rivalitet…vilket i sin tur skapar mindre irritation mellan lagen…som i slutändan ger oss en lite segare och mesigare Slutprodukt.
Men våra motståndare tycker att vi spelar en fartfylld hockey.
Luleå sa innan helgens match, -Vi får se upp, DIF är ett snabbt spelande lag
Adderar vi dessutom Robbans analys av JK-matchen…där -Vi gjorde det riktigt bra!.
Ja, då börjar jag tvivla på min egen förmåga att se det som faktiskt händer ute på isen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan