Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

daaviid skrev:
TheForsa skrev:På de nästkommande 10 SHL matcherna har vi 7 stycken hemma och 3 borta.

HV71 hemma - förlust
Luleå borta - förlust
Linköping hemma - vinst
Malmö hemma - vinst
Leksand borta - 1p
Örebro hemma - förlust
Frölunda hemma - förlust
Brynäs borta - 1p
Färjestad hemma - förlust
Växjö hemma - förlust
Där är nog facit, 8 pinnar på dessa matcher. Kanske att vi kan ta någon pinne mot Växjö.
Vi har alltså vunnit 9 av 14 hemma.
Så man får verkligen jobba hårt på sitt sitt nattsvartaste Neggotänk för att tro på 8p av 30 möjliga under denna period.

Men får du rätt ligger 10:e platsen verkligen löst till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
williams
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av williams »

Hepsnastian skrev:Funderar lite över Berglund. Har han i sitt kontrakt att han inte ska spela i 3e/4e kedja tro?
Annars skulle jag överväga att sätta honom i 3e tillsammans med Bergfors. Så flyttar man upp Strandberg (när han kommer tillbaka) tillsammans med Dick och Haga/Wandell/Guter.
Första kedjan bör man förtjäna, och just nu är Jacob/Ågren en början till den. Vet dock inte vem man skulle placera där, om man inte får in ett nyförvärv, gärna en sniper.
Sen är det väl dags att Högström/Pettersson får mindre istid, dom underpresterar varje match.
Berglund måste vara halvskadad eller nåt? Igår var han helt osynlig, (vet inte hur många minuter han spelade) men trodde han skulle vara bättre efter halva säsongen. Höga och Pettersson tar alltid för lång tid på sig och stannar upp spelet / vänder hemåt.. det betyder att vi alltid får möta ett försvar på fem. Håller med om att istiden måste dras ner på dom när garrison är tillbaks, och sätta Simon j som extra eller läktaren.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag vill se huvuden rulla!
Ceterum censeo Solna esse delendam
daaviid

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev:
daaviid skrev:
TheForsa skrev:På de nästkommande 10 SHL matcherna har vi 7 stycken hemma och 3 borta.

HV71 hemma - förlust
Luleå borta - förlust
Linköping hemma - vinst
Malmö hemma - vinst
Leksand borta - 1p
Örebro hemma - förlust
Frölunda hemma - förlust
Brynäs borta - 1p
Färjestad hemma - förlust
Växjö hemma - förlust
Där är nog facit, 8 pinnar på dessa matcher. Kanske att vi kan ta någon pinne mot Växjö.
Vi har alltså vunnit 9 av 14 hemma.
Så man får verkligen jobba hårt på sitt sitt nattsvartaste Neggotänk för att tro på 8p av 30 möjliga under denna period.

Men får du rätt ligger 10:e platsen verkligen löst till
Japp, men jag tar ju även i beräkning den otroligt fina formen som laget spelar med för stunden. Spelar laget som i Tisdags så ska det mycket till att ens få åtta poäng på dessa tio matcher. Men vi får se hur det går.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hepsnastian skrev:Funderar lite över Berglund. Har han i sitt kontrakt att han inte ska spela i 3e/4e kedja tro?
Annars skulle jag överväga att sätta honom i 3e tillsammans med Bergfors. Så flyttar man upp Strandberg (när han kommer tillbaka) tillsammans med Dick och Haga/Wandell/Guter.
Första kedjan bör man förtjäna, och just nu är Jacob/Ågren en början till den. Vet dock inte vem man skulle placera där, om man inte får in ett nyförvärv, gärna en sniper.
Sen är det väl dags att Högström/Pettersson får mindre istid, dom underpresterar varje match.
Vad är en 3e/4e kedja? Den kedjan som står som 3 eller 4 på swehockey? Eller den vars spelare på ett gemensamt snitt spelat tredje och fjärde mest? Inklusive PP och PK eller endast 5v5? Eller menar man att det är forwardsen som får 7:e till 12:e mest total istid under en match? Återigen, 5v5 eller plus special teams?

(Rönnberg kallar inte någon kedja första, andra, tredje, fjärde utan har färg på dom istället för att ingen ska kunna snacka om första, andra, tredje eller fjärde. Bra idé)

Sen finns det självklart ingen spelare på planeten som har ett kontrakt som kräver en viss mängd istid under brinnande match.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev: Berglund måste vara halvskadad eller nåt? Igår var han helt osynlig, (vet inte hur många minuter han spelade) men trodde han skulle vara bättre efter halva säsongen. Höga och Pettersson tar alltid för lång tid på sig och stannar upp spelet / vänder hemåt.. det betyder att vi alltid får möta ett försvar på fem. Håller med om att istiden måste dras ner på dom när garrison är tillbaks, och sätta Simon j som extra eller läktaren.
Tänk på att i NHL rullar de som mest runt på 18 utespelare. En spelare som Berglund borde få 20-25min per match och just nu ligger han på 17. På tok för lite för att "få igång" den typen av spelare i min mening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Vad är en 3e/4e kedja? Den kedjan som står som 3 eller 4 på swehockey? Eller den vars spelare på ett gemensamt snitt spelat tredje och fjärde mest? Inklusive PP och PK eller endast 5v5? Eller menar man att det är forwardsen som får 7:e till 12:e mest total istid under en match? Återigen, 5v5 eller plus special teams?

(Rönnberg kallar inte någon kedja första, andra, tredje, fjärde utan har färg på dom istället för att ingen ska kunna snacka om första, andra, tredje eller fjärde. Bra idé)

Sen finns det självklart ingen spelare på planeten som har ett kontrakt som kräver en viss mängd istid under brinnande match.
Helt klart en poäng. Rönnberg har dock fyra "förstakedjor" på pappret, vilket ingen annan i den här ligan har. Vilket gör att han slipper tänka på "spelande" kontra "dumpande" spelare och balansen där emellan. I Frölunda hanterar alla killar spelet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag minns vilken lagmaskin vi var för två säsonger sedan. Halva laget kunde saknas och dö höjde sig bara alla andra och vi fortsatte vinna matcher och kom tvåa i grundserien. Alla gav allt hela tiden kändes det som. Idag vet jag inte vad som händer? Nästan hela säsongen har spelarna åkt runt och såsat nu. Vad är fel?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vet inte om minnesbilden är skev men kan inte vara så ofta vi vunnit annandagsmatchen (när spelad i Globen) och JK-matchen. Personligen tycker jag det var en trevlig twist på säsongen.

På detta även 5 raka vinster hemma, jag är nästan chockad för det är inte den "feeling" jag har runt lagets prestation direkt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Efter 32 omgångar ligger vi mitt i tabellen med 0 i målskillnad. En lagom ljummen säsong...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

minalman skrev:Efter 32 omgångar ligger vi mitt i tabellen med 0 i målskillnad. En lagom ljummen säsong...
pissljummen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fem raka SHL-segrar på hemmaplan alltså. Och kommande fem matcher är dessa:

Djurgården - Linköping
Djurgården - Malmö
Leksand - Djurgården
Djurgården - Örebro
Djurgården - Frölunda

Vi har verkligen chans att visa att vi vill vara med i topp 6 racet nu. Dom kommande tre matcherna ska vi vinna om vi vill vara ett topplag, Malmö tror jag dock blir svåra.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2020-01-13 17:35:55, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vem har fem raka?
williams

Inlägg av williams »

gaspo skrev:Vem har fem raka?
Hemma matcher.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kikar lite på Björklöven-Ssk.
Ge oss Per Kentää som sportchef! Han kan bygga lag han. Björklöven spelar fantastisk hockey som vi bara kan drömma om. Intensiva men smarta i checking, puckar på bladet och överlappningar. Alla spelare vet exakt vad de ska göra. Tror inte vi skulle slå dem just nu.
Skriv svar